پارک شهر
تهران

پارک شهر تهران

۶ خرداد ۱۳۹۸ 8۱1,666

پارک شهر تهران در بین تمام بوستان ها و فضاهای سبز این شهر، بخاطر قدمت بالا از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. این پارک فرصت تفریح، ورزش، موزه گردی و خوشگذرانی را در دل پر از ترافیک تهران فراهم میکند و وجودش غنیمت بزرگیست. پارک شهر به عنوان اولین پارک تهران شناخته شده است و وجود امکانات تفریحی و دیدنی در آن باعث شده تا چیزی فراتر از یک پارک ساده باشد.


برای آشنایی بیشتر با پارک شهر تهران در ادامه با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “بوستان باغ ایرانی تهران

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

مقاله مرتبط : “معرفی جنگل های تهران

پارک شهر

معرفی پارک شهر

پارک شهر تهران اولین پارک ساخته شده در این شهر می باشد که از سال ۱۳۳۹ تا امروز مکانی مناسب برای تفریح و پیاده روی بوده است. این پارک با وسعت ۲۵ هکتار در واقع مجموعه ای از موزه، کتابخانه، امکانات تفریحی و ورزشی برای کودکان و بزرگسالان می باشد و همین یکی از دلایل اهمیت پارک شهر شده است. برای اینکه بتوانید محدوده و موقعیت جغرافیایی این پارک را تصور کنید، لازم است بدانید که پارک شهر از سمت جنوب به خیابان بهشت راه دارد، از شرق به خیابان خیام، در غرب آن خیابان وحدت اسلامی و در شمال آن خیابان فیاض بخش واقع شده است. برای دسترسی به هر یک از این خیابان ها در اطراف پارک ۸ ورودی در نظر گرفته شده است. به همین خاطر از تمام خیابان های اطراف براحتی می توانید وارد پارک شوید و لحظات زیبایی را در آن سپری کنید.

پارک شهر

بخش های مختلف پارک شهر

برخلاف بسیاری از پارک ها و بوستان های مختلفی که در گوشه و کنار تهران و سایر شهرها به چشم میخورند، پارک شهر مکان های تفریحی و دیدنی زیادی را در دل خودش جای داده است. از معروف ترین جاهای دیدنی این پارک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

باغ پرندگان

قبل از معرفی باغ پرندگان در این پارک لازم است بدانید که در اینجا منظور باغ پرندگان معروف تهران نیست، بلکه یک مجموعه از پرندگان مختلف می باشد که در زمینی به وسعت ۴۳۲۶ متر مربع نگهداری میشوند. باغ پرندگان واقع در پارک شهر در مجموع از ۸ قفس تشکیل شده است که گونه های مختلفی از طاووس، قرقاول، بوقلمون، کبوتر، کبک، طوطی برزیلی، عروس هلندی، مرغ عشق و بلدرچین در آنها نگهداری میشوند. بازدید از این پرندگان و عکاسی از آنها به یکی از تفریحات اصلی در این پارک تبدیل شده و می تواند انتخابی عالی برای کودکان باشد. برای بازدید از باغ پرندگان بزرگ تهران باید به پارک لویزان بروید که وسعت و تنوع گونه های پرندگان در آن خیلی بیشتر از باغ پرندگان پارک شهر می باشد.
پیشنهاد می کنیم در کنار بازدید از پرنده های موجود در قفس ها، دقایقی را در سایت تماشای پرندگان سپری کنید. در این سایت دوربین های چشمی در اختیارتان قرار داده میشود تا از گونه های مختلف پرندگان مهاجر که چند روزی را در پارک شهر سپری میکنند، بازدید کنید. این سایت در ضلع شرقی پارک قرار دارد و استفاده از امکانات آنها رایگان می باشد.

