» دانستنی‌های سفر » ۸ خرید فرودگاه که بهتر است از آن‌ها صرف نظر کنید!
خرید فرودگاه
دانستنی‌های سفر

۸ خرید فرودگاه که بهتر است از آن‌ها صرف نظر کنید!

۲۴ مهر ۱۳۹۸ 5۰1,779

قیمت عادلانه در فرودگاه‌ها معمولا نایاب است. جامعه مصرف‌کنندگانی که ناچار به خریدند، هزینه‌های بالای فروشگاه‌های فرودگاهی، قیمت بالای غذا و جای ‌پارک از عواملی هستند که بر این قیمت‌ها اثر می‌گذارند. این عوامل سبب شده تا خرید فرودگاه به امری تبدیل شود که نیاز است با تامل بیشتری انجام شود.

لیستی از خرید فرودگاه که بهتر است هیچوقت انجام ندهید

خرید فرودگاه
خرید فرودگاه

برای صرفه جویی در پولتان در صورت نیاز به خرید این چیزها در فرودگاه، در مورد قیمت واقعی آن‌ها تحقیق کنید. این روزها اینترنت کار را برای همه ما بسیار راحت‌تر کرده است. در صورت نیاز به خرید فرودگاه هر کدام از موارد زیر قیمت آن‌ها را از قبل در اینترنت مقایسه کنید. برای بررسی این لیست با ما در بلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

کالاهای فروشگاه‌های معاف از حقوق گمرکی یا Duty-free

Duty-Free Shop - خرید فرودگاه
Duty-Free Shop – خرید فرودگاه

البته ممکن است بسته به فرودگاه، هر از چند‌گاهی بتوانید خرید خوبی از فروشگاه‌های Duty-free انجام دهید. اما باید بدانید به طور کلی خرید از آن‌ها را نمی‌توان خرید خوبی دانست. خرید فرودگاه از Duty-free برای یک خریدار عادی شامل تخفیف خاصی نیست. مگر اینکه شما در کشوری زندگی کنید که مالیات زیادی بر سیگار دارد. در این صورت خرید سیگار از Duty-Free shop برای شما منطقی است. در غیر اینصورت سایر کالا‌ها مانند لوازم الکترونیک، محصولات آرایش و دیگر چیزها معمولا گراتر از حالت عادی است. برای اجتناب از خرید گرانتر، قیمت محصول را به صورت اینترنتی جستجو کنید.

ارز خارجی

ارز خارجی - خرید فرودگاه
ارز خارجی – خرید فرودگاه

از آنجا که معمولا نرخ صرافی‌های داخل فرودگاه بالاتر از خارج آن است خرید ارزر از فرودگاه عاقلانه نیست. البته اگر مجبور به خرید ارز خارجی هستید و از هزینه بیشتر آگاهی دارید چاره‌ای نیست. شاید راه بهتر دریافت پول از ATM در فرودگاه مقصد باشد. از این طریق با قیمت بین بانکی ارز خرید می‌کنید که عادلانه‌تر خرید فرودگاه است. می‌توانید پیش از سفر با تماس با بانکتان از معاملات ارزی بین بانکی اطلاعات بیشتری بگیرید.

آب معدنی

آب معدنی - خرید فرودگاه
آب معدنی – خرید فرودگاه

آب مثلا یکی از نیازهای اصلیست. بخصوص وقتی هنگام پرواز کم آبی بدن بیشتر اتفاق می‌افتد. اگر از جت لگ یا پرواز‌زدگی هم رنج می‌برید که آب از ضروریات شماست. بنابراین برای اینکه پول اضافه بابت خرید فرودگاه آب معدنی ندهید پیشنهادی برایتان داریم. استفاده از بطری‌های آب چندبار مصرف علاوه بر حل مشکل شما برای محیط زیست هم مناسبتر است. هرچه میزان استفاده از محصولات پلاستیکی را کاهش دهیم در احترام به محیط زیستمان گام برداشته ایم. بدینصورت می‌توانید به راحتی از آبسردکن‌های فرودگاه برای آب مجانی استفاده کنید!

