» گوناگون » ۵ شهر باستانی جهان که با بافت مدرن تلفیق شده از نگاه بوکینگ!
Tehran-تهران
گوناگون - اخبار گردشگری

۵ شهر باستانی جهان که با بافت مدرن تلفیق شده از نگاه بوکینگ!

۹ شهریور ۱۳۹۸ 17۰1,768

سایت معتبر booking.com طی مقاله ای به معرفی ۵ شهر باستانی جهان که بافت مدرن نیز دارند پرداخته. یکی از این شهرهای باستانی، تهران پایتخت کشورمان است. برای مطالعه این مقاله با ما در وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

برخی از شهرهای جهان ضمن حفظ آثار باستانی شان با تحولات جهانی در قرن ۲۱ نیز همراه بوده اند. برای مثال وقتی از یک پنت هاوس با منظره دریا در بیروت به این شهر بنگرید، باور اینکه هزاران سال است که مردم در این شهر زندگی می کنند دشوار می شود.

اگر شما هم بین انتخاب بازدید از آثار تاریخی و لذت بردن از بافت مدرن شهری شک دارید، این شهرهای باستانی جهان انتخابی خوب برای تجربه هر دو منظر هستند.

۵ نمونه از شهرهای باستانی جهان که مدرن هم هستند

تهران، ایران

Tehran-تهران
Tehran-تهران

تهران شهری تا مدرن و زیبا در ایران، با هنری رو به شکوفایی و غذاهای استثنائی است. حتما خرما بخورید چون شاید تازه ترین خرمای جهان را اینجا پیدا کنید. گوشت بره لذیذ، غذاهای گیاهی، کباب ها، پنیرها و زیتون خوشمزه ایران را بچشید. شهرهای باستانی زیادی در ایران وجود دارند که تهران یکی از آن هاست.

از غذاها که گذشتید حتما به کاخ گلستان سر بزنید. یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی تهران که نمونه درخشانی از تاریخ غنی ایران است. نقاشی های دیواری داستانی تصویری از انقلاب کشور در ۱۹۷۸ به شما ارائه می دهند.

مطالب مرتبط:

سر در باغ ملی، کهن ترین نماد تهران

بیروت، لبنان

Beirut-بیروت
Beirut-بیروت

اولین کاری که پس از رسیدن به بیروت باید انجام دهید پیاده روی در امتداد ساحل است. کورنیچه با نخل های زیبا و پرندگانی که روی آن ها می نشینند، مکانی فوق العاده برای دیدن غروب است. منظره آسمان خراش های رو به سواحل مدیترانه تلفیقی جذاب از تاریخ باستانی شهر است.

بیرون یکی از شهرهای باستانی جهان است. گواه آن نیز کوچه های هزارتو شکل، مساجد و کلیسا های قدیمی و کاخ های این شهر هستند. با این حال رستوران های لوکس، بار و کلاب های خاص آن، جلوه های زندگی مدرن را متبلور می کند.

مطلب مرتبط:

۵ شهر متروک جهان! شهر ارواح کجاست؟

کیوتو، ژاپن

Kyoto-کیوتو
Kyoto-کیوتو

کیوتو برای هزاران سال پایتخت امپراطوری ژاپن بوده و یکی از مقاصد مهم تاریخی فرهنگی این کشور است. به همین خاطر هم لقب “شهر معابد” را آن داده اند. بر خلاف توکیو خبری از آسمان خراش ها در آن نیست. همین امر نیز در آرام بودن و ریتم کندتره آن موثر بوده است.

هرچند، در کنار چایخانه ها، زیارتگاه های طلایی،باغ های ژاپنی، کیوتو یک شهر دانشگاهی است. این شهر در صنعت IT نیز نقش پر رنگی دارد. کیوتو یکی از شهرهای باستانی جهان است که مدرنیته کاملا چهره آنرا عوض نکرده است.

رم، ایتالیا

Rome-رم
Rome-رم

رم به عنوان قلب امپراطوری روم و پایتخت فعلی ایتالیا میزبان بسیاری از آثار مهم تاریخی جهان است. این شهر باستانی در آن واحد دارای رگه هایی از خلاقیت و انرژی مدرن است. بطوریکه این شهر به یکی از مراکز مد، هنر و غذا بدل شده است.

می توانید طی یک روز هم از کلوسوم و لارج دیتوره آرژانتینا (جایی که هزاران سال قبل جولیوس سزار در آن به قتل رسید) بازدید کنید و هم پس از وقتگذرانی در یکی از چندین کلاب شبانه شهر، ریکوتا راویولی خود را در یک رستوران شیک میل کنید.

فیجی، فیجی

Fiji-فیجی
Fiji-فیجی

تحقیقات باستانی نشان داده انسان ها هزاران سال پیش از میلاد مسیح در مجمع جزایر فیجی ساکن بوده اند. این مسئله با توجه به اینکه در آن زمان سفر به جزیره ای دور افتاده وسط اقیانوس آرام بسیار سخت بوده، حائز اهمیت است.

این شهر نیز بدون شک در لیست شهرهای باستانی جهان قرار می گیرد.

منبع:

بوکینگ

اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×