بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان گیلان » جاذبه های گردشگری گیلان » مرداب سراوان طبیعتی زیبا و باورنکردنی در دل جنگل‌های شمال
مرداب سراوان
جاذبه های گردشگری گیلان - جاهای دیدنی رشت

مرداب سراوان طبیعتی زیبا و باورنکردنی در دل جنگل‌های شمال

۲۴ مرداد ۱۳۹۸ 18۰2,356

مرداب سراوان، در پارک جنگلی سراوان، از قدیمی ترین جنگل های گیلان قرار دارد. این جنگل از جاهای دیدنی رشت است که در جاده رشت به تهران و در فاصله ۱۷ کیلومتری رشت قرار دارد.

جای جای استان گیلان، دیدنی های گوناگونی دارد. این جنگل به دلیل نزدیکی به جاده اصلی، به آسانی قابل دسترسی است. از نکات جالب توجه این پارک جنگلی، تنوع گیاهی آن است. چشم انداز زیبای پارک و رودخانه و مرداب شگفت انگیز آن، از جاذبه هایی است که گردشگران فراوانی را به سوی خود جلب می کند. علاوه بر این، موزه میراث روستایی گیلان هم در پارک جنگلی سراوان قرار گرفته است.

برای رزرو هتل در رشت، به سایت اقامت ۲۴ مراجعه کنید.

بنر دسکتاپ رزرو هتل های رشت از اقامت24
مرداب سراوان
مرداب سراوان

همچنین امکانات رفاهی و تفریحی و اقامتی هم در این جنگل برای مسافران فراهم است. از جمله این امکانات شامل پینت بال، قایق سواری و موتور چهار چرخ است که در ادامه توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود. با همراه شوید تا سری بزنیم به پارک جنگلی سراوان رشت.

مطلب مرتبط: خنک ترین شهرهای شمال برای سفر تابستانی کدامند؟

دیدنی های جنگل سراوان

۱- مرداب سراوان و قایق سواری

هنگام ورود به پارک جنگلی سراوان، در سمت چپ به دریاچه ای خیره کننده می رسید که در نگاه اول مانند زمین چمن به نظر می آید. اما با دقت بیشتر و دیدن قایق ها، متوجه خواهید شد که در آن جا یک دریاچه قرار دارد. قایق سواری بر روی مرداب سراوان، بخشی از لذت های سفر به این جنگل است.

قایقرانی در مرداب سراوان
قایقرانی در مرداب سراوان

۲- رودخانه زیبا

صدای لذت بخش حرکت آب در رودخانه ای خروشان، انسان را وسوسه می کند تا لحظاتی را به تماشای گذر آب رودخانه بنشینید. اتراق در کنار رودخانه می تواند موجب لحظاتی پر از آرامش باشد.

جاده جنگل سراون
جاده جنگل سراون

۳- جاده ای تماشایی

رانندگی در جاده ای سرسبز و زیبا هم می تواند از جاذبه های گردشگری محسوب شود. لذت رانندگی در جاده پارک جنگلی سراوان و گذر از میان درختانی که متناسب با فصل ها رنگ متفاوتی دارند را از دست ندهید.

۴- پینت بال و موتور چهار چرخ پارک سراوان

در پارک سراوان، فضایی تفریحی برای پینت بال در نظر گرفته شده است. این مکان اولین زمین پینت بال جنگلی در شمال ایران است. مساحت این فضا ۱۲۰۰ متر مربع است.

از دیگر تفریحات پارک جنگلی سراوان، موتور چهار چرخ هایی هستند که لذت و هیجان را به برنامه سفرتان اضافه می کنند.

۵- پیک نیک و عکاسی در طبیعت شگفت انگیز

اما طبیعت گیلان در هر قسمت از آن زیبا است و جاذبه لذت بخشی برای مسافران است. درختان سر به فلک کشیده، گونه های متنوع و بی نظیر گیاهی، عبور رودﺧﺎﻧﻪ ﺳﻔﯿﺪرود و ﺳﯿﺎﻫﺮود در قسمت ﺷﺮﻗﯽ پارک جنگلی، چشم اندازهای طبیعی زیبایی را خلق کرده که فرصت خوبی برای عکاسی، قدم زدن و اتراق کردن برای ساعتی در دل طبیعت و آرام گرفتن است.

تنوع گونه های ﺟﺎﻧﻮری جنگل سراوان نیز جالب توجه است. پرندگان و حیوانات ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻧﯽ از جمله ﻗﺮﻗﺎول، ﮐﺒﮏ، دارﮐﻮب، ﺟﻐﺪ، ﺧﺮﮔﻮش، راﺳﻮ و غیره از دیگر جاذبه های طبیعی پارک جنگلی سراوان است.

در گوشه و کنار پارک جنگلی سراوان، سوژه های جذابی برای عکاسی و همچنین ثبت لحظات خوش می توانید پیدا کنید و به عنوان یادگاری از سفر، همراه خود ببرید.

مطلب مرتبط: عکاسی موبایل، بهترین نکته ها و آموزش

از دیگر امکانات پارک جنگلی سراوان می توان به آلاچیق ها، میز و نیمکت، کباب پز، محوطه و وسایل بازی کودکان، سرویس بهداشتی، سکوی نصب چادر و غیره اشاره کرد.

موزه میراث روستایی گیلان
موزه میراث روستایی گیلان

۶- موزه میراث روستایی ایران

موزه میراث روستایی گیلان، در پارک جنگلی سراوان قرار دارد که معماری قدیمی آن موجب جذابیت این پارک جنگلی شده است. ایجاد فضای روستایی واقعی و شبیه سازی کامل روستا های گیلان در این موزه، تجربه ای جالب از گردش در یک روستای گیلان را برایتان خلق می کند. این موزه در همه ایام سال گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را به سوی خود جذب می کند.

بهترین زمان سفر به مرداب سراوان

پارک جنگلی و دریاچه سراوان از زیباترین جاهای دیدنی رشت محسوب می‌شوند که در تمام روزهای سال زیبایی خود را حفظ می‌کنند. در فصل بهار و تابستان درختان سرسبز  و باطراوت و همچنین دریاچه سبز رنگ می‌توانند لحظات خاطره‌انگیزی را با پیاده‌روی و گردش و همین طور قایق سواری در دریاچه سراوان به ارمغان آورند. در این زمان از سال دریاچه کاملا سبز می‌شود و هوا معتدل است. گرچه در وسط تابستان کمی هوا گرم‌تر می‌شود، اما به‌دلیل مرتفع بودن پارک جنگلی و پوشش انبوه درختان، آب و هوای آن بسیار خنک‌تر از مناطق اطراف است.

برای عاشقان عکاسی بهترین فصل سفر به مرداب سراوان پاییز می‌باشد. درختان هزار رنگ در اطراف مرداب خودنمایی نموده و مناظر بی‌نظیری را خلق می‌کنند. همچنین در این فصل وجود هوای مه آلود و بارش باران نیز می‌تواند جذاب باشد.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

۴/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×