» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به هرمزگان » کیش » همه چیز درباره حمل خودرو به کیش
حمل خودرو به کیش
کیش

همه چیز درباره حمل خودرو به کیش

۱۳ مهر ۱۳۹۸ 22۰13,426

درست است که سفر با هواپیما، سریع تر و راحت تر است، اما سفر جاده ای، با خودروی شخصی هم لطف خودش را دارد. سفر به کیش هم با این که اغلب با هواپیما انجام می شود، ولی خیلی از افراد هم سفر با خودرو را ترجیح می دهند. وقتی تصمیم می گیرید که با خودرو به کیش سفر کنید، دستتان باز است تا به راحتی به نقاط مختلف جزیره سر بزنید و آن جا دست به اکتشاف بزنید. اما حمل خودرو به کیش چه شرایط و ضوابطی دارد؟

نحوه حمل خودرو و هزینه های آن هم نکته ای است که باید در نظر داشته باشید. ببینیم جزییات حمل خودرو به کیش و هزینه‌ های آن به چه ترتیب است؟

برای سفر به کیش و رزرو هتل به سایت اقامت ۲۴ مراجعه کنید.

حمل خودرو به کیش
حمل خودرو به کیش

مسیر سفر زمینی به جزیره کیش

از هر کجای ایران که قصد سفر به جزیره کیش را داشته باشید، باید خود را به بندر لنگه، بندر چارک و یا بندر آفتاب برسانید. آنجا نزدیک ترین نقطه به جزیره کیش است.

از سه مکان مختلف امکان حمل خودرو به سمت جزیره کیش وجود دارد. بندر لنگه در تعطیلات عید خیلی شلوغ و پرطرفدار است، بندر چارک که بهترین گزینه برای سفر به کیش است و بندر آفتاب. البته بندر لنگه فقط در تعطیلات نوروز امکان جابه‌جایی ماشین را ارائه می‌کند. بلیط لندینگ کرافت را الکترونیکی هم می‌شود خرید.

لندینگ کرفت به کیش
لندینگ کرفت به کیش

مدارک لازم برای حمل خودرو به کیش

مدارک اصلی خودرو جهت حمل به کیش از جمله اصل و کپی کارت ماشین، برگه معاینه فنی و گواهینامه برای ورود به منطقه آزاد ضروری هستند. همچنین ارائه مدارک شناسایی برای همه مسافران هم الزامی است. علاوه بر این موارد، لازم است برگه کاپوتاژ هم تا پایان سفر، نزد خود نگه دارید.

ورود خودرو به کیش
ورود خودرو به کیش

شرایط ورود خودرو به جزیره کیش

اما برای ورود خودرو ها به جزیره کیش، محدودیت ها و شرایطی وجود دارد. ماشین ‌های قدیمی اجازه ورود به کیش را ندارند. شرایط در نظر گرفته شده به این ترتیب است که برای خودرو های داخلی از سال ۱۳۹۵ به بعد و برای ماشین‌ های خارجی از سال ۲۰۱۰ به بعد است.

اما همیشه استثناء هم وجود دارد. در صورتی که رزرو هتل شما قطعی باشد، ماشین‌های داخلی تولید سال ۱۳۹۰ به بعد و ماشین های خارجی تولید سال ۲۰۰۵ به بعد هم می توانند به جزیره وارد شوند.

سفر به کیش
سفر به کیش

زمان حرکت به سوی جزیره

آغاز فرایند لندینگ کرافت به منظور حمل خودرو به کیش، از بندر چارک، از ۸ صبح است که تا عصر ادامه پیدا می کند. ساعت انجام آن بر روی بلیط هر کسی درج می شود. هنگام دریافت بلیط به ساعت آن دقت کنید. در نظر داشته باشید که تشریفات گمرکی زمان‌بر ا‌ست و پیشنهاد می شود حدود ۲ ساعت پیش از حرکت در بندر باشید. مدت این سفر دریایی تقریبا ۲ ساعت و نیم است. اما سفر با شناورهای مسافربری به سمت جزیره کیش تنها ۱ ساعت زمان می برد.

نزدیک ترین مسیر حمل خودرو به کیش، از جزیره آفتاب است و دور ترین آن از بندر لنگه است. اگر ماشین‌مان را در بندر آفتاب سوار کنیم، یک ساعته به کیش می‌رسد، خودمان هم نیم ساعت در راه هستیم. دورترین مسیر هم بندر لنگه است که ماشین ۴ ساعت و خودمان ۲ ساعت و نیم در راه  هستیم تا به کیش برسیم.

هزینه حمل خودرو به کیش
هزینه حمل خودرو به کیش

هزینه حمل خودرو به کیش

هزینه حمل خودرو به کیش، به صورت سالانه متغیر است. اما برای سال ۹۸، مبلغ ۳۵۰ هزار تومان برای ورود هر خودرو تعیین شده است.

در نظر داشته باشید که هزینه بلیط شناور و عوارض حمل‌ و نقل دریایی به صورت مجزا محاسبه می شود. این هزینه، از بندر چارک ۴۰۰ هزار تومان و از بندر آفتاب ۳۶۰ هزار تومان می باشد. ورودی خودرو ها ۵ روزه است و در صورتی که قصد داشته باشید این زمان را تمدید کنید لازم است به صورت روزانه ۷۰ هزار تومان پرداخت کنید.

نکاتی دیگر درباره ورود خودرو به کیش

به ازای هر نفر سر نشین که به جزیره کیش وارد می‌شود نیز باید مبلغی را بپردازید. این مبلغ در سال ۱۳۹۸ برای هر نفر از بندر چارک ۲۰ هزار تومان و از بندر لنگه ۴۰ هزار تومان بوده است.همچنین تعداد سرنشینان نباید بیشتر از حد مجاز باشد.

هر کدام از سرنشین‌ها باید کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشند. به این ترتیب مسئولان می‌توانند ورود و خروج افراد را به جزیره کیش کنترل کنند.

خودرو‌های ایرانی در جزیره کیش تعمیرگاه یا نمایندگی ندارند بنابراین پیش از شروع سفر، اتومبیل خود را در مبدأ برای سرویس کامل به تعمیرگاه ببرید.

قوانین رانندگی در کیش کمی دقیق‌تر رعایت می‌شوند پس به این قوانین اهمیت بدهید. چنانچه در جزیره جریمه شوید باید پیش از خروج آن را پرداخت نمایید.

اگر در تعطیلات نوروز به کیش سفر کردید، باید بدانید که بندر لنگه بسیار شلوغ‌تر از اسکله‌های دیگر برای استفاده از لندینگ کرافت است.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۸/۵ - (۲۱۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×