بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » سفر تنهایی ؛ راهکارهایی برای تنها نماندن در سفر!
سفر تنهایی
دانستنی‌های سفر

سفر تنهایی ؛ راهکارهایی برای تنها نماندن در سفر!

۶ مهر ۱۳۹۸ 6۰1,568

حتی در بهترین حالت، تنها ماندن در سفر تنهایی ممکن است آزارتان دهد. امروز می خواهیم به روش‌هایی بپردازیم که در این نوع سفرها کمکتان کند. با ما در بلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

تجربه فرهنگی دیگر در سفر تنهایی که خودتان آنرا برنامه ریزی کرده باشید ماجراجویی عمیقی است. البته همانطور که بعضی چنین سفری را رهایی‌بخش می‌دانند، عده‌ای دیگر از بابت امنیت و تنها ماندنشان در محلی ناشناخته نگرانند. با اینهمه، انسان موجودی اجتماعی است.

سفر تنهایی
سفر تنهایی

البته کسانی که سفر تنهایی را انتخاب می‌کنند، الزاما اجباری برای همیشه تنها ماندن ندارند. جوامع محلی برای ارتباطی امن وجود دارند. همینطور دیگر افرادی که با همین شیوه سفر می کنند.

طبق تحقیقاتی در سال ۲۰۱۶، ۷۲ درصد از میهمانان هاستل‌های آمریکا تنها سفر می‌کردند. طبق آمار Airbnb نیز آمار افرادی که سفر تنهایی را ترجیح داده بودند تا ۱۳۰% در سال ۲۰۱۶ افزایش داشته.

با افزایش تعداد افرادی که تنها سفر می‌کنند احتمال برقراری ارتباط این افراد نیز بیشتر می‌شود. مساله قرار گرفتن در جای درست و زمان مناسب برای این اتفاق است. در این مقاله به روشهایی برای آشنایی با افراد جدید در سفر تنهایی می پردازیم.

مطالب مرتبط:

تنها سفر کردن : چگونه بدون اینکه احساس تنهایی کنیم، تنها سفر کنیم؟

فواید سفر تنهایی

سفر انفرادی یا سفر گروهی ؛ کدام سبک سفر برایتان بهتر است؟ (بخش دوم)

روش‌هایی برای پر کردن جای خالی در سفر تنهایی

تورهای رایگان پیاده‌روی

البته بهتر است در این تورهای رایگان انعام به راهنمای گردشگری را فراموش نکنیم. در هر صورت رایگان یا که خیر، این تورها ارزش تک تک ریالهایی که خرجش می کنید را دارند. علاوه بر اطلاعات مفیدی که راهنمای محلی به شما می‌دهد، شانس آشنایی با دیگر گردشگران را نیز دارید. حتی ممکن است این آشنایی به دوستی و همسفری نیز بیانجامد.

تورهای پیاده روی - سفر تنهایی
تورهای پیاده روی – سفر تنهایی

در توقف‌های میان این تورها فرصت معاشرت با هم‌تور های خود را پیدا خواهید کرد. حتی ممکن است با کسانی که سفر تنهایی می‌کنند یا عضوی از یک گروه کوچک هستند همراه شوید. اکثر کلانشهرها تورهای ویژه‌ای برای بازدید از هنرهای خیابانی و غذاهای محلی دارند. تک‌تک این تورها علاوه بر اطلاعات بیشتر در مورد مقصد سفر، شانس آشنایی با افراد جدید به شما می‌دهند.

می توانید برای پیدا کردن تورهای مناسب از اینترنت کمک بگیرید. در این راه نیز نظرات مسافرانی که از این خدمات استفاده کرده‌اند راهگشاست. استفاده از رده بندی هایی که سایتهایی از قبیل TripAdvisor ارائه می‌دهند نیز بسیار مفید است.

اگر در هاستل اقامت گزیده‌اید، کارکنان آن معمولا می توانند تورهای خوبی به شما معرفی کنند. اگر در هتل می مانید نیز کارکنان مفید گزینه هایی برای شما خواهند داشت.

