بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » چمدان یا کوله پشتی
چمدان یا کوله پشتی؟
دانستنی‌های سفر

چمدان یا کوله پشتی

۲۶ آبان ۱۳۹۷ 9۰1,721

یکی از مسائلی که گردشگران و علاقه مندان به سفر همواره با آن دست به گریبان هستند، انتخاب یک چمدان، کوله پشتی و یا وسیله ای مناسب برای حمل بارهای خود در طول سفر بوده و همیشه این سوال در ذهن آنها مطرح شده که کدام بهتر است؛ چمدان یا کوله پشتی؟

اگر می خواهید در دسته گردشگران حرفه ای قرار گرفته و هوشمندانه بین چمدان و کوله پشتی گزینه درست را انتخاب کنید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “گردشگری کوله‌ پشتی چیست”

مقاله مرتبط : “چطور در سفر سرحال باشیم”

چمدان یا کوله پشتی؟

در انتخاب چمدان و یا کوله پشتی این نکته را پیش از هر چیز باید بدانید که هیچ انتخابی میان چمدان و یا کوله پشتی واحد و قطعی نبوده و تنها بر اساس نوع سفر، مدت زمان و مقصد سفر باید انتخاب شود. همواره در تمام سفرها موارد ذکر شده فوق و مقصد سفر تعیین کننده نوع چمدان و یا کوله پشتی بوده و تنها عاملی که باعث می شود هر کدام از آنها را به بهترین شکل انتخاب کنیم، برنامه ریزی پیش از سفر و آشنایی با مقصد است.

[quote]برای انتخاب صحیح میان چمدان و یا کوله پشتی بهترین راه این است که ابتدا به این سوالات پاسخ دهیم که چرا به سفر رفته و چگونه و به کجا می رویم؟[/quote]

چمدان یا کوله پشتی؟

بطور مثال اگر قرار است به یک سفر کاری رفته و تنها یک یا دو روز را در سفر سپری می کنیم و قرار نیست که در چندین مقصد در سفر باشیم، بهتر است از یک چمدان استفاده کرده تا لباس هایمان به درستی در آن چیده شده و از چروک شدن آنها جلوگیری شود. اما استفاده از چمدان و یا کوله پشتی هر کدام مزیت ها و معیابی را به همراه داشته و با دانستن این نکات مثبت و منفی شاید بتوانیم راحت تر این انتخاب را انجام دهیم.

چمدان یا کوله پشتی؟

مزیت های چمدان نسبت به کوله پشتی

چمدان ها معمولا از نظر استقامت از کوله پشتی مقاوم تر بوده و همچنین امکان آن را دارند که درب آنها را قفل کرد. چمدان ها معمولا دربرابر ضربه و آب از پایداری بیشتری برخوردار بوده و در صورتی که قرار است وسیله ای مهم و یا لباسی را به صورت مرتب با خود به سفر به ببریم، چمدان انتخاب بهتری نسبت به کوله پشتی بشمار می آید.

چمدانها نسبت به کوله پشتی از جاداری بیشتری برخوردار بوده و می توانند لوازم بیشتری را در خود جای داده و همچنین می توان با نظم و ترتیب بهتری نسبت به کوله پشتی لوازم را در آنها سازماندهی کرد.

چمدان یا کوله پشتی؟

 معایب چمدان ها نسبت به کوله پشتی

چمدانها با تمام مزیتهایی که نسبت به کوله پشتی دارند، اما به دلیل بزرگی بسیار بیشتر از کوله پشتی فضا اشغال کرده و دست و پا گیر هستند. همچنین همین بزرگی چمدان ها سبب شده تا در حمل و نقل نیز افراد را با مشکلاتی مواجه کرده و در زمان سفر بویژه بالا و یا پایین رفتن از پله ها بسیار آزار دهنده باشند؛ درصورتی که کوله پشتی ها این مشکلات را نداشته و به دلیل حجم کم به راحتی می توان آنها را حمل کرده و با آنها تردد کرد.

چمدان یا کوله پشتی؟

مزیت های کوله پشتی نسبت به چمدان ها

کوله پشتی ها بسیار حجم کمی داشته و می توان آنها را در هر جایی جا داد تا کمتر در دست و پا باشند؛ این در صورتی است که چمدان ها فضای بیشتری اشغال کرده و امکان قرار دادن آنها در هر فضایی وجود ندارد. در سفر هایی که با هواپیما صورت می گیرد هر نفر تنها قادر است ۲۵ تا ۳۰ کیلو بار را تحویل قسمت بار هواپیما داده و به دلیل اینکه چمدانها وزن زیادی دارند، ممکن است فرد را با مشکلاتی همراه کند؛ در صورتی که کوله پشتی ها وزن کمتری داشته و حتی می توان آنها را به راحتی با خود به داخل کابین هواپیما برده و حتی دیگر در انتظار چمدان در سالن انتظار نماند.

در سفر به طبیعت و مکان هایی که نیاز به پیاده روی های طولانی است، کوله پشتی ها به عنوان بهترین انتخاب بمشار آمده و می توان به راحتی آن را با خود حمل کرد، در صورتی که در اینگونه سفر ها چمدان همراه خوبی نبوده و در طول اینگونه سفرها فرد را با مشکلات فراوانی دچار می کند.

چمدان یا کوله پشتی؟

سبک سفر کنید

[quote]یک گفته قدیمی می گوید که همواره در سفرها دو برابر آنچه که فکر می کنید پول و نصف آنچه که تصور می کنید لباس با خود همراه کنید.[/quote]

از این سخن می توان این را برداشت کرد که برای اینکه در سفر با آزادی و راحتی بیشتری بتوان به این سو و آن سو رفت، بهتر است که همواره لوازم و لباس کمتری همراه کرده و تا حد امکان از همراه داشتن چمدان های بزرگ خودداری کرد.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×