» دانستنی‌های سفر » گوگل مپ چگونه کار می‌کند؟ نکاتی کاربردی برای گردشگران!
گوگل مپ Google Map
دانستنی‌های سفر

گوگل مپ چگونه کار می‌کند؟ نکاتی کاربردی برای گردشگران!

۱۴ آبان ۱۳۹۸ 16۰1,733

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از کنار رستورانی شیک رد شوید که در گوگل مپ دیده نمی‌شود؟ ما راز پشت این تصمیمات گوگل مپ را شناسایی کرده ایم و به شما خواهیم گفت. با ما در بلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا نکاتی کاربردی برای گردشگران در مورد گوگل مپ را معرفی کنیم.

گوگل مپ چگونه کار می‌کند؟

گوگل مپ Google Map
گوگل مپ Google Map

قطعا برای شما هم پیش آمده که رستوران یا فروشگاهی ببینید که نقشه گوگل آنرا نشان نمی‌دهد. اینجا این سوال مطرح می‌شود که آیا گوگل همه چیز که اطرافمان است را نشان می‌دهد؟ ما پس از جویا شدن ماجرا از یکی از نمایندگان گوگل متوجه شدیم که این طور نیست. او می‌گوید نتایج جستجوی محلی گوگل بر اساس مربوط بودن، فاصله و امتیاز آن در رابطه با علایق‌شخصی کاربر است. الگوریتم‌های گوگل از این فاکتورها برای یافتن بهترین نتیجه برای کاربر استفاده می‌کنند. برای مثال فروشگاهی که از شما دور است ممکن است نیازمندی شما را بهتر از فروشگاه نزدیکتر برآورده کند. در نتیجه آن فروشگاه امتیاز بیشتری در نتایج جستجوی گوگل برای شما می‌گیرد. بنابراین همواره تمام چیزی که اطرافتان است را روی نقشه گوگل نخواهید دید. در این مقاله به چند نکته کاربردی برای استفاده بهتر از گوگل مپ می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

هوش مصنوعی چطور باعث تحول سفرهایمان خواهد شد؟

استارتاپ هایی که صنعت گردشگری را متحول کردند

اپلیکیشن های سفر ایرانی را می شناسید؟

مشاهده میزان ترافیک خیابان‌ها و وسایل حمل نقل عمومی

اگر شما هم برای رسیدن به مکانهای مدنظرتان مثل فرودگاه از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنید این باید برایتان جالب باشد. گوگل به تازگی سرویسی معرفی کرده که به کمک آن شما حتی از میزان تاخیر و ترافیک حمل‌ونقل عمومی هم مطلع خواهید شد. اینگونه خواهید دانست اتوبوس یا مترو شما را دقیقا کی به مقصد می‌رساند. این سیستم اکنون در ۲۰۰ شهر بزرگ دنیا در دسترسی است.

وسایل حمل و نقل عمومی - گوگل مپ
وسایل حمل و نقل عمومی – گوگل مپ

آیا نگرانید که با چمدانتان در اتوبوس یا متروی شلوغ جا نشوید؟ این سرویس مشکل شما را هم حل کرده است. گوگل مپ اکنون میزان شلوغی و تراکم اتوبوس‌ها و متروها را هم به شما نشان خواهد داد.

لیست بسازید

لیست ها - گوگل مپ
لیست ها – گوگل مپ

به جای اینکه بخواهید از چند منبع برای انتخاب جایی برای غذا خوردن استفاده کنید راه دیگری هم هست. می‌توانید از قابلیت لیست گوگل مپ استفاده کنید. می‌توانید مکان‌های مورد علاقتان را در نقشه ذخیره و اشتراک گذاری کنید. سایر گردشگران نیز می‌توانند این لیست را ببینند و از آن استفاده کنند. این قابلیت به صورت آفلاین هم کار می‌کنند و برای آن نیاز به اتصال اینترنت نخواهید داشت.

تصمیم بگیرید که چه غذایی سفارش دهید

انتخاب رستوران و غذا - گوگل مپ
انتخاب رستوران و غذا – گوگل مپ

یک رستوران خوب محلی پیدا کرده‌اید اما نمی‌دانید چه غذایی سفارش دهید؟ می‌توانید از منوی غذا در گوگل مپ از غذای مخصوص رستوران آگاه شوید. همچنان در این قسمت می‌توانید نظرات سایرین در مورد این رستوران و غذاهایش را بخوانید. گوگل حتی این نظرات را به صورت خودکار برای شما ترجمه می‌کند.

سرویس دوچرخه اجاره‌ای پیدا کنید

دوچرخه اجاره‌ای - گوگل مپ
دوچرخه اجاره‌ای – گوگل مپ

شاید در شهر شما هم سرویس دوچرخه‌های اجاره‌ای ارائه می‌شود. ایستگاههای دوچرخه‌ای که می‌توانید از آنها با قیمت پایین برای زمان مشخص دوچرخه اجاره کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های گوگل مپ نشان دادن این ایستگاه‌ها بروی نقشه است. گوگل حتی تعداد دوچرخه‌های موجود در ایستگاه در لحظه را هم به شما نشان می‌دهد.

 

منبع: اقامت ۲۴

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×