استفاده از اقامتگاههای بومگردی

اقامتگاههای بومگردی گزینه‌ بسیار خوبی برای سفر تنهایی هستند. این اقامتگاهها معمولا ارزانتر هستند و گاهی امکانات بهتری از هاستل در اختیارتان می‌گذارند. ضمن اینکه با این کار در جهت گردشگری مسئولانه قدمت برداشته اید و به جامعه میزبان کمک کرده اید. همچنین این کار شما را با محلی ها نزدیکتر می‌کند. محلی های می‌توانند راهنما‌های محلی به شما معرفی کنند که می‌تواند کمک بزرگی به شما باشد.

بوم گردی - سفر تنهایی
بوم گردی – سفر تنهایی

راهنمای محلی می تواند پاتوق های شهر و جاهایی که کمتر توسط گردشگران شناخته شده است را نشانتان دهد. حتی ممکن است شما را با افراد جدیدی که مثل خودتان سفر تنهایی می کنند آشنا کنند.

با افراد ماجراجو و همفکر خودتان در اپلیکیشن های سفر ارتباط برقرار کنید

اگر می خواهید مستقیم با مسافرانی که به شما شبیهند ارتباط بگیرید شبکه‌های اجتماعی مخصوص سفر را امتحان کنید. یا اپلیکیشن Travello، که به صورت رایگان دانلود می‌شود می‌توانید مسافران اطرافتان را پیدا کنید. شما می توانید بر اساس علایقتان با افراد و گروههای سفری دیگر ملحق شوید. شما همچنین می توانید تجربه‌های سفرتان را به صورت عکس و متن با دیگران به اشتراک بگذارید.

اپلیکیشن های سفر - سفر تنهایی
اپلیکیشن های سفر – سفر تنهایی

در نظر داشته باشید که در برخورد اول با افرادی که از طریق شبکه‌های اجتماعی با ایشان آشنا می‌شوید، شرط احتیاط را در نظر بگیرید. سعی کنید در مکان‌های عمومی قراربگذارید و یا پیش از ملاقات تماس ویدئویی برقرار کنید. اپلیکشن Travello این قابلیت را دارد که اگر فرد با مشخصاتی که در اپلیکیشن اعلام داشته تفاوت داشته باشد، می‌توانید آنها را بلاک کنید و منجر به حذف آنها از سیستم شوید.

بیشتر بخوانید:

استارتاپ هایی که صنعت گردشگری را متحول کردند

اپلیکیشن های سفر ایرانی را می شناسید؟

در هاستل‌ها اقامت بگزینید

به دو دلیل اقامت در هاستل ها منطقی تر است. اول اینکه ارزانترند و دوما اینکه محیط اجتماعی تری هستند. چیزی شبیه به خابگاه دانشگاه با سالن و آشپزخانه مشترک و همینطور یک بار یا کافه.

این محیط فضای ایده‌آلی برای آشنایی با دیگر مسافران است و کارکنان هاستل به این موضوع آگاهند. این کارکنان راههای دیگر برای ارتباط با جامعه میزبان و دیگر مسافران که سفر تنهایی می‌کنند را نیز می‌دانند. می توانند به شما تورهای شهری یا پاتوق های شهر را معرفی کنند. یا با برگزاری یک بازی در سالن مشترک شما را بیشتر با یکدیگر آشنا کنند.

هاستل ها - سفر تنهایی
هاستل ها – سفر تنهایی

سایت‌های معروف رزرو هاستل از قبیل Hostelworld، Hostelz، Hostels.com و Hostelbookers هستند. می توانید امکانات، جزئیات و نظرات زیادی راجع به هاستل مورد نظرتان در آنها بیابید. اکثر کسانی که سفر تنهایی انجام می دهند در جایی نزدیک به مرکز شهر اقامت کنند. به این نکته توجه کنید که بعضی از این هاستل خدمات بخصوصی برای مسافران تنها ارائه می‌دهند. مسافران تنهای خانم نیز می توانند از هاستل هایی که خوابگاه مخصوص بانوان است استفاده کنند.

شاید در نگاه اول هاستل‌ها بیشتر برای مسافران جوان مناسب باشد. اما می‌توانید افرادی از تمامی سن‌ها و شرایط مختلف را در یک هاستل ملاقات کنید. و از آنجا که سفر تنهایی با کوله و گشت و گذار از هاستلی به هاستل دیگر بیشتر شده، این ترند معروف تر نیز شده است.

 

برگردان از نیویورک تایمز

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×