» گوناگون » همه چیز درباره کوچ سرفینگ
کوچ سرفینگ
گوناگون

همه چیز درباره کوچ سرفینگ

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ 9۱2,502

بالا بودن هزینه ی حمل و نقل و همچنین رزرو هتل در بسیاری از مواقع به عنوان مانعی بزرگ برای تجربه ی سفرهای متنوع محسوب می گردد. اما همیشه برای هر مشکل و محدودیت، بدون شک راه حل موثری وجود دارد که کوچ سرفینگ یکی از همان شیوه های مفید در این زمینه به شمار می رود. کوچ سرفینگ یکی از شبکه های اجتماعی بسیار پرطرفدار در دنیای گردشگری می باشد که مزایای زیادی را به همراه دارد و هر روز به طرفداران آن افزوده میشود.


برای آشنایی با کوچ سرفینگ و تجربه ی اقامت ارزان، در ادامه با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : “آیا می دانید گردشگری ماجراجویانه چیست ؟

مقاله مرتبط : “اطلاعات خواندنی راجع به گردشگری کشاورزی

 

 کوچ سرفینگ

کوچ سرفینگ چیست؟

اغلب ما انسان ها در عصر حاضر، بیشتر از اینکه در دنیای واقعی قدم بزنیم، در شبکه های اجتماعی در حال گشت و گذار هستیم و این می تواند فرصتی عالی برای دریافت خدمات نوین باشد. کوچ سرفینگ یکی از معروف ترین و البته پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در حوزه ی گردشگری می باشد که شریط ایده آل برای اقامت رایگان را فراهم میکند. در این شبکه اجتماعی می توانید به صورت رایگان عضو شده و با میزبانان و سایر گردشگران در گوشه و کنار دنیا آشنا شوید. کوچ سرفینگ که به کاناپه گردی معروف می باشد، روشی کاملا منحصر به فرد بوده و در آن از طریق سایت یا اپلیکیشن میتوانید میزبان را شناسایی و محل اقامتتان را تعیین و سفری ارزان را شروع کنید.
یکی از بهترین ویژگی های کوچ سرفینگ، استفاده از تجربیات دیگران برای انتخاب میزبان بهتر، آشنایی با جاذبه های گردشگری و مطلع شدن از بایدها و نبایدهای مقصد سفر می باشد. به عبارت دیگر، در این شبکه ی اجتماعی، گردشگران اطلاعات و تجربیات خود را درباره ی هر مقصد و همچنین میزبانان موجود در آن با دیگران به اشتراک گذاشته و فرصتی عالی برای پیدا کردن دوستانی همیشگی محسوب میگردد.

نکات مهم در کوچ سرفینگ

همیشه باید بخاطر داشته باشید که زمانی می توان انتظار روزها و تجربیات عالی و به یادماندنی از سفر را داشت که در انتخاب هایتان دقت کافی را داشته باشید. این مساله در کوچ سرفینگ براحتی احساس می گردد. نکات مهمی که می تواند در بالا رفتن کیفیت اقامت رایگان موثر باشد عبارتند از:

میزبان را با دقت انتخاب کنید

خوشبختانه در کوچ سرفینگ می توانید از تجربیات دیگران درباره ی میزبانان مختلف اطلاعاتی را کسب نمایید و علاوه بر این، پروفایل میزبان را به دقت بررسی نمایید. با توجه به جنسیت، شرایط اخلاقی و فرهنگی و سایر مواردی که برایتان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد میزبان را انتخاب نمایید.

بررسی امکانات قبل از انتخاب

درست است که اقامت با کاناپه گردی، رایگان است، اما این بدان معنا نیست که باید در خانه های بدون امکانات با شرایط بهداشتی و رفاهی نامناسب اقامت کرد. امکانات هر خانه را به طور کامل بررسی نمایید و انتخاب هایتان را بهتر کنید.

موقعیت مکانی را در نظر قرار دهید

رایگان بودن اقامتگاه و خانه ای که در طول سفر انتخاب می کنید به معنای فراموش کردن موقعیت مکانی آن و میزان فاصله ی آن از جاذبه های شهر به شمار رود. گاهی اوقات ممکن است هزینه ای را برای اقامت پرداخت نکنید، اما هزینه ی حمل و نقل تا مرکز شهر یا سایر جاذبه ها بسیار زیاد باشد. دقت به موقعیت مکانی خانه و محل اقامت بر روی گوگل مپ می تواند این مشکلات را تا حد زیادی برطرف نماید.

