» گوناگون » چک لیست سفر، وسائل ضروری یادتون نره!
چک لیست سفر
گوناگون

چک لیست سفر، وسائل ضروری یادتون نره!

۲۹ خرداد ۱۳۹۸ 17۰3,555

سفر می تواند با روش های گوناگون و با مقاصد متقاوت انجام شود. گاهی تفریحی است و گاهی هم کاری. ممکن است در داخل کشور باشد و یا خارج از آن. معمولا پیش از سفر بررسی های لازم را درباره انتخاب مقصد، مسیر سفر، پیش بینی وضعیت آب و هوا، لوازم مورد نیاز و مواردی از این دست انجام می دهیم. اما گاهی پیش می آید که با وجود بررسی ها، باز هم برخی از وسائل را فراموش می کنیم. شاید داشتن یک چک لیست سفر بتواند کمک بزرگی کند. اما چک لیست چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

برای مطالعه مطالب بیشتر به سایت اقامت ۲۴ مراجعه کنید.

مطالب بیشتر درباره چک لیست سفر

چک لیست سفر
چک لیست سفر

تهیه چک لیست سفر

سفر کردن، نیاز به بررسی جوانب گوناگون دارد. برخی از اقدامات پیش از سفر، برخی دیگر حین سفر و برخی هم ممکن است پس از سفر ضرورت پیدا کنند. تهیه چک لیست سفر از اقداماتی است که پیش از سفر لازم است انجام شود. برای تهیه کردن یک چک لیست مناسب، لازم است ابتدا مشخص شود که هدف از سفر چیست و متناسب با آن مواردی را در نظر گرفت.

این که سفر قرار است با چه وسیله ای انجام شود، سفر در داخل کشور است یا خارج از آن، چگونگی شرایط آب و هوایی مقصد و همچنین در طول مسیر، داروها و ابزار ضروری سفر و مواردی دیگر که ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد، رزرو هتل و تهیه بلیط وسیله سفر، بخشی از این چک لیست خواهد بود. شاید هر کسی چک لیست خودش را داشته باشد، اما برخی از موارد برای همه یکسان است. پیشنهاد می کنیم هم خودتان یادداشت برداری کنید و هم سری بزنید به چک لیست های آماده ای که در اینترنت در دسترس هستند.

چک لیست سفر خارجی
چک لیست سفر خارجی

اگر برای سفر تصمیم گیری کرده اید، حالا وقت آن است که با تهیه یک چک لیست، هم از استرس سفر کم کنید و هم از فراموش کردن موارد لازم جلوگیری کنید. پس از این که جوانب را سنجیدید، دقترچه ای بردارید و همه مواردی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید.

شاید سفر تابستانی سبک تر و راحت تر از سفر زمستانی باشد، اما برای تایستان هم وسائلی ضروری است که ممکن است در زمستان به کارتان نیایند. به علاوه اگر کودک به همراه دارید هم لازم است تمهیدات بیشتری را در نظر بگیرید. به همین ترتیب شرایط سفر هر کس در هر زمان ممکن است متفاوت باشد.

اگر به طبیعت گردی تمایل دارید مطلب زیر را بخوانید:

طبیعت گردی، چک لیست سفر به دل طبیعت

چک لیست خودتان را داشته باشید

در این مقاله برخی از مواردی که برای هر سفری ضروری است را برایتان لیست کرده ایم. خود شما هم می توانید موارد دیگری را به آن اضافه کنید. یکی از چک لیست هایی که برایتان آماده کرده ایم، برای سفر با خودرو شخصی است و دیگری برای سفرهای خارجی. بریم ببینیم چه لازم داریم و چه چیزهایی باید به آن اضافه کرد:

چک لیست سفر
چک لیست سفر

لیست رو تیک بزنیم و چمدونا رو ببندیم!

منبع: وبلاگ اقامت۲۴

۴.۷/۵ - (۱۰۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×