بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری گلستان » روستای چجا، جایی میان زمین و آسمان دلبری می کند!
روستای چجا
جاذبه های گردشگری گلستان

روستای چجا، جایی میان زمین و آسمان دلبری می کند!

۱۶ شهریور ۱۳۹۸ 22۰6,863

روستای چجا (چه جا)، منطقه ای سیاحتی و ییلاقی در خطه سرسبز استان گلستان و نزدیک شهرستان علی آباد کتول است. شهرستان علی آباد کتول، حد فاصل شهر های گرگان و مینو دشت قرار گرفته است و جاذبه های طبیعی و جاهای دیدنی متنوعی شامل جنگل، کوهستان، چشمه و آبشار دارد. همچنین بنا های قدیمی متعددی نیز در این منطقه قرار دارد.

برای رزرو هتل در گرگان، به سایت اقامت ۲۴ مراجعه کنید.

بنر دسکتاپ رزرو هتل های گرگان از اقامت24

مطلب مرتبط: بهترین جای شمال برای مسافرت

 

در این مقاله سری می زنیم به یکی دیگر از مناطق بهشتی ایران در استان سرسبز و زیبای استان گلستان و اطراف شهر گرگان. نام این قطعه از بهشت، روستای چجا است.

این روستا از جاهای دیدنی علی آباد کتول است. این شهر یکی از خوش آب و هوا ترین شهر ها در میان تمامی شهرهای استان گلستان است. همچنین علی آباد از بهترین مناطق شمال شرق ایران برای بومگردی و اقامت در خانه های محلی روستا ها است.

 

روستای چجا
روستای چجا

آب و هوای روستای چجا

این روستا در ارتفاع ۱۶۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد. قرار گرفتن در منطقه ای کوهستانی موجب شده تا آب و هوای آن در تابستان خنک و دلچسب و در زمستان، برفی با دمای نزدیک به صفر درجه باشد.

مطلب مرتبط: گردشگری روستایی لذت بخش ترین نوع سفر

 

روستای چجا علی آباد کتول
روستای چجا علی آباد کتول

بنا های قدیمی روستا

این روستا دارای ۲ بافت قدیمی و جدید است. بافت قدیمی روستا را خانه ها و بنا هایی قدیمی از سفال، خشت و گل تشکیل داده است که بسیار جالب توجه هستند. در ابتدای این روستا، گورستانی قدیمی قرار دارد که حکایت از گذشته های این دیار دارد.

روستا های استان گلستان
روستا های استان گلستان

جاذبه های طبیعی چجا

آبشار چجا (چه جا) در نهایت زیبایی در نزدیکی این روستا خودنمایی می کند و پذیرای بازدیدکنندگان خویش است. روستای چجا علاوه بر آبشار و چشمه های جوشان بسیار زیبا، دارای مراتع سرسبز و چشم انداز هایی خوش منظره در سمت جنوب و غرب روستا است.  جنگل شیرآباد و جنگل کبودوال از زیبا ترین و مهم ترین جاذبه های طبیعی و مقاصد اصلی اکوتوریستی این منطقه هستند.

مطالب مرتبط: معرفی آبشارهای استان گلستان

طبیعت روستای چجا
طبیعت روستای چجا

دسترسی به روستای چجا

مسیر دسترسی به روستای چجا، از جاده گرگان به سمت علی آباد کتول است. این روستا یکی از روستا های ییلاقی دهنه محمد آباد است که حدود ۲۵ کیلومتر با علی آباد کتول فاصله دارد. محمد آباد در پنج کیلومتری جنوب فاضل آباد، در مسیر گرگان به علی آباد کتول قرار دارد. در جنوب محمدآباد، از مسیر جاده ای پر پیچ و خم که به مردم محلی به آن ته کوه تل می گویند به این روستا می رسید.

طبیعت استان گلستان
طبیعت استان گلستان

اگر هنوز برای سفر پایان تابستان تصمیم نگرفته اید، این روستا می تواند گزینه ای خاطره انگیز باشد.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

 

 

 

 

 

 

۴.۱/۵ - (۲۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×