» دانستنی‌های سفر » چطور همسفر خوبی باشیم؟
همسفر خوب
دانستنی‌های سفر

چطور همسفر خوبی باشیم؟

۲۶ آذر ۱۳۹۸ 11۰1,605

سفر کردن پر است از درس زندگی. از زمانی که برای سفر برنامه ریزی می کنید، تا زمانی که سفر به پایان می رسد، در حال کسب تجربه های جدید هستید. انتخاب همسفر و نحوه گذران اوقات، برای هر کدام از ما متفاوت است اما هر کدام درس ها و تجربه هایی منحصر به فرد را برایمان رقم می زنند.

از گذشته های دور، گفتند بسیار سفر باید تا پخته شود خامی… اما چگونگی سفر کردن در این موضوع تاثیرگذار است. اگر می خواهید سفر خوش بگذرد و دستاوردهایی از آن نصیبتان شود، لازم است بدانید که چه عواملی در آن موثر هستند.

همسفر خوب
همسفر خوب

اما یکی از مهم ترین فاکتورهای موثر بر کیفیت سفر، همسفر است. انتخاب همسفر نیاز به دقت و بررسی های دقیق دارد. گاهی همسفر ما می تواند اصلی ترین نقش را در کیفیت سفر ما بازی کند. فراموش نکنید که همنشین تو از تو به باید!

درست است که در انتخاب همسفر باید دقت کرد اما ابتدا تا به حال به این فکر کرده اید که خودتان چطور می توانید همسفر خوبی باشید؟ خوب است پیش از ان که از دیگران انتظاری داشته باشیم، ببینیم که ما چه وظایفی داریم؟ به خاطر داشته باشید که خوش گذشتن یک موضوع متقابل است.

مطلب مرتبط: با این روش ها برای سفرهاتون یک همسفر خوب انتخاب کنید

خب با این مقدمات بپردازیم به این که چطور همسفر خوبی باشیم؟ پس با اقامت ۲۴ همراه باشید:

برای همسفر خوب بودن…

حالا بپردازیم به این که برای یک همسفر خوب بودن، باید چگونه فردی باشیم؟

سفر گروهی
سفر گروهی

قبل از سفر همه جوانب را بسنجید

اگر با دوستانتان قصد سفر دارید، قبل از هر چیزی به خاطر داشته باشید که قرار است با خلق و خو و فرهنگ های متفاوتی، همسفر شوید. بنابراین از طرفی در انتخاب همسفر دقت کنید و از سوی دیگر آمادگی مواجهه با اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه را داشته باشید.

خوش سفر بودن
خوش سفر بودن

خوش سفر باشید

برخی از ویژگی ها هستند که باعث می شوند هم به خودتان بیشتر خوش بگذرد و هم به همسفرهایتان. این ویژگی ها شامل: شوخ طبعی و خوش مشربی، امید دهنده، ایرادگیر نبودن، انعطاف پذیری و پر تحمل بودن، ماجراجویی و جستجوگری، با برنامه بودن و زمان بندی کردن، مدیریت مالی و بودجه بندی، وابسته نبودن، خوش صحبت بودن، کمک رسانی و خصوصیاتی دیگر از این دست.

همچنین درک متقابل هم ویژگی مهم دیگری است. برخی تفاوت های خلقی و شخصیتی را باید پذیرفت و سازگار بود. از سوی دیگر مسئولیت پذیر باشید و هر کمکی از دستتان بر آمد برای همسفرهایتان انجام دهید.

مسئولیت پذیر باشید

همیشه در طول سفر فعالیت های گوناگونی پیش می آیند که لازم است هر کدام از همسفرها، به طور منصفانه مسئولیت آن ها را به عهده بگیرند. برای مثال رزرو هتل، وسیله نقلیه، خریدهای ضروری، زمان بندی، بررسی جاده ها و شرایط آب و هوایی و فعالیت هایی از این قبیل. وقتی تصمیم می گیرید همسفر شوید، یعنی باید تقسیم کار صورت گیرد. بنابراین پیش از سفر حتما تقسیم وظایف کنید.

سفر جمعی
سفر جمعی

با همسفرهایتان همراهی کنید

وقتی همه با برنامه ای موافق هستند، خود را از آن ها جدا نکنید و همراه جمع باشید و در این همراهی خوشرو باشید. از طرف دیگر اگر علاقه دارید به مکان خاصی بروید یا کار خاصی انجام دهید و دیگران موافق نیستند، نظر خود را به آن ها تحمیل نکنید. می توانید زمانی که برنامه جمعی خاصی ندارید و مزاحمتی برای دیگران ایجاد نمی کند، به دنبال علاقه مندی خود بروید.

گاهی لازم است زمانی را برای خودتان برنامه ریزی کنید و به تنهایی سراغ فعالیت مورد علاقه تان بروید. سعی کنید زیاد به دیگران وابسته نباشید و از فعالیت های انفرادی هم لذت ببرید، اما در برنامه های گروهی شرکت کنید.

مطلب مرتبط: سفر انفرادی یا سفر گروهی ؛ کدام سبک سفر برایتان بهتر است؟ (بخش دوم)

مطلب مرتبط: سفرتنهایی ؛ راهکارهایی برای تنها نماندن در سفر!

تقسیم هزینه ها
تقسیم هزینه ها

خوش حساب باشید

قطعا قرار نیست کسی هزینه دیگری را بپردازد. بنابراین برای پرهیز از بروز سوءتفاهم و لذت بخش تر بودن سفر، هزینه ها را به طور شفاف تقسیم کنید و هر کسی سهم خود را به موقع بپردازد. گاهی باید هزینه ها را به طور جمعی پرداخت کرد و به صورت انفرادی ممکن نیست. برای مثال زمان رزرو هتل، مبلغ اتاق باید یک جا پرداخت شود و لازم است یک نفر این مسئولیت را به عهده بگیرد. همچنین لازم است پیش از هر اقدامی، نظر همه را لحاظ کنید. خوش حساب بودن موجب می شود که حس همکاری بیشتری میان افراد ایجاد شود.

به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید

هیچکس دوست ندارد که دیگران در مورد کارهایش کنجکاوی و سوال و جواب کنند یا بدون اجازه سراغ وسایلشان بروند. بنابراین برای جلوگیری از بروز سوءتفاهم و دلخوری، به حریم شخصی هم احترام بگذارید. همچنین در مسایلی که به شما ارتباط ندارد، دخالت و اظهار نظر نکنید.

با رعایت همین نکات ساده، هم خودتان و هم همراهانتان، لحظات شادتری خواهید داشت.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×