پارک شهر

موزه صلح

تمام کشورهای قربانی جنگ و سلاح های شیمیایی معنا و اهمیت صلح را به خوبی درک می کنند و در سالهای اخیر تمام دنیا در تلاشند تا آن را جهانی کنند. موزه صلح واقع در پارک شهر یکی از نمونه های کوچک اما بسیار با ارزش از موزه های صلح می باشد که پیام های زیادی در آن نهفته است. در این موزه می توانید نمونه هایی از ابزارهای مورد استفاده از جنگ ایران و عراق را مشاهده کنید که برای مقابله با اثرات سلاح های شیمیایی به کار برده میشدند. این موزه یکی از بهترین انتخاب ها برای آن دسته از افرادیست که قصد دارند تاثیرات سلاح های شیمیایی را بر زندگی افراد در گوشه و کنار دنیا درک کنند.

آکواریوم

علاقه به ماهی در وجود بسیاری از افراد موج میزند و به همین خاطر ناخودآگاه به سمت آکواریوم ها جذب میشوند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، لازم است بدانید که در یک گوشه از پارک شهر می توانید لحظات خوبی را سپری کنید. مجموعه ای از آکواریوم ها که هر یک شرایط زیست محیطی مختلفی را برای گونه های متفاوت ماهیان فراهم کرده اند، در ضلع شرقی پارک فرصتی عالی برای بازدید و خرید ماهی می باشند.

کتابخانه

در ضلع غربی پارک شهر می توانید یکی از قدیمی ترین کتابخانه های عمومی شهر را ببینید. این کتابخانه با داشتن بیش از ۳۲۰۰۰ جلد کتاب و همچنین شرایط ایده آل برای مطالعه در گروه های سنی مختلف در تمام طول سال متقاضیان زیادی دارد. یکی از با ارزش ترین بخش های کتابخانه پارک شهر، بخش مرجع آن می باشد که مجموعه ای از کتاب های گران بها و قدیمی در آن نگهداری شده و از سرمایه های ملی کشورمان به شمار میروند.

امکانات تفریحی و ورزشی

یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد پارک و بوستان، فراهم کردن فرصت پیاده روی و تفریح و بازی در زندگی مدرن و شهری می باشد. به همین خاطر به امکانات تفریحی و بازی برای کودکان توجه ویژه ای میشود. در پارک شهر نیز می توانید زمین بازی کودکان را مشاهده کنید که شور و هیجان خاصی در آن به چشم میخورد. علاوه بر زمین بازی کودکان، شرایط ایده الی برای ورزش و پیاده روی در این پارک فراهم شده است. نصب وسایل ورزشی در بخش های مختلف پارک باعث شده تا در ساعات ابتدایی روز و همچنین بعدازظهرها افراد زیادی برای ورزش به این پارک بروند.

پارک شهر

راه های دسترسی به پارک شهر

با توجه به اینکه از خیابان های مختلفی می توانید وارد پارک شوید، در نتیجه مسیرهای دسترسی به آن متفاوت می باشد. اما راحت ترین راه، استفاده از خط ۲ مترو و پیاده شدن در ایستگاه حسن آباد می باشد. از این ایستگاه تا خیابان وحدت اسلامی تنها ۵ دقیقه فاصله وجود دارد و در نهایت می توانید از ضلع جنوبی وارد پارک شوید. علاوه بر این، می توانید با بی آر تی های خیابان ولیعصر به ایستگاه دکتر حسابی بروید و از آنجا بعد از کمی پیاده روی محدوده پارک را مشاهده خواهید کرد.

هتل های نزدیک پارک شهر

برای آن دسته از افرادی که قصد دارند در طول سفر به تهران، در فاصله کمی با پارک شهر اقامت داشته باشند، گزینه های مناسب و ارزانی وجود دارد. به عنوان مثال هتل گلستان تهران، هتل نیکان، هتل سعید و هتل شهریار از جمله هتل های اطراف این پارک هستند. با اقامت در هر یک از این هتل ها براحتی می توانید دقایقی از سفر را در پارک زیبای شهر سپری کنید و لذت عکاسی و خوشگذرانی در آن را تجربه کنید. البته پیشنهاد می کنیم قدم زدن در این پارک را به ساعات پایانی شب موکول نکنید، چون کمبود تعداد نگهبان در شب یکی از نقاط ضعف پارک شهر می باشد.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. حمید

    این پارک خیلی زیباست. حتما ازش بازدید کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×