بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » از دیدنی های ایران که شباهت خاصی به دیدنی های محبوب جهان دارد
دره خزینه لرستان – گرند کنیون آمریکا
راهنمای سفر به ایران

از دیدنی های ایران که شباهت خاصی به دیدنی های محبوب جهان دارد

۱۶ مرداد ۱۳۹۸ 13۰1,956

کشور ما ایران، کشوری ۴ فصل با تنوع گوناگونی از زیبایی های طبیعی است. از دیدنی های ایران می توان کتاب ها نوشت و آلبوم های عکس چاپ کرد. از جنگل های هیرکانی شمال با قدمتی چند میلیون ساله. از ابنیای تاریخی و طبیعت بکر غرب. از صفای مردم جنوب و سواحل نیلگون خلیج فارس. از مهد فرهنگ و ادب، فردوسی، خیام و عطار در شرق. تا کویرهای کم نظیر مرکزی کشور. ایران سرزمین شگفتی هاست. در این مقاله به دیدنی های ایران می پردازیم که با محبوب ترین جاذبه های گردشگری جهان شباهت دارند.

شباهت های عجیب دیدنی های ایران و جهان

کوه های آلاداغ لار در ماهنشان زنجان کوه های رنگین کمان پرو

کوه های آلاداغ لار در ماهنشان زنجان – کوه های رنگین کمان پرو
کوه های آلاداغ لار در ماهنشان زنجان – کوه های رنگین کمان پرو

هنگامی که از آزادراه زنجان-تبریز می گذرید، کوه هایی رنگارنگی چشمتان را جلب می کند. یکی از دیدنی های ایران که هر بیننده ای را به تحسین و تعجب وا می دارد. ممکن است در نظر اول احساس کنید رنگین کمان را دیده اید. با این تفاوت که این رنگین کمان روی کوه هاست! ماهنشان از شهرهایی است که با طبیعت خود شما را مدهوش می کند. جالب اینجاست که کوههای رنگین کمان در پرو درست به کوه های آلاداغ لار شبیه اند.

تنگه شیرز در لرستان دره پادشاهان در استرالیا

تنگه شیرز در لرستان – دره پادشاهان در استرالیا
تنگه شیرز در لرستان – دره پادشاهان در استرالیا

لرستان به خاطر طبیعت بکر و هوای تمیزش بهشت طبیعت گردان است. تنگه شیرز از نمونه های این طبیعت بکر است که با دیدن آن نفس در سینتان حبس خواهد شد. این تنگه در شمال شرق شهرستان کوهدشت قرار دارد. این تنگه در منطقه ای سبز با چشمه های خروشان قرار دارد. فرسایش سنگ ها و کوه ها چهره خاصی به این دره داده. نکته جذاب شباهت زیاد این دره با دره پادشاهان در استرالیا است که از دیدنی های محبوب جهان است.

کوه های مریخی چابهار کوه های مریخی صحرای آتاکاما شیلی

کوه های مریخی چابهار – کوه های مریخی صحرای آتاکاما شیلی
کوه های مریخی چابهار – کوه های مریخی صحرای آتاکاما شیلی

کوه های مریخی چابهار که به آن ها کوه های مینیاتوری نیز می گویند در مسیر چابهار گواتر قرار دارد. به خاطر شکل رسوبی شدن این کوه ها که به سطح مریخ شباهت دارند به آن ها کوه های مریخی می گویند. نکته جالب این است که از این نوع کوه های اصطلاحا مریخی در سحرای آتاکاما شیلی نیز وجود دارد.

بندر تنگ چابهار سواحل نامیبیا در آفریقا

بندر تنگ چابهار – سواحل نامیبیا در آفریقا
بندر تنگ چابهار – سواحل نامیبیا در آفریقا

بندر تنگ در کنارک چابهار، روستایی در نزدیکی شهر کنارک است که سواحل فوق العاده ای دارد. این سواحل به گونه ای هستند که شما شاهد تلاقی کویر و دریا خواهید بود. سکوت کویر در شب را که با صدای امواج در هم می شکند را تصور کنید! یکی از دیدنی های ایران است که با سفر به آن با می توانید همزمان کویر و دریا را تجربه کنید. سواحل نامیبیا در جنوب غربی آفریقا نیز همین خصوصیت را دارد.

دودکش جن زنجان برایس کنیون در آمریکا

دودکش جن زنجان – برایس کنیون در آمریکا
دودکش جن زنجان – برایس کنیون در آمریکا

در نزدیکی ماهنشان زنجان جاذبه خاص دیگری نیز وجود دارد که اصلاحا با آن ها هودو می گویند. این مکان که به دودکش جن معروف است، پدیده ای طبیعی است که در اثر فرسایش به شکل بلند و نازک در آمده است. دودکش جن زنجان از جنس خاک رس است. از آنجا که در گذشته ساخت خر بنای سختی به جن ها نسبت داده می شد، اینجا دودکش جنی نامیده می شود. هودو ها در سراسر جهان وجود دارند که یک نمونه آن در برایس کانیون آمریکاست.

دره خزینه لرستان گرند کنیون آمریکا

دره خزینه لرستان – گرند کنیون آمریکا
دره خزینه لرستان – گرند کنیون آمریکا

دره خرینه لرستان یکی از دیدنی های ایران است که شما را شگفت زده می کند. دره خزینه در پل دختر استان لرستان صاحب بلندترین پا معلق ایران است. عبور رودخانه کرخه از میان این دره حال و هوای خاصی به این ناحیه بخشیده. شباهت زیاد این جاذبه با گرندکنیون آمریکا از دیگر ویژگی های آن است.

دریاچه صورتی لیپار چابهار دریاچه هیلر استرالیا

دریاچه صورتی لیپار چابهار – دریاچه هیلر استرالیا
دریاچه صورتی لیپار چابهار – دریاچه هیلر استرالیا

چابهار مهد بسیاری از عجایب ایران است. از دیگر دیدنی های ایران که در چابهار قرار دارد می توان به دریچه صورتی لیپار اشاره کرد. رنگ صورتی دریاچه به خاطر وجود پلانکتون ها و وفور مواد آلی و معدنی در آن می باشد. مشابه این دریاچه در استرالیا وجود دارد. دریاچه هیلر استرالیا نیز به رنگ صورتی است.

 

منبع: اقامت ۲۴

 

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×