دانشگاه فردوسی مشهد
مشهد

دانشگاه فردوسی مشهد

۱ تیر ۱۳۹۸ 19۰3,856

دانشگاه فردوسی مشهد بزرگترین و معتبرترین دانشگاه در شرق کشور می باشد که از سال ۱۳۲۸ تا امروز افراد بسیار فرهیخته ای در آن به تحصیل پرداخته اند. با توجه به اینکه این دانشگاه در رتبه سوم دانشگاه های داخلی قرار دارد، در نتیجه از اعتبار بالایی برخوردار بوده و ورود به آن می تواند گامی مهم در داشتن روزهای روشن برای آینده به شمار رود. در کنار اعتبار علمی بالا، تنوع زیاد در دانشکده ها و وجود امکانات تفریحی و پژوهشی عالی و استاندارد از دیگر ویژگی های منحصر به فرد دانشگاه فردوسی می باشد.

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه فردوسی مشهد و مرور گذشته تا امروز آن، در ادامه با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

دانشگاه فردوسی مشهد

معرفی دانشگاه فردوسی مشهد

از سال ۱۳۲۸ تا امروز، دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یکی از اصلی ترین قطب های علمی و پژوهشی در کشورمان مشغول به فعالیت می باشد. در سالهای ابتدایی شروع به فعالیت این دانشگاه، تعداد اندکی از دانشکده ها در آن به چشم میخورند و به مرور زمان و توجه به رشد علمی، چهره ی اولیه آن به طور کامل تغییر پیدا کرد.
در حال حاضر دانشگاه فردوسی مشهد از نظر وسعت و بزرگی در رتبه سوم قرار گرفته است، در این رتبه بندی دانشگاه تهران رتبه اول و دانشگاه تبریز رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. اولین گام برای شکل گیری دانشگاه فردوسی، در سال ۱۳۲۸ برداشته شد و در این مرحله آموزشگاه عالی بهداری، تجهیز و به دانشگاه علوم پزشکی این مجموعه تبدیل گردید.
به مرور در سال ۱۳۳۴ زمزمه هایی برای بهره برداری از دانشکده ادبیات به گوش رسید و امکان تحصیل در پنج رشته مرتبط با این حوزه فراهم شد. این روند ادامه پیدا کرد و هر یک از دانشکده های علوم، دندان پزشکی، کشاورزی، مهندسی و سایر دانشکده ها در مناطق مختلفی به بهره برداری رسیدند. این مجموعه که به دانشگاه مشهد شهرت داشتند از همان ابتدا نقش بسیار مهمی در رشد علم و فن آوری در ایران داشت و تا امروز نیز این اعتبار و ارزش حفظ شده است.
لازم به ذکر است که نام دانشگاه فردوسی از سال ۱۳۳۴ برای این دانشگاه انتخاب گردید و با ورود به آن مجسمه ی بزرگی از شاعر نامی کشورمان؛ ابوالقاسم فردوسی را مشاهده خواهید کرد.

دانشگاه فردوسی مشهد

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های مشهد با تخفیف

دانشکده های دانشگاه فردوسی مشهد

همان طور که اشاره کردیم، اولین دانشکده ساخته شده در دانشگاه فردوسی، دانشکده علوم پزشکی بود. این دانشکده در سالهای بعد از انقلاب با تغییر و تحول زیادی روبرو گردید و در نهایت از مجموعه دانشگاه فردوسی جدا شد. از جمله دانشکده های این مجموعه می توان به دانشکده ادبیات و علوم اسلامی، الهیات، دامپزشکی، علوم اداری و اقتصادی، دانشکده علوم، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم ریاضی، علوم ورزشی، کشاورزی، معماری و شهرسازی، منابع طبیعی و محیط زیست و دانشکده مهندسی اشاره نمود.
در هر یک از این دانشکده ها گرایش های مختلفی وجود دارند و بیش از ۲۵۳۲۸ دانشجو در مقاطع کارشناسی، ارشد، دکترا و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل می باشند. به طوری که در دانشکده مهندسی رشته هایی از قبیل مهندسی برق، شیمی، صنایع، عمران، کامپیوتر، مکانیک، مواد و نفت ارائه می شود.

کسب رتبه های برتر دانشگاه فردوسی

دانشجویان دانشگاه فردوسی با بهره مندی از اساتید بسیار نام آشنا و فرهیخته و همچنین امکانات آموزشی مناسب و همچنین سعی و تلاش خود، توانسته اند افتخارات زیادی را برای این دانشگاه کسب کنند. از جمله افتخارات و رتبه های کسب شده توسط دانشگاه فردوسی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
رتبه برتر در تعاملات علمی و پژوهشی و فن آوری بین المللی
رتبه برتر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در بین تمام دانشگاه های داخلی
رتبه برتر در فعالیت های انجمن های علمی دانشجویی
رتبه اول دوازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر در ایران
رتبه های برتر در المپیاد علمی و بین المللی شیمی و ریاضی
رتبه نخست نشریات دانشجویی
رتبه سوم جشنواره ملی ارتباطات و فن آوری اطلاعات