بیشتر بخوانید:

ملزومات سفر ؛ ضروریاتی که جانتان را در مواقع اضطرار نجات می‌دهند!

سوغاتی

جوری برنامه‌ریزی کنید که سوغاتی‌هایتان را پیش از فرودگاه برای پرواز برگشتتان بخرید. سوغاتی‌هایی که از فرودگاه می‌خرید اصولا در بسیاری از جاهای شهر ارزانتر هستند. از طرفی این سوغاتی‌ها خیلی وقت‌ها مرغوبیت ندارند.

سوغاتی - خرید فرودگاه
سوغاتی – خرید فرودگاه

البته استثناهایی در مورد فرودگاه‌هایی که صنایع دستی محلی را می‌فروشند هم وجود دارد. تنها راهی هم که در این زمینه پیشنهاد می‌شود بررسی اینترنتی قیمت‌ها و کالاهاست. یا می‌توانید هنگام رسیدن به فرودگاه‌ قیمت آن را بررسی کنید و اگر مناسب بود در برگشت آن را بخرید.

بالش های گردن سفری

بالش گردن - خرید فرودگاه
بالش گردن – خرید فرودگاه

بعضی مصرف کنندگانی که اقلام ضروری سفر مثل بالش‌گردن را ندارند گاهی مجبور به خرید فرودگاه می‌شوند. می‌توانید این بالش‌ها را به عنوان یکی از اقلام ضروری پیش از سفر بخرید. پیش از سفر با یک بررسی اینترنتی به راحتی می‌توانید بالش مناسب خود را بیابید.

بیشتر بخوانید:

لباس سفر هوایی؛ باید‌ها و نباید‌های لباس در سفر هوایی

رستوران‌های فرودگاه

رستوران فرودگاه - خرید فرودگاه
رستوران فرودگاه – خرید فرودگاه

فکر می‌کنم همه می‌دانیم که نرخ غذای رستوران‌های فرودگاه بسیار بالاتر از حالت عادی است. البته این گرانی بی‌دلیل نیست. هزینه‌های رستوران داری در فرودگاه بسیار بالاتر از داخل شهر است. البته بازهم بسته به فرودگاه این قیمت‌ها متفاوت هستند. شاید بهترین ترفند این باشد که غذای خود را همراه خود داشته باشید. یا می‌توانید پیش از رسیدن به فرودگاه، بیرون غذا بخورید.

وای-فای Wi-Fi

اگرچه بسیاری از فرودگاه‌ها اینترنت مجانی دارند اما هنوز هستند فرودگاههای که این خدمات را مجانی ارائه نمی‌دهند. پیش از اینکه برای خرید بسته‌های اینترنتی داخل فرودگاه اقدام کنید، دنبال وای-فای مجانی بگردید. می‌توانید جایتان را نزدیک به بعضی فروشگاهها و ایرلاین‌هایی که اینترنت رایگان دارند تغییر دهید.

Wi-Fi - خرید فرودگاه
Wi-Fi – خرید فرودگاه

معمولا تمام فروشگاههای استارباکس وای-فای رایگان دارند. البته بعضی استارباکس‌های فرودگاه هم هستند که اینترنت رایگان ارائه نمی‌دهند. برای اطمینان از آن هم ما تحقیق اینترنتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

جای پارک (پارکینگ)

قطعا شما هم می‌دانید که قیمت جای پارک در پارکینگ‌های بیرون فرودگاه ارزان‌تر است. برای پیدا کردن بهترین قیمت جای پارک در جای خارج از فرودگاه می‌توانید از اینترنت کمک بگیرید. علاوه بر این می‌توانید ماشینتان را در خانه بگزارید و با وسایل حمل‌و‌نقل عمومی به فرودگاه بروید.

جای پارک - خرید فرودگاه
جای پارک – خرید فرودگاه

 

شما هم از تجربه خرید فرودگاه برای ما بنویسید. نظرات شما برای ما ارزشمند است. 🙂

 

منبع: اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×