» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » بوستان باغ ایرانی تهران
بوستان باغ ایرانی تهران
تهران

بوستان باغ ایرانی تهران

۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ 27۰2,584

در شلوغی و هیاهوی پایتخت کشورمان هم می شود گردشی سبز، با یاد و خاطره تهران قدیم را تجربه کرد. کافیست راهی محله ده ونک تهران شده تا با یکی از بهترین بوستان های تهران به نام بوستان باغ ایرانی که هر چند نوساز هست، اما بوی اصالت و گذشته ایرانی را می دهد، روبرو شوید.

در این مطلب قصد داریم شما را با بوستان باغ ایرانی آشنا کنیم. پیشنهاد می کنیم با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “معرفی بوستان های تهران

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

مقاله مرتبط : “معرفی جنگل های تهران

بوستان باغ ایرانی تهران

معرفی بوستان باغ ایرانی

فرقی نمی کند اهل تهران باشید یا مسافری به مقصد این شهر، اگر قصد دارید طبیعت گردی متفاوتی را تجربه کنید، می توانید مسیر محله ده ونک تهران را در پیش بگیرید. اگر خودتان را به کوچه پس کوچه های این محله برسانید، بوستان بزرگی را خواهید دید که چشم هر بیننده ای را به سمت خود جذب می کند. هر چند که در نگاه اول دیوارکشی ها و حصارها، جدید و نوساز به نظر میرسند اما با ورود به محوطه بوستان باغ ایرانی،درختان قدیمی و برافراشته ای را خواهید دید که نشان از تاریخچه ای طولانی دارد.

این باغ با وسعت تقریبی سه و نیم هکتار، یکی از جاذبه های گردشگری تهران محسوب می شود که با حوض ها، فواره ها، درختان و گل ها و گیاهان متنوع، پذیرای جمع های دوستانه و خانوادگی به خصوص در روزهای تعطیل هفته می باشد.

جالب است بدانید این باغ نام خود را از نام سازنده اش یعنی محمد علی مختاری گرفته که با نگاهی به سر دراین بوستان، میتوان نام این مهندس را دید.

مطلب مرتبط: جاهای دیدنی تهران

بوستان باغ ایرانی تهران
Photo By : Babak Borzouye

قسمت‌های مختلف بوستان باغ ایرانی

ورودی ها

در جنوب این باغ، ورودی وجود داشته که شما را به بخش های مختلف این باغ هدایت می کند. اما در دو طرف دیگر این باغ هم میتوان دو ورودی شرقی و غربی را دید که با سازه هایی مشبک و آجری، به صورت قرینه هم ساخته شده اند.

حوض ها و فواره ها

از جمله اصلی ترین المان های بوستان باغ ایرانی که نظر هر بیننده ای را به سوی خود جلب می کند، حوض های فیروزه ای رنگی است که در جای جای این باغ به چشم می خورد. این حوض ها که در میان بوستان، به حوض های مربعی شکلی ختم می شوند همراه با آبراه ها و فواره های مختلف در کنار درختان سر به فلک کشیده، محیطی بسیار زیبا را خلق کرده اند.

کوشک اصلی بوستان باغ ایرانی

اگر در امتداد آبراه های باغ حرکت کرده و این مسیر را طی نمایید، به قسمت مرکزی باغ یا کوشک اصلی خواهید رسید. این ساختمان آجری که در انتهای باغ واقع شده است، در گذشته کاربری کافه و رستوران داشته ولی امروزه بخشی از آن تبدیل به کتابخانه شده و بخشی دیگر هم به قسمت اداری این بوستان تعلق یافته که بازدید آن برای عموم مردم مقدور نیست.

بوستان باغ ایرانی تهران

کتابخانه باغ

جالب است بدانید در این باغ دو کتابخانه مجزا برای خانم ها و آقایان وجود داشته که در بخش شمالی پارک و در بخش کوشک اصلی، قابل استفاده هستند.

امکانات بوستان باغ ایرانی

در این پارک زمین بازی کودکان وجود داشته تا خردسالان هم پا به پای بزرگترها بتوانند از فضا، هوا و طراوت این مکان به خوبی استفاده کرده و تفریحی شاد و پر هیجان داشته باشند. وسایل بدن سازی و زمین ورزش هم برای کسانی که اهل ورزش و نرمش هستند، در این مکان تدارک دیده شده است. درست در کنار زمین ورزش، آلاچیق های متعددی وجود داشته که برای استراحت و جمع های خانوادگی و دوستانه محلی مناسب است. همچنین برای رفاه حال افراد ناتوان جسمی، سطوح شیبدار را میتوانید در جای جای این پارک مشاهده کنید که این عزیزان هم بتوانند از این مکان دیدنی و تفریحی به راحتی استفاده کنند.

دسترسی به باغ ایرانی

برای رفتن به بوستان باغ ایرانی علاوه بر استفاده از خودروهای شخصی، میتوانید به راحتی از خودروهای حمل و نقل عمومی استفاده کنید. کافیست خود را به میدان ونک رسانده و از آنجا وارد خیابان ولی عصر شوید. پس از ورود به این خیابان و بعد از مقداری پیاده روی، در ابتدای خیابان خدامی، پایانه تاکسی ده ونک را خواهید دید.

آدرس: تهران، منطقه ۳، محله ده ونک، کوچه صابری، باغ ایرانی

بوستان باغ ایرانی تهران

دیدنی های اطراف باغ ایرانی

پیشنهاد می کنیم اگر اهل تهران هستید و یا چند روزی را قصد دارید در تهران سپری کنید، حتما به بوستان باغ ایرانی رفته و از طبیعت و فضاهای زیبای آن استفاده کنید. خوب است بدانید در نزدیکی این بوستان، دیدنی های دیگری از جمله پارک ملت تهران، نمایشگاه بین المللی تهران، پارک آب و آتش، برج میلاد و … نیز وجود داشته که میتوان از آنها هم بازدید داشت و روز خوبی را در این تهران گردی تجربه کرد.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×