احترام به میزبان

هر گردشگر که به شهر یا کشور جدیدی وارد میشود، در واقع نماینده ای از یک فرهنگ می باشد و بهتر است با میزبان به درستی رفتار کنید و هدیه ای کوچک به عنوان سوغات یا یادگاری به آنها تقدیم کنید.

 

کوچ سرفینگ

شرایط آشپزی را بررسی کنید

یکی از بهترین تجربیاتی که در کوچ سرفینگ می توانید کسب کنید، خوردن غذاهای بومی و محلی متنوع در منزل میزبان می باشد. البته لازم به ذکر است که شرایط آشپزی و غذا خوردن در هر خانه، به امکانات و شرایط موجود در آنها بستگی دارد. گاهی اوقات این امکان برایتان فراهم میگردد تا با میزبان هم سفره شوید و گاهی خودتان باید آشپزی کنید.

امنیت در کوچ سرفینگ

از دیگر مسائل مهمی که در کوچ سرفینگ باید مد نظر قرار داد، امنیت آن می باشد. از آنجا که محل اقامت شما در این شیوه ی سفر توسط گروه و سازمان خاصی حمایت نمی گردد، در نتیجه خودتان باید امنیت را در آن فراهم نمایید. از جمله مواردی که می توان امنیت در کوچ سرفینگ را افزایش دهد عبارتند از:

جنسیت میزبان و تعداد اعضای خانواده و فرهنگ آنها را برسی کنید. با مطالعه ی پروفایل و همچنین استفاده از نظرات سایر گردشگران می تواند تا حد زیادی تضمین کننده امنیت کوچ سرفینگ باشد.
آدرس و اطلاعات خانه و میزبان را برای سایر اعضای خانواده و دوستان ارسال کنید.
مدارک شناسایی و وسایل ارزشمند و پول نقد را در داخل کیف های قفل دار قرار دهید. سعی کنید این وسایل را همیشه همراه داشته باشید.
در صورت مشکوک شدن به میزبان به هیچ عنوان اقامت در منزل آنها را قبول نکنید.

کوچ سرفینگ در ایران

برخلاف سایر نقاط دنیا که در آنها به شدت کوچ سرفینگ در حال رشد می باشد، این سایت در ایران فیلتر بوده اما جالب است بدانید که نمونه های موفقی در میزبانی رایگان را می توانید در گوشه و کنار کشورمان مشاهده کنید. به عنوان مثال، در چند سال گذشته شاهد این بودیم که جوان ۲۵ ساله اصفهانی، دوستانی را از طریق کوچ سرفینگ پیدا نموده و میزبانی رایگان بیش از ۲۰۰ گردشگر خارجی را در این شهر انجام داده بود. پایدار بودن دوستی و ایجاد تجربیات عالی و به یادماندنی از شهر و کشور می تواند یکی از بهترین مزایای کوچ سرفینگ محسوب میگردد.

 

کوچ سرفینگ

اپلیکیشن های کاربردی در سفر برای کوچ سرف ها

به جرات می توان گفت کوچ سرف ها از حرفه ای ترین افراد در حوزه ی گردشگری می باشند که شبکه های اجتماعی را فرصتی برای کاهش هزینه های سفر و کسب تجربیات جدید می دانند. این دسته از افراد علاوه بر پیدا کردن محل اقامت رایگان با سایت یا اپلیکیشن کوچ سرفینگ، باید بتوانند برنامه های کاربردی مانند گوگل ترنسلیت را همراه داشته باشند تا برای صحبت کردن با میزبان، مشکلی نداشته باشند. گوگل مپ، گایدز بای لونی پلنت و استفاده از کتاب های راهنمای جامع و مفید آن، پیش بینی وضعیت آب و هوا با Accuweather و بررسی قیمت دقیق ارزها با زی کارنسی از جمله اپلیکیشن هایی هستند که می توانند کیفیت سفر کوچ سرف ها را تا حد زیادی افزایش دهند.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۲/۵ - (۳۳ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. ابراهیم

    من خودم تا حالا از طریق این برنامه از چند قاره مهمون داشتم و واقعا چه روزای خوبی رو میشه باهاشون ساخت و غالب افرادی که اومدن بسیار مودب بودن.
    حتی تو این گفت‌وگو ها هم مبتونین تجربه‌های دیگران رو بشنوید، هم چیزهای جدید یاد بگیرید و حتی کسب و کار جدیدی پیدا کنید و یا کسبوکار خودتون رو ارتقا بدین.

    الآن هم خودم عازم سفر ایران‌گردی هستم که تو دو شهر فعلا میزبان دارم خدا رو شکر و برای شهرهای بعدی به دنبال میزبان هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×