» دانستنی‌های سفر » اقامت رایگان ؛ چگونه بدون پرداخت پول در سفر اقامت بگیریم؟
اقامت رایگان
دانستنی‌های سفر

اقامت رایگان ؛ چگونه بدون پرداخت پول در سفر اقامت بگیریم؟

۸ آبان ۱۳۹۸ 16۰3,936

معمولا گرانترین بخش برنامه‌ریزی سفر به حمل و نقل هوایی و اقامت اختصاص می‌یابد. اما اگر بتوان یکی از این دو را حذف کرد چه؟ با اینکه پیدا کردن بلیط مجانی هواپیما کار سختیست، برای اقامت رایگان راههایی وجود دارد. با ما در وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا به روش‌هایی برای اقامت رایگان بپردازیم.

اقامت رایگان
اقامت رایگان

چگونه اقامت رایگان بگیریم؟

اگر برای بخواهید از هزینه‌های اقامت هتل و یا اقامتگاهها صرف نظر کنید، راههای زیر برای اقامت رایگان است. البته برخی از این شیوه‌ها در ایران هنوز نوپا هستند اما در سایر نقاط جهان کاملا متداولند.

مطلب مرتبط:

چگونه ارزان سفر کنیم؟

مراقبت از حیوان خانگی

این شیوه مخصوص علاقمندان به حیوانات خانگیست. در بسیاری از کشورهای جهان این شیوه برای اقامت رایگان بسیار متداول است. سایت هایی از قبیل TrustedHousesitters.com می‌توانند پلی بین صاحبان حیوانات خانگی و مسافران باشند.

مراقبت از حیوان خانگی - اقامت رایگان
مراقبت از حیوان خانگی – اقامت رایگان

اگر به شما نیز به حیوانات خانگی علاقمند باشید اینکار بسیار برایتان جذاب خواهد بود. احتمالا شما هم با ما هم عقیده اید که اقامت رایگانتان ارزش این کار را دارد. با این شیوه می‌توانید به مقدار زیادی در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید. از طرفی شما به عنوان صاحب حیوان خانگی نیز می‌توانید با این شیوه در هزینه نگهداری حیواناتان هم صرفه‌جویی کنید.

مطلب مرتبط:

کار داوطلبانه در سفر ؛ راهکاری عالی برای کاهش هزینه های سفر

کاچ سرفینگ یا Couchsurfing

شاید بتوان گفت مرسوم‌ترین شیوه اقامت رایگان استفاده از سایت Couchsurfing.com است. اقامتگاههایی که می‌توانید با توجه به نظرات مسافران قبلی یا صاحبان اقامتگاه آنها را انتخاب کنید. شاید فکر کنید در این حالت مجبورید روی کاناپه بخوابید. اما در بسیاری از موارد و بخصوص در اروپا یک تخت‌خواب مناسب نسیبتان خواهد شد.

کاچ سرفینگ - اقامت رایگان
کاچ سرفینگ – اقامت رایگان

اکثر صاحبان این اقامتگاهها خود نیز کوله گردان پیشین هستند که از کمک به مسافران خوشحال خواهند بود. اقامت به این شیوه کاملا رایگان است اما خوب است که برای قدردانی هدیه‌ای با خود ببرید. شما می‌توانید تقریبا در اکثر شهرهای بزرگ دنیا از این طریق اقامت رایگان بگیرید. البته همیشه باید از امنیتتان اطمینان حاصل کنید. شما می‌توانید برای اینکار از نظراتی که روی سایت در مورد اقامتگاه وجود دارد استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره کوچ سرفینگ

شب را در راه باشید

خوابیدن در وسایل حمل و نقل در راه - اقامت رایگان
خوابیدن در وسایل حمل و نقل در راه – اقامت رایگان

با خرید بلیط قطار یا اتوبوس شب‌هنگام می‌توانید شب را در راه باشید. بدین صورت به نوعی اقامت رایگان خواهید داشت. این روشی است که بسیاری از کوله گردان و دانشجویان کشورهای دیگر از آن استفاده می‌کنند. البته این شیوه در وسایل نقلیه‌ای که جای خواب راحتی دارند بهتر است. چراکه اگر در بخواهید شب را در اتوبوسی با صندلی‌های معمولی بگذرانید احتمالا خواب خوبی نخواهید داشت. در این حالت حتی ممکن است انرژیتان برای روز آینده را هم از دست بدهید.

چگونه سفر با اتوبوس لذت بخش و ایمن خواهد بود؟

تبادل خانه

تبادل خانه - اقامت رایگان
تبادل خانه – اقامت رایگان

یکی از روش‌های عجیب و در عین حال جالب برای یک اقامت رایگان تبادل خانه است. در این روش شما خانه‌تان را برای مدتی با فردی از مقصد سفریتان تبادل می‌کنید. شما حین سفر به خانه او می‌روید و او برای سفر در خانه شما می‌ماند. برای امتحان این روش جذاب می‌توانید از سایت HomeExchange.com استفاده کنید. البته این سایت تضمین می‌کند. که اگر در سال اول گزینه مناسب خود را پیدا نکنید در سال دوم حق عضویت از شما دریافت نکند.

اقامت در اماکن مذهبی

اقامت در اماکن مذهبی - اقامت رایگان
اقامت در اماکن مذهبی – اقامت رایگان

مسافرانی که برای اقامت تنها به یک جای خواب و دستشوئی عمومی قانعند، می‌توانند در اماکن مذهبی بمانند. مساجد و اماکن مذهبی همواره به مسافرانی که جایی برای ماندن ندارند پناه داده و می‌دهند. حوزه‌های علمیه نیز که دارای خوابگاه هستند هم می‌توانند به شما اقامت رایگان بدهند. می‌توانید پیش از سفر اماکن مذهبی مقصد را زیر نظر بگیرید و به آنها سر بزنید. البته وبسایت‌هایی هم برای جستجوی این اماکن وجود دارند. سایت MonasteryStays.com یکی از سایت‌هایی است که می‌توانید اماکن مذهبی که به شما اقامت می‌دهند را در آن بیابید.

خانه داری

خانه داری - اقامت رایگان
خانه داری – اقامت رایگان

اگر میانه تان با حیوانات خانگی خوب نیست و کارهای خانه را ترجیح می‌دهید هم راهی برایتان هست. می‌توانید با انجام کارهای خانه کسانیکه به علت سفر خانه نیستند، به رایگان اقامت کنید. آب دادن گل‌وگیاه و پرداخت قبوض و دیگر کارهای خانه از جمله کارهاییست که برای اقامت مجانی باید انجام دهید. البته این نوع بسیار منحصر بفرد و کمیاب تر است اما سایتهایی برای این منظور وجود دارند. MindMyHouse و Nomador از این قبیل اند.

 

منبع: اقامت ۲۴

۳.۷/۵ - (۱۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×