بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » با این روش ها برای سفرهاتون یک همسفر خوب انتخاب کنید
همسفر
دانستنی‌های سفر

با این روش ها برای سفرهاتون یک همسفر خوب انتخاب کنید

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ 7۰1,616

سفر و گردشگری همیشه و همیشه یکی از کارهایی هست که همه مردم دوست دارن اون رو انجام بدن و از رفتن به سفر لذت برده و خاطراهای خوبی رو برای خودشون ثبت کنن.

اما هر سفر نیاز به یک سری موارد داره که اگه اونا رعایت بشه خاطرات خوبی رو برای ما به ارمغان میاره و در غیر اینصورت میتونه سفر رو برای ما تلخ و غیر قابل تحمل کنه .

همسفر

یکی از این موارد که باید حتما رعایت و به درستی انجام بشه، انتخاب یک همسفر خوبه. چون اگه یک همسفر مناسب برای سفر خودمون انتخاب نکنیم باید در طول مسیر، اون شخص رو تحمل کنیم و همچنین اصلا از سفرمون لذتی نمیبریم. تا جایی انتخاب همسفر خوب مهمه که حتی میشه اون رو از نظر اولویت در کنار رزرو هتل و بلیط پرواز قرار داد.

اگه تصمیم دارین به سفر برین و می خواین برای خودتون یه همسفر انتخاب کنین، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشین تا با روش ها و چگونگی انتخاب یک همسفر خوب آشنا بشین تا در سفرهاتون با انتخاب درست همسفر با مشکلی مواجه نشین.

با توجه به نوع سفر، همسفرتون رو انتخاب کنید

سفر ها هر کدوم به منظور خاصی انتخاب میشه و می تونه زیارتی، تفریحی، سیاحتی، ماجراجویانه و یا انواع دیگه باشه. پس بهتره با توجه به نوع سفر، همسفر خودتون رو انتخاب کنین، چون امکان داره کسی رو که شما برای همسفر شدن انتخاب کردین، علاقه ای به نوع سفر شما نداشته باشه و همین سبب بشه تا شما از سفرتون لذت کافی رو نبرین.

همسفر

قبل از سفر از همسفرتون شناخت نسبی داشته باشین

هر فرد، شخصیت و نوع رفتار منحصر به فردی داره که امکان داره با شخصیت و رفتارهای شما همسو نباشه. پس بهتره قبل از سفر و انتخاب همسفر، شناختی هر چند کم از فرد مقابل خودتون داشته باشین تا بدونین رفتارهاش و خصوصیت اخلاقی اون فرد چجوریه. مخصوصا افرادی که دوست دارن در زندگی و روابط خودشون مدیر و یا رهبر باشن که اینجور افراد اصلا همسفر خوبی نیستن چون فقط نظر و سلیقه خودشون مهمه و به نظر و سلیقه شما توجهی نمی کنن.

هزینه و بودجه ای رو که برای سفر خودتون در نظر گرفتین با همسفرتون در میون بزارین

بهتره وقتی موضوع سفر رو برای همسفرتون مطرح می کنین، در خصوص هزینه ها و بودجه ای که برای این کار در نظر گرفتین هم با اون صحبت کنین تا همسفرتون از سطح سفری که در پیش دارین آگاه بشه و بتونه خودش رو برای اون سطح و میزان هزینه آماده کنه و همیشه بهتره همسفری رو انتخاب کنین که از نظر مالی با شما در یک سطح باشه.

همسفر

همسفری انتخاب کنین که از نظر اعتقادی به شما شبیه باشه

بهتره وقتی سفری رو در پیش دارین، برای انتخاب همسفر به این نکته دقت کنین که آیا اعتقادات اون فرد به شما شباهتی داره یا نه؛ مخصوصا وقتی سفر های زیارتی در پیش دارین. چرا؟! چون اگه فردی که شما به عنوان همسفر انتخاب کردین شخصیت خوشگذرونی داشته باشه، اصلا برای سفر های زیارتی مناسب نیست و همچنین بالعکس.

با همسن های خودتون سفر برید

هنگام انتخاب همسفر این نکته رو در نظر بگیرن که بهتره اون فرد در حدود سن و سال های خودتون باشه تا تفریحات و لذت هایی رو که شما دوست دارین اون هم نسبت به سن خودش علاقه داشته باشه. یا وقتی با یک فرد میانسال به گردش و طبیعتگردی برید، شاید اون فرد انرژی کافی برای یک روز پیاده روی رو نداشته باشه و شما هم نتونین به خواسته های خودتون برسین.

همسفر

همسفرتون دارای ویژگی امانتداری باشد

یکی از مهمترین خصوصیات یک همسفر خوب که باعث اعتماد بیشتر شما به او می‌شود، خصلت امانتداری است. همسفر شما باید طوری باشد که در صورتی که طی سفر، به او وسایل یا تجهیزات سفر و یا بلیط و چیزی را به امانت سپردید امانتدار خوبی باشد. یک همسفر خوب باید در مواقعی که نیاز است لحظاتی از وسایل و کوله سفر دور شوید و فاصله بگیرید، بخوبی مراقب آن‌ها باشد تا شما بازگردید. هرچقدر همسفر شما امانتدار بهتری باشد، بیش از پیش می‌توانید روی مراقبت او از وسایل و تجهیزاتتان حساب باز کنید و با خیال راحت‌تر به سایر کارهایتان بپردازید.

همسفری انتخاب کنید که مسئولیت پذیر باشد

از آنجایی که در سفر لازم است تا وظایف و امور مختلف تقسیم شود، بنابراین همسفر شما باید حس مسئولیت پذیری داشته باشد و وظایف قرار داده شده بر عهده خودش را به درستی انجام دهد. مسئولیت پذیری همسفر باعث می‌شود سفری راحت‌تر، بی دغدغه‌تر و لذت بخش‌تری داشته باشید.

و در انتها باید گفت که یک همسفر خوب کسی هست که لذت سفر رو برای شما دو چندان می کنه و باعث میشه شما از سفرتون بهترین خاطرات رو کسب کنین.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×