اصول چمدان بستن
دانستنی‌های سفر

۱۰ شیوه هوشمندانه برای چمدان بستن به بهترین شکل

۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ۰2,691

بیایید با هم روراست باشیم، چمدان بستن یکی از سخت ترین کارهاست. مهم نیست برای یک سفر خانوادگی یا کاری چمدان می بندیم، این کار همیشه چالشیست. حتی می تواند در پاره ای اوقات استرس زا نیز باشد. به همراه داشتن همه ضروریات و لباس های مورد علاقتان و جا دادن آن ها در چمدان می تواند تفاوت بین یک سفر خوب و عالی را رقم بزند.

 

اصول چمدان بستن
اصول چمدان بستن

 

ما اینجاییم تا شما را در چمدان بستن به صورت اصولی و حرفه ای کمک کنیم. روش های هوشمندانه ای برای چمدان بستن به گونه ای که بدون برداشتن بار اضافه، تمام چیزهایی که نیاز دارید را در چمدان خود جا دهید.

لباس های خود را لوله کنید

 

لباس های خود را لوله کنید
لباس های خود را لوله کنید

لوله کردن لباس یکی از پرطرفدارترین روش ها برای جا دادن لباس ها به بهترین شکل در چمدان است. الیاف نرم تر که کمتر چروک می شوند مانند تی شرت ها و شلوارهای کتانی را فشرده لوله کنید و در کف چمدان قرار دهید. شلوارهای جین را هم می توانید لوله کنید.

از بسته بندی های وکیوم استفاده کنید

 

بسته بندی های وکیوم
بسته بندی های وکیوم

یکی دیگر از شیوه های خوب چمدان بستن استفاده از بسته بندی های وکیوم است. بسته بندی های وکیوم می تواند تا ۵۰% فضای کمتری اشغال کند. برای این کار، ملزومات خود را درون کیسه پلاستیکی قرار داده، هوای آن را تخلیه کنید. این روش فضای بسیار بیشتری درون چمدان در اختیارتان قرار می دهد.

از روش “هرم” استفاده کنید

 

روش "هرم"
روش “هرم”

کفش های خود را در امتداد دیواره های چمدان قرار دهید. سپس لباس های بلندتان مثل شلوار را در کناره ها قرار دهید بگونه ای که روی لباس های دیگر را بپوشانند. سپس لباس هایی که چروک نمی شوند را لوله کرده روی آنها بگذارید. و روی همه آنها لباس هایی که چروک می شوند را قرار دهید.  هرم خود را با شکستنی ها، کیف لوازم بهداشتی و مدارک در بالا تکمیل کنید.

به چتر نه بگویید!

 

نه به چتر
نه به چتر

چتر به همراه خود بر ندارید. حتی مدل های سفری چتر هم سنگین هستند. به جای آن پانچو های بارانی را به همراه خود ببرید. این پانچو ها به اندازه ای که شما و وسایلتان را بپوشانند بزرگ هستند. فضایی که این پانچوها در چمدان بستن اشغال می کنند نیز بسیار ناچیز است. حتی می توانید از نمونه های یکبار مصرف استفاده کنید و بعد استفاد آن را دور بریزید.

برای لوازم بهداشتی خود از سایز سفری آنها استفاده کنید

 

سایز سفری
سایز سفری

اگر از انواع لوازم بهداشتی در چمدانتان قرار می دهید، هرچه این لولازم بهداشتی بیشتر مایع باشند، ریسک حمل آنها در چمدان بیشتر می شود.

بهترین راهکار استفاده از اندازه سفری آنهاست. بسته بندی دوباره لوازم بهداشتی مایع از قبیل ژل ها و کرم ها دو مزیت دارد. قرار دادن آنها در ظروف ضد نشت و همینطور صرفه جویی در فضا و وزن.

مطالب مرتبط:

انواع چمدان و نکاتی که باید پیش از خرید بدانید

چمدان یا کوله پشتی

 

اشیاء کوچک را به درستی بسته بندی کنید

بسته بندی اشیاء کوچک
بسته بندی اشیاء کوچک

برای ذخیره بیشتر فضا و جلوگیری از بهم ریختن اشیاء کوچک در چمدان به هنگام پرواز، بهتر است این اشیاء از قبیل حافظه فلش، دفترچه، جوراب، عینک دودی را بصورت جدا داخل کفش ها، کیف لوازم آرایش و جیب های چمدان قرار دهید.

لباس ها را با چوب لباسی بسته بندی کنید

 

چوب لباسی
چوب لباسی

لوله کردن لباس برای کت، پیراهن کلاسیک و لباس های شب مناسب نیست. برای این لباسها می توانید از یک چوب لباسی استفاده کنید. چوب لباسی به راحتی بر هر قلابی در هواپیما و قطار آویز می شود. با این روش لباس ها کاملا مرتب می مانند.

مهمترین نکته در این شیوه انتخاب چوب لباسی مناسب برای این کار است. از چوب لباسی های نازک استفاده کنید که جای کمتری اشغال می کنند.

محصولات دارویی همراه خود را به حداقل برسانید

 

بسته بندی محصولات دارویی
بسته بندی محصولات دارویی

سعی نکنید که کیف بزرگ کمک های اولیه خود را به زور در چمدان جا دهید. تنها به میزان نیازتان دارو بردارید. از هر داروی ضروری به انداره ضروری برداشتن اشکالی ندارد. این مقدار، در صورت بروز اتفاقی غیرقابل پیش بینی، کافی خواهد بود.

در چمدان بستن جای خالی نگذارید

 

فضای خالی چمدان
فضای خالی چمدان

حتی اگر می خواهید مقداری فضا برای سوغاتی جا بگذارید، نیازی نیست میان لوازم درون چمدان فضای خالی بگذارید، چون در این صورت راحت درون چمدان تکان می خوردند و احتمال شکستن آن ها بالا می رود. می توانید برای پر کردن فضای میان آنها از لباسهای سبک و یا کاغذ بسته بندی استفاده کنید.

قید بعضی چیزها را بزنید

 

اولویت سنجی
اولویت سنجی

نیازی نیست جعبه لپ تاپ و دوربینتان را همراه خود ببرید. همینطور سشوار و کتاب راهنمای سفر. می توانید دوربین یا لپ تاپ خود را لای لباسهای نرم بگذارید و از کتابهای راهنمای الکترونیکی استفاده کنید. در نظر داشته باشید که همه جا می توانید عینک شنا، کرم ضد آفتاب و اسباب بازی کودکان پیدا کنید.

 

منبع: اقامت ۲۴

۴.۷/۵ - (۳۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×