بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » درازنو ، روستایی بر فراز ابرها
روستای درازنو
گوناگون

درازنو ، روستایی بر فراز ابرها

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ 7۰2,234

یکی از پرطرفدارترین جاهایی که اغلب ما ایرانی ها برای سفر انتخاب می کنیم، خطه ی سرسبز شمال کشورمان می باشد که تلفیق جنگل و دریا را به زیباترین شکل ممکن در آن شاهد هستیم. اما در این بین، استان گلستان بخاطر داشتن جنگل های بکر و مناطق ییلاقی خوش آب و هوا مانند روستای درازنو، بندرترکمن، الگندره و نهارخوران در گرگان و غیره از محبوبیت خاصی برخوردار است.

روستای درازنو گلستان که به روستایی در ابر معروف می باشد، یکی از منحصر به فردترین چهره های این استان است که انتخابی عالی برای سفرهای متفاوت محسوب میشود.
برای آشنایی بیشتر با روستای درازنو در ادامه با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

 

مقاله مرتبط : “گردشگری روستایی، لذت بخش ترین نوع سفر

مقاله مرتبط : “روستای شهران، بهشت گمشده گیلان

 

روستای درازنو

معرفی روستای درازنو

رویایی که اغلب ما انسان ها از کودکی تا بزرگسالی داشته و داریم، زندگی بر فراز ابرها می باشد که دست نیافتن به آن به مرور باعث فراموشی آن میشود، اما با سفر به روستای درازنو گلستان می توانید تا حد زیادی رویاهایتان را واقعی کنید. در ۴۰ کیلومتری شهرستان کردکوی و در ارتفاعات این شهر، روستای زیبایی به چشم میخورد که مکانی عالی برای زندگی در فصل های بهار و تابستان می باشد. قرار گرفتن درازنو در ارتفاعات رشته کوه البرز باعث شده است تا در برخی از روزهای سال، شاهد ابرهایی در سطح بسیار پایین تر از این منطقه باشیم و به همین خاطر است که به این منطقه، روستای روی ابرها گفته میشود.
یکی از بهترین و زیباترین چشم اندازهای روستای درازنو گلستان، تماشای تلفیق جنگل و ابر و زیبایی های چندین شهر و روستا و همچنین انتهای شرقی دریای خزر می باشد که می تواند آرامش و لذت خاصی را برایتان به همراه داشته باشد.

پوشش گیاهی درازنو

وجود درختان وحشی و گیاهان دارویی و خودرو در سراسر منطقه ی درازنو و در ارتفاعات آن، به این منطقه چهره ای سرسبز و فوق العاده زیبا بخشیده است و به همین خاطر، اهالی روستاهای اطراف، از این منطقه به عنوان چراگاه استفاده می کردند. البته اداره ی محیط زیست خیلی زود مانع از بین رفتن این پوشش گردید و در حال حاضر وجود دام در ارتفاعات درازنو گلستان ممنوع می باشد.
با قدم زدن در طبیعت خارق العاده ی این روستا، اگر کمی با گیاهان دارویی آشنایی داشته باشید می توانید براحتی آویشن، گل پر، بادرنج بویه، گزنه، بابونه، کنگر وحشی و همچنین درختانی مانند زرشک، ازگیل، آلوچه و سیب و گلابی وحشی را مشاهده کنید. البته پیشنهاد می کنیم در حین طبیعت گردی در این منطقه سعی کنید به بافت و پوشش گیاهی آن آسیب وارد نکنید تا در سال های آینده نیز زیبایی های آن به چشم بخورد.

 

روستای درازنو

تفریحات در درازنو گلستان

روستای درازنو گلستان در گذشته کمی ناشناخته بوده و به همین خاطر منطقه ای کاملا بکر و آرام و مکانی مناسب برای زندگی ییلاقی روستاییان و مردم کردکوی محسوب میشد، اما در حال حاضر میزبان گردشگران و طبیعت دوستان زیادی از شهرهای مختلف می باشد. در این روستا تفریحات زیادی می توانید تجربه کنید که برخی بسیار آرامش بخش بوده و برخی کاملا هیجان انگیز هستند که عبارتند از:

طبیعت گردی

اولین و بهترین کاری که گردشگران منطقه درازنو با ورود به آن تجربه می کنند، قدم زدن در طبیعی کاملا آرام می باشد که سکوتش بزرگترین بهانه برای رهایی از زندگی شلوغ و سرسام آور مدرن است. وجود چشمه، آبشار، جنگل و دشت هایی گسترده و همچنین زندگی در خانه های روستایی می تواند روزها و لحظات خوبی را در سفر به این نقطه از کشورمان برایتان به ارمغان آورد.

