بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » ملزومات سفر ؛ ضروریاتی که جانتان را در مواقع اضطرار نجات می‌دهند!
ملزومات سفر
دانستنی‌های سفر

ملزومات سفر ؛ ضروریاتی که جانتان را در مواقع اضطرار نجات می‌دهند!

۲۲ مهر ۱۳۹۸ 9۰1,506

زلزله. آتش سوزی. سونامی. طوفان. بسیاری از ما هنگام جمع کردن ملزومات سفر به این پدیده‌ها فکر نمی‌کنیم. اما اگر به جایی سفر می‌کنیم که در برابر این پدیده‌ها آسیب پذیرند، باید آنها را در ذهن داشته باشیم. علاوه بر اینها تعدادی از ملزومات سفر هستند که می‌توانند در بسیاری از لحظات حساس به کمک ما بیایند.

ملزومات سفر
ملزومات سفر

ملزومات سفر چگونه می‌توانند جان ما را نجات دهند!؟

تجربه سفرهای زیاد به ما می‌آموزد که بعضی ملزومات سفر بسیار حائز اهمیت هستند. آمار نشان داده که بعضی از این ملزومات توانسته جان انسان‌ها را نجات دهد. با ما در وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا لیستی از این ملزومات را بررسی کنیم.

سوت

سوت - ملزومات سفر
سوت – ملزومات سفر

سوت یکی از ابزاری است که معمولا مردم مناطق زلزله خیز همیشه همراه دارند. در صورتی که در آوار یا جایی غیر‌قابل‌دسترسی گیر افتاده باشید، سوت می‌تواند به امدادگران جای شما را نشان دهد. صدای سوت قطعا از صدای فریاد شما قابل شنیده شدن تر است. بخصوص اینکه ممکن است بر اثر صانحه توانایی فریاد زدنتان کمتر شده باشد. کم آبی بدن نیز می‌تواند منجر به کاهش حجم صدای شما شود.

چراغ‌قوه

چراغ قوه - ملزومات سفر
چراغ قوه – ملزومات سفر

در شرایط چنین فجایعی، احتمالا برق اولین چیزی است که از کار می‌افتد. اگر در ساختمان یا زیرگذر باشید به نور برای پیدا کردن راهتان نیاز خواهید داشت. در این شرایط می‌توانید از نور فلش گوشی همراهتان نیز استفاده کنید اما شاید ذخیره باطری آن هم ضروری باشد. برای این شرایط می‌توانید از چراغ‌قوه های کوچک LED که باطری کمی مصرف می‌کنند استفاده کنید. این چراغ‌قوه ها را می‌توانید در مدل‌های مختلف از بازار تهیه کنید اما مدل‌های کوچکتر بهترند.

مطالب مرتبط:

لوازم بهداشتی سفر، مراقب سلامتی خود باشید

چک لیست وسایل سفر کاری؛ چه چیزهایی را نباید از یاد برد!

لیست لوازم ضروری سفر

جعبه کمک‌های اولیه

کمک‌های اولیه - ملزومات سفر
کمک‌های اولیه – ملزومات سفر

حفظ سلامتی یکی از کلیدی‌ترین کارهایی است که پس از وقوع فاجعه باید به آن توجه کنید. این بدین معناست که باید به آسیب دیدگی‌های جزئیتان رسیدگی کنید. ملزومات اساسی یک جعبه کمک‌های اولیه که شامل پدهای الکلی، قرص‌ آنتی‌بیوتیک و چند بسته باند می‌شود می‌تواند از عفونت زخم‌های سطحی جلوگیری کند. علاوه بر این، این جعبه‌ها حجم زیادی از کوله شما را هم اشغال نمی‌کنند.

پتوی نجات

پتوی نجات - ملزومات سفر
پتوی نجات – ملزومات سفر

گرم نگه داشتن بدن در چنین فجایعی می‌تواند به چالشی دشوار تبدیل شود. حتی اگر داخل ساختمان دچار فاجعه شده باشید ممکن است سیستمهای گرمایشی از کار بیافتند. پتوی نجات ابزاری بسیار سبب، کم‌حجم و موثر برای گرم نگه داشتن بدن است. پتوی نجات یکی از ملزومات سفر است که در بسیاری از موارد جان انسان‌ها را نجات داده است.

ماسک گرد و غبار

ماسک گرد و غبار - ملزومات سفر
ماسک گرد و غبار – ملزومات سفر

گرد و غبار حاصل از آوار می‌تواند در کوتاه‌مدت سبب مشکلات تنفسی و در بلند‌مدت، آسیب به سلامتی شود. هرچند ماسک‌های گرد‌و‌غبار معمولی نمی‌تواند همه غبار را فیلتر کند اما از ذرات درشت غبار جلوگیری می‌کند. همین هم می‌تواند برای حفاظت ار شما هنگام فاجعه کافی باشد. از آنجا که این ماسک‌ها سبک و کم‌حجم هستند می‌توانید چندتا همراه داشته باشید ته به همراهانتان نیز بدهید.

شارژر همراه یا پاوربانک

شارژر همراه - ملزومات سفر
شارژر همراه – ملزومات سفر

شارژ کردن تلفن همراه نیازمند الکتریسیته و پریز برق است که این دو هنگام فاجعه ممکن است در دسترس نباشند. بنابراین یکی از ملزومات سفر به طور قطع یک شارژر همراه یا پاوربانک است. حتی اگر شبکه تلفن و اینترنت قطع باشد بازهم تلفن همراه ابزاری کاربردی هنگام فجایع است. شما می‌توانید از فلش‌لایت، برای ثبت و ضبط اتفاقات و همچنین استفاده از اپلیکیشن‌های کاربردی از آن استفاده کنید.

قمقمه آب

قمقمه سفری آب - ملزومات سفر
قمقمه سفری آب – ملزومات سفر

آب را می‌توان مهمترین ملزومات سفر دانست. برای نگه‌داری آب می‌توانید از قمقمه‌های چندبار مصرف سفری که وزن زیادی نداشته باشند استفاده کنید. حتی علاوه بر زمان فجایع آب یکی از مهمترین چیزهایی است که باید همراه داشته باشید. کم آبی بدن می‌تواند برای سلامتی شما بسیار مضر باشد.

غذا

غذا - ملزومات سفر
غذا – ملزومات سفر

پس از هر فاجعه معمولا مشکل غذا هم بوجود می‌آید. می‌توانید همراه خود مقداری از غذا‌های کم حجم با پروتئین بالا همراه داشته باشید. می‌توانید از انواع خشکبار و مغذهای گردو و بادوم زمینی… استفاده کنید. شکلات هم یکی از خوراکی‌هایی است که با حجم کم انرژی بالایی دارد.

 

منبع: اقامت ۲۴

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×