» جاذبه های گردشگری گلستان » جاذبه های گردشگری کردکوی » شهرستان کردکوی : عکس و معرفی
امامزاده روشن آباد کردکوی
جاذبه های گردشگری کردکوی

شهرستان کردکوی : عکس و معرفی

۸ خرداد ۱۳۹۷ 14۰2,054

در زمان سفر به نقاط گوناگون کشور، در مسیر راه، بی توجه از شهر هایی عبور کرده که اگر از آن شهر و جاذبه های گردشگری آن اطلاع داشته باشیم، شانس حضور در آن مکان ها را هرگز از دست نداده و زمانی را برای استفاده بهتر و ایجاد خاطره های بیشتر، در آن شهر اختصاص می دهیم.

با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی کردکوی، یکی از شهرهایی که شاید کمتر کسی آن را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده و تنها مسیری برای عبور بوده، همراه باشید.

در شمال ایران و در بخش غربی استان گلستان، شهری زیبا به نام کردکوی وجود دارد. این شهر که در فاصله ۲۹ کیلومتری از گرگان، مرکز استان گلستان، واقع شده، به دلیل برخورداری از تاریخ کهن و قدمت بسیار، دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی است که در ادامه با برخی از آنها آشنا می شویم.

مقاله مرتبط : “گلستان، سرزمین آبشارها و چشمه ها

میل رادکان کردکوی

معروفترین و شناخته شده ترین جاذبه تاریخی شهرستان کردکوی، در فاصله ۴۲ کیلومتری از جنوب این شهرستان و در روستایی به نام رادکان قرار دارد. این بنا که با نام میل رادکان شناخته می شود در منطقه ای کوهستانی و بر فراز کوهی زیبا واقع شده است.

موقعیت خاص