امکانات آموزشی، رفاهی و تفریحی دانشگاه فردوسی

در بین تمام دانشگاه های داخلی به جرات می توان گفت دانشگاه فردوسی در لیست بهترین ها در زمینه ارائه امکانات آموزشی، رفاهی و تفریحی برای دانشجویان و پژوهشگران می باشد. این امکانات شامل موارد زیر هستند:

امکانات آموزشی

می توان در بخش ها و دانشکده های مختلف دانشگاه فردوسی، آزمایشگاه ها و پژوهش سراهای مجهزی را مشاهده نمود که در نوع خود منحصر به فرد هستند. به عنوان مثال در آزمایشگاه آپا خدمات تخصصی امنیت در فن آوری اطلاعات ارائه می گردد. مرکز محاسبات سنگین، پژوهشکده هوا و فضا، شبکه آزمایشگاهی فن آوری نانو و آزمایشگاه IP-IPBX از دیگر مراکز مهم در این دانشگاه می باشند که زمینه تحقیق و پژوهش را برای دانشجویان مقاطع مختلف فراهم می کنند. آزمایشگاه های مجهز در داخل دانشکده ها و فراهم ساختن شرایط مناسب برای دانشجویان از جمله دلایلی می باشد که باعث شده این دانشگاه طرفداران زیادی داشته باشد.

امکانات رفاهی و تفریحی

دانشگاه فردوسی از جمله دانشگاه های داخلی می باشد که به رفاه و تفریح دانشجویان توجه ویژه دارد و بسیاری از امکانات را برای آنها و در داخل مجموعه ارائه می دهد. علاوه بر خوابگاه های بسیار تمیز و مجهز که برای دانشجویان دختر و پسر ارائه می گردد، امکانات ورزشی بسیار مناسبی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.
از جمله این امکانات تفریحی و رفاهی می توان به زمین های ورزش و بازی روباز، مجموعه روباز تنیس خاکی، سالن ورزشی امام رضا، سالن های ورزشی در دانشکده ادبیات، تختی و مهندسی، مجتمع ورزشی امام علی (ع)، سالن کوثر، سالن علوم تربیتی، سالن ۲۲ بهمن، مجتمع آبی پردیس و باشگاه سوارکاری اشاره نمود.
علاوه بر سالن های غذاخوری که در بخش های مختلف دانشگاه خدماتی را ارائه می دهند، در این مجموعه ۱۱ رستوران آزاد مانند زیتون نیز وجود دارند که شرایط ایده آلی برای پذیرایی از اساتید و مهمانان و سایر افراد را دارا می باشند. در سالهای اخیر رستوران سنتی نیز در این مجموعه به چشم میخورد که در آن غذاهای بسیار با کیفیت در فضایی آرام و کاملا متناسب با فرهنگ ایران سرو می گردد.

دانشگاه فردوسی مشهد

راه های دسترسی به دانشگاه فردوسی

دانشگاه فردوسی از وسعت بسیار زیادی برخوردار می باشد و حمل و نقل در داخل دانشگاه با اتوبوس های ویژه انجام میشود. مسیر تردد هر یک از این اتوبوس ها مشخص بوده و می توانید از رانندگان و سایر دانشجویان برای انتخاب اتوبوس مناسب سوال بپرسید. علاوه بر نحوه تردد در داخل دانشگاه، لازم است اطلاعاتی درباره درب های ورودی دانشگاه نیز داشته باشید. درب اصلی دانشگاه در بلوار وکیل آباد و روبروی پارک ملت واقع شده است. دسترسی به این درب بسیار راحت می باشد چون ایستگاه مترو، اتوبوس و تاکسی در مقابل آن وجود دارد.
به عبارت دیگر، در هر نقطه از شهر مشهد که باشید کافیست سوار اتوبوس های پایانه آزادی شوید تا براحتی به دانشگاه بروید. با سوار شدن به مترو می توانید در ایستگاه پارک ملت پیاده شوید و تابلوی دانشگاه را مشاهده خواهید کرد. همچنین از خیابان باهنر و بلوار کلانتری نیز امکان ورود به این دانشگاه وجود دارد.

دانشگاه فردوسی مشهد

هتل های نزدیک به دانشگاه فردوسی مشهد

با توجه به اینکه در طول سال دانشگاه فردوسی میزبان و برگزار کننده سمینارها و نشست های علمی بسیار زیادی می باشد، در نتیجه مهمانان زیادی از اقصی نقاط دنیا در آن حضور پیدا می کنند. برای شرکت در این سمینارها اصلا جای نگرانی نیست چون هتل های بسیار مناسب و با کیفیتی در اطراف دانشگاه وجود دارند و می توانید برای رزرو هتل های مشهد آنها را انتخاب نمایید. از جمله هتل های نزدیک به این دانشگاه می توان به هتل ۵ ستاره پردیسان، هتل کارن، هتل ادریس و هتل پرستاره و همچنین هتل آپارتمان های گل نرگس، آبی و تعطیلات اشاره نمود.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۳.۶/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×