 

روستای درازنو

کوهنوردی

درازنو در فاصله ی بسیار کم با قله ای بزرگ و مرتفع قرار گرفته است که ارتفاعی نزدیک به ۲۸۰۰ متر از سطح دریا دارد. وجود این قله و سایر ارتفاعات در اطراف این روستا، شرایط ایده آلی را برای کوهنوردی فراهم می کند که نباید از دست داد.

پاراگلایدر

قرار گرفتن این روستا در ارتفاع و وجود دشت های وسیع در آن باعث شده است که در چند سال اخیر شاهد پرواز پاراگلایدر و کایت در این منطقه باشیم. اگر در فصل بهار و تابستان به این روستا سفر کنید، بدون شک با گروه های مختلف پاراگلایدر مواجه خواهید شد که شور و هیجان خاصی در آنها به چشم میخورد.

اسکی

جالب است بدانید که میزان بارش برف و سرما در فصل های پاییز و زمستان در درازنو به اندازه ای می باشد که تمامی اهالی آن تنها در بهار و تابستان در این روستا زندگی می کنند. شرایط ایده آل در ارتفاعات این منطقه و وجود سطح هموار پوشیده از برف در زمستان باعث شده است که در چند سال اخیر شاهد راه اندازی پیست اسکی در این روستا باشیم. پیست اکسی درازنو از امامزاده هزار منزل شروع می شود و بعد از طی یک کیلومتر به چشمه ی زیرآب ختم میگردد. درست است که بهترین زمان برای سفر به این روستا بهار و تابستان می باشد، اما اگر عاشق ورزش های زمستانی هستید، در فصل زمستان هم می توانید لحظات خوش و هیجان انگیزی را در درازنو سپری کنید.

جاذبه های نزدیک درازنو گلستان

چشمه ها

یکی از منحصر به فردترین ویژگی های روستای درازنو، داشتن جاذبه های طبیعی بسیار زیبایی می باشد که تنها به دشت های سرسبز و جنگل ختم نمیشود، بلکه چشمه ها، آبشارها و غارهایی خارق العاده را نیز در دل خود حفظ کرده است. اگر کمی در اطراف این روستا قدم بزنید، چشمه هایی را در هر نقطه مشاهده می کنید که با داشتن آبهای معدنی از خاصیت بالایی برخوردار هستند. چشمه رزوی شرقی و غربی، جیکا چشمه، فک بندچشمه، لارچشمه، گرمنه چشمه و مرس چشمه از معروف ترین چشمه های این روستا محسوب می گردند که شرایط ایده آلی را برای سرسبزی درازنو فراهم می کنند.

غارها

از دیگر جاذبه های طبیعی و البته ناشناخته ی روستای درازنو می توان به غارهایی اشاره کرد که در نوع خود بی نظیر هستند. به عنوان مثال غار یخچالی که در تمام روزهای سال می توان در آن برف مشاهده کرد، غار گنج خانه در ارتفاعات جنوبی کردکوی و غار جهان نما در منطقه ی حفاظت شده ی جهان نما از معروف ترین غارهای موجود در اطراف این روستا می باشد.

 

روستای درازنو

سایر جاذبه ها

مانند اغلب شهرها و روستاهای کشورمان، در درازنو نیز می توان اماکن مذهبی را مشاهده کرد که در بین اهالی این منطقه بسیار قابل احترام می باشند. امامزاده هزار منزل یکی از مکان های زیارتی در این روستا است که در واقع مقبره دو امامزاده به نام های رضی و راضیه می باشد. دلیل شهرت این امامزاده به هزارمنزل، وجود قبرستانی قدیمی به همین نام در کنار این آرامگاه است.
اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق تماشای بناهای تاریخی می باشند، پیشنهاد می کنیم بعد از لذت بردن از طبیعت بکر و خارق العاده ی درازنو گلستان، بازدید از برج یا میل رادکان را از دست ندهید. این بنای آجری و تاریخی در ۴۲ کیلومتری جنوب کردکوی واقع شده و یادگاری از سال های ۴۰۷ هجری قمری می باشد.

راه های دسترسی به درازنو

برای اینکه بتوانید روزهایی زیبا را در درازنو گلستان سپری کنید، لازم است بعد از ورود به کردکوی به سمت جاده ی بسیار هیجان انگیز با چشم انداز خارق العاده ی جنگل درازنو حرکت کنید. بعد از عبور از این جاده و رسیدن به جاده ی خاکی، در دو راهی پیش رو باید به سمت چپ بروید و بعد از حدود ۱۰ دقیقه در روستای ابری کشورمان قرار خواهید گرفت.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×