بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » هوش مصنوعی چطور باعث تحول سفرهایمان خواهد شد؟
هوش مصنوعی
دانستنی‌های سفر

هوش مصنوعی چطور باعث تحول سفرهایمان خواهد شد؟

۱۴ مهر ۱۳۹۸ 12۰1,574

در زمانه ای زندگی می‌کنیم که تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است. این پیشرفت با اینکه بعضا آسیبهایی داشته اما خدمات زیادی به جامعه انسانها کرده است. هوش مصنوعی یکی از مهمترین جنبه‌های این پیشرفت به حساب می‌آید. با ما در بلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا به شما نشان دهیم هوش مصنوعی چگونه سفرها را تحت تاثی قرار می‌دهد.

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

هوش مصنوعی تحول اجتناب ناپذیر

هوش مصنوعی همین حالا هم در صنایعی مانند بهداشت و اقتصاد نفوذ فراوانی داشته است. حال این نفوذ در حال رسیدن به صنعت سفر و گردشگری نیز هست. برای مثال شرکتهای هوایی و هتل ها از هوش مصنوعی برای پاسخ به سوالات مشتریان استفاده می‌کنند.

امروزه از طریق نقشه‌های گوگل حتی می‌توانید جای پارک هم پیدا کنید. میزان ترافیک و پیدا کردن مسیر نیز از دیگر خدمات آن است که در خدمت سفر قرار می‌گیرد. بسیاری از شرکتهای خدمات سفر نیز برای ارائه خدمات بهتر از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

اپلیکیشن های سفر - AI
اپلیکیشن های سفر – AI

از نظر کرگ وبستر، استاد دانشگاه مدیریت مهمانداری، سفر گام بعدی ورود هوش مصنوعی به زندگی است. به گفته او در آینده نه چندان دور بسیاری از شاغل و صنایع وابسته به گردشگری، فارغ از اپلیکیشنهای کمکی سفر، از روبوت‌های کمکرسان در هتل ها، فرودگاه ها، رستوران ها، موزه ها و دیگر مشاغل استفاده خواهند کرد. او می‌گوید به زودی شاهد روبوتهایی که مثل خدمتکار شخصی به ما خدمات می‌دهند خواهیم بود.

همانطور که شاید شنیده باشید، همین حالا هم نمونه‌های آزمایشی این مدل روبوت‌ها رونمایی شده‌اند. برای مثال در یکی از شعب هتل هیلتون در ویرجینا روبوت خدمتکاری برای پاسخ به سوالات مشتریان قرار گرفته است. پپر که نام روباتی انسان‌نما در هتلی در لاس‌وگاس است از دیگر نمونه هاست. این روبوت علاوه بر پاسخ به سوالات متداول و آدرس دادن، برای سلفی ژست می‌گیرد!

pepper روبات هوشمند هتل
pepper روبات هوشمند هتل
مطالب مرتبط:

اپلیکیشن های سفر ایرانی را می شناسید؟

استارتاپ هایی که صنعت گردشگری را متحول کردند

جهانی جدید

تمام درخواست‌های ما در هتل ها از قبیل درخواست برای اتاقهای پنجره دار یا طبقه بالا ثبت می‌شود. این اطلاعات رفته رفته روی هم جمع شده و در دنیای واقعی از آنها استفاده خواهد شد. طبق الگوریتم های هوش مصنوعی رفته رفته سلیقه شما به دست می‌آید. اینکه شما با چه کسانی بیشتر سفر می‌کنید. سا چه غذاهایی را ترجیح می‌دهید و یا حتی میزان پولی که در سفر خرج می‌کنید. همانطور که با شناخت عکسهایی که بیشتر در اینستاگرام لایک می‌کنید می‌توان سلیقه شمارا حدس زد. گیلاد برنشتاین، مالک یوتریپ، که شرکتش از هوش مصنوعی برای برنامه‌ریزی سفرهای شخصی بهره می‌گیرد در این مورد می‌گوید. “وقتی به هتل برسید از شما با نوشیدنی و موسیقی محبوبتان در اتاقتان پذیرایی خواهند کرد. این نمونه از خدمات بی انتها خواهند بود.”

زندگی هوشمند
زندگی هوشمند

در انتها اما…

این مطلب می‌خواهد بگوید هوش مصنوعی می‌تواند جای مشاوران سفر را بگیرد. یک دستیار هوش مصنوعی قوی می‌تواند بهترین جا برای قهوه خوردن در سن‌فرانسیسکو را به شما معرفی کند. روبات‌های خدمات هتل، با دسترسی به اطلاعات پزشکی و آلرژی‌های غذایی شما، غذای مناسب شما را سفارش خواهند داد. اما بسیاری از مسائل در دنیای واقعی توسط هیچ روبات هوشمندی قابل حل نیست. گاهی سفرها بسیار غیر قابل پیش بینی هستند. به طور مسائل هنگام طوفان‌ها و آتشفشان‌ها. در آن زمان تنها انسانهای واقعی هستند که می‌توانند به کمک شما بیایند. گاهی اوقات نیز برای معرفی جایی جدید هیچ حس نمی‌تواند جای احساسات انسانی را بگیرد.

پیشنهاد تور مناسب با هوش مصنوعی
پیشنهاد تور مناسب با هوش مصنوعی

با همه اینها شکی نیست که در آینده چیزهای زیادی در خصوص تاثیر هوش مصنوعی در زندگیمان خواهیم شنید. سفر هم به عنوان بخشی از جنبه های زندگی از این قاعده مستثنا نیست. هرچند همین حالا هم ما از بسیاری از اپلیکیشن‌های سفر استفاده می‌کنیم که هوش مصنوعی در آنها بکار رفته‌است.

 

منبع: اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×