بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » گسترش ویروس کرونا و پیامدهای آن بر اقتصاد و صنعت گردشگری
گردشگران چینی
گوناگون

گسترش ویروس کرونا و پیامدهای آن بر اقتصاد و صنعت گردشگری

۲۶ بهمن ۱۳۹۸ 11۰1,587

صنعت گردشگری هم مانند هر صنعت دیگری تحت تاثیر متغیرهای گوناگونی قرار دارد. برخی از فاکتورها، قابل پیش بینی و برخی دیگر غیر قابل پیش بینی هستند و به صورت غیر منتظره همه معادلات را به هم می ریزند. یکی از این فاکتورهای غیرمنتظره بیماری هایی مانند کرونا هستند. تاثیر کرونا بر گردشگری به ویژه گردشگری کشور چین قابل توجه است. این تاثیر چنان عمیق بوده است که اقتصاد چین را نیز به طرز گسترده ای متاثر ساخته است.

گردشگران چینی
گردشگران چینی

خسارت چین از انتشار ویروس کرونا

با این حال این ویروس در ابعاد گسترده، اقتصاد و صنعت گردشگری کشور چین را دچار زیان کرده است. این زیان بیش از هر چیز، متوجه سرمایه‌های انسانی چین است.

کمیسیون بهداشت ملی چین در گزارشی اعلام کرد که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، تنها ۱۷۱۶ پزشک، پرستار و کادر بیمارستانی به این ویروس آلوده شده اند.

اما خسارت سنگینی هم در اثر انتشار ویروس کرونا به صنعت گردشگری چین وارد شده است. آخرین برآوردها از میزان خسارت، بیانگر ۸۰ میلیارد دلار زیان است. در پی انتشار این ویروس و افزایش تلفات انسانی، ارزش یوان چین در برابر ارزهای مهم دیگر کاهش یافت و همزمان با افزایش نگرانی ها، تقاضا برای دلار ، فرانک و ین افزایش پیدا کرد.

اثر کرونا بر صنعت گردشگری
اثر کرونا بر صنعت گردشگری

تاثیر ویروس کرونا بر صنعت گردشگری چین

نگرانی های بسیاری از انتقال و انتشار کرونا موجب شده تا گردشگران بسیاری تاریخ سفر خود را به چین تغییر دهند و آن را به تعویق بیندازند.

خسارت وارده از انتشار این ویروس به گردشگری اروپا و آمریکا در مقایسه با چین بسیار ناچیز است. تعداد مسافران چینی به اروپا و امریکا چیزی حدود ۴ درصد کل گردشگرانی است که به این دو قاره سفر می کنند و خسارت آن سنگین نخواهد بود.

بررسی ها و تجزیه تحلیل های کارشناسان حاکی از آن است که نگرانی هایی که درباره گسترش این ویروس وجود دارد، در آینده نزدیک برطرف نخواهد شد و این نگرانی همچنان ادامه دارد.

کرونا و گردشگری چین
کرونا و گردشگری چین

ویروس کرونا و گردشگری جهان

اما زیان به صنعت گردشگری، تنها به کشور چین محدود نمی شود بلکه به کشورهای جنوب شرق آسیا مشهور به آ س آن، نیز در پی کاهش گردشگران چینی، سرایت خواهد کرد. میزان خسارت به این کشورها هم چیزی بالغ بر ۷ میلیون دلار خواهد بود.

علاوه بر این درآمد بسیاری از کشورهای دیگر نیز از محل گردشگران چینی به شدت تحت الشعاع قرار گرفته که هزینه ‌های درمانی و بهداشتی را هم باید به آن افزود.

برای مثال کره جنوبی هم در گزارشی اعلام کرده که در سال ۲۰۲۰ میلادی چیزی حدود ۱۵ درصد از تعداد مسافران چینی کم خواهد شد و این موضوع خسارتی معادل ۲ میلیارد دلار به صنعت گردشگری این کشور تحمیل خواهد کرد.

اثر کرونا بر گردشگری جهان
اثر کرونا بر گردشگری جهان

همچنین حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگری چینی به طور سالانه برای تفریح به استرالیا می روند که درآمد استرالیا از این موضوع ۱۲ میلیارد دلار تخمین زده شده که این میزان، اکنون به شدت کاهش یافته است.

اثر کرونا بر اقتصاد جهانی غیرقابل انکار است. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که انتشار ویروس کرونا، تاثیر گسترده ای بر کاهش رشد اقتصادی چین و همچنین رشد اقتصادی جهان خواهد گذاشت. با این حال ابعاد آن متفاوت است. صندوق بین المللی پول در گزارش های اخیر، رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۰ میلادی را کمتر از گذشته و در حدود ۵/۸ درصد پیش بینی کرده است.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×