» استان گیلان » جاذبه های گردشگری گیلان » جاذبه های گردشگری لاهیجان » لاهیجان ، عروس گیلان، جاذبه هایی که حتما باید از آن ها دیدن کنیم
تالاب سوستان
جاذبه های گردشگری لاهیجان

لاهیجان ، عروس گیلان، جاذبه هایی که حتما باید از آن ها دیدن کنیم

۷ شهریور ۱۳۹۸ 18۰2,033

لاهیجان یا به گیلکی لاجون بزرگترین شهر شرق استان گیلان است. این شهر گیلک نشین به خاطر چشم انداز های بی نظیرش به عروس گیلان شهرت دارد. لاهیجان با تاریخی کهن و طبیعتی دلربا از مناطق محبوب گردشگری شمال ایران است. امروز در وبلاگ اقامت ۲۴ به مرور جاذبه های گردشگری این شهر زیبای استان گیلان می پردازیم.

لاهیجان که به سرزمین چای معطر و بهارنارنج نیز معروف است، بر سرزمینی جلگه ای و هموار بنا شده. چشم اندازهای کوهپایه ای شامل باغ های سرسبز چای و مزارع برنج و چشمه های متعدد، لاهیجان را به یکی از شهر های سرآمد در زمینه گردشگری بدل کرده است. در زیر چندی از اماکن گردشگری این شهر را برایتان شهر می دهیم.

تله کابین لاهیجان

تله کابین لاهیجان
تله کابین لاهیجان

تله کابین لایجان که بر بام سبز بنا شده یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری شهر است. این تله کابین دارای ۲ ایستگاه، ۵ دکل و ۳۳ کابین می باشد. با استفاده از تاه کابین نمای بسیار زیبایی از منطقه را خواهید دید. ایستگاه اول آن با ۱۲۳متر بام سبز و دومی به نام ایستگاه دوم ۳۱۳متر ارتفاع دارند.

کوه و آبشار شیطان کوه

شیطان کوه لاهیجان
شیطان کوه لاهیجان

شیطان کوه یکی از زیباترین کوه های شمال کشور، در قسمت شرقی شهر لاهیجان قرار دارد. پیش از این به آن شاه نشین کوه می گفتند که در گذشته برکه ای در مقابل آن قرار داشت. این برکه اکنون به دریاچه ای مصنوعی با جزیره ای در میان آن بدل شده.

آبشاری مصنوعی در دل شیطان کوه احداث شده که آب آن از استخر لاهیجان تامین می شود. زیبایی های این آبشار به یکی از جاذبه های شیطان کوه بدل شده که طرفداران زیادی دارد. پلکانی از کنار آبشار تا به قله کوه، شما را به منظره ای دلنشین و زیبا دعوت می کند.

اگر قصد سفر به این شهر را دارید، برای رزرو هتل های لاهیجان از اقامت ۲۴ همین حالا اقدام کنید.

مطالب مرتبط:

رشت، شهر اولین ها، شهر باران های نقره ای و خوراکی های لذیذ

تالاب سوستان استان گیلان

 

تالاب سوستان

تالاب سوستان
تالاب سوستان

تالاب زیبای سوستان یکی دیگر از جاذبه های طبیعی لاهیجان است که همیشه مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد. این تالاب در بین درختانی شکوهمند و گیاهان مردابی و نیزار ها تصویری کم نظیر برای شما رقم می زنند. آب و هوای مناسب، پوشش گیاهی و آب شیرین، آن را به زیستگاهی جذاب برای پرندگان و آبزیان بدل کرده.

تالاب امیرکلایه

تالاب بین‌المللی امیرکلایه یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری زیبای استان گیلان به شمار می‌رود که در ناحیه شمالی لاهیجان واقع شده است. این تالاب آب شیرین در نزدیکی دریا قرار دارد و از پوشش گیاهی متنوعی شامل پسته دریایی و نیلوفر آبی سفید برخوردار می‌باشد. همچنین این تالاب زیستگاه هزاران پرنده مهاجر و ۱۱ گونه ماهی نیز است.

استخر لاهیجان

استخر لاهیجان
استخر لاهیجان

در شرق شهر و در دامنه شیطان کوه، استخر لاهیجان قرار گرفته که یکی از زیباترین جاذبه های آن است. وسعت آن حدود ۱۷ هکتار است و حدودا ۴ متر عمق دارد. کاربری این استخر در گذشته مخزن آب جهت آبیاری شالیزارهای برنج بوده است.

جزیره ای زیبا در مرکز آن قرار گرفته به آن میان پشته می گویند و از زیبایی های این استخر است. این جزیره توسط پلی سیمانی به جنوب استخر متصل می شود. ساخت این استخر را به دوره شاه عباس صفوی نسبت داده اند.

پل خشتی لاهیجان

پل خشتی لاهیجان
پل خشتی لاهیجان

محله ای به نام پرده سر در غرب لاهیجان، میزبان بنایی تاریخی منسوب به حکومت کیائیان می باشد. گفته شده این پل آجری توسط حاج جعفر کاشانی از نیکوکاران زمانه اش ساخته شده است. بعدها و در سال ۱۲۷۱ هجری مورد بازسازی قرار گرفت. مصالح به کار رفته در این پل خشتی، آهک قرمز و ساروج می باشند.

مسجد اکبریه

مسجد اکبریه
مسجد اکبریه

بنای این مسجد از جاذبه های تاریخی و گردشگری گیلان است. این بنای کهن به زمان فتحعلی شاه باز می گردد از میراث ارزشمند کشورمان به حساب می آید. شما نیز اگر به بازدید این بنای زیبا و هنرمندانه بروید، قطعا آن را مورد تحسین قرار خواهید داد. بعضی معماری این مسجد را مشابه مسجد ایا صوفیه در ترکیه می دانند.

حمام گلشن

حمام گلشن
حمام گلشن

این حمام نیز از دیگر جاذبه های گردشگری لاهیجان است که آن را به دوره فتحعلی شاد نسبت می دهند. حمام گلشن در ضلع شمال شرقی میدان وحدت بنا شده است. ساختمان حمام، پلانی کثیرالاضلاع دارد که از ساروج، گل آهک و آجر های قرمز محلی ساخته شده است. متاسفانه بخش هایی از این بنای تاریخی به دلیل ساخت خیابان تخریب شده است!

موزه تاریخ چای

اگر از علاقه‌مندان چای هستید در سفر به شهر چای، لاهیجان، حتما از موزه چای بازدید نمایید. این موزه در ساختمانی که در ابتدا به عنوان آرامگاه محمد میرزا قوانلو ملقب به کاشف السلطنه شناخته می‌شد واقع شده است. با تکمیل ساختمان نیمه کاره مجاور آرامگاه و از سال ۱۳۷۵ این مکان به‌عنوان موزه تاریخ چای ایران به بهره‌برداری رسید. این موزه دارای سالن اصلی دو طبقه، یک برج و دو بخش اداری می‌باشد که در طبقه همکف سالن اصلی اسناد و مدارک کاشف السلطنه و وسایل و تجهیزات مربوط به نوشیدن چای و در طبقه دوم ویترین هایی از اقلام مردم شناسی برای بازدید قرار گرفته اند.

منبع: اقامت ۲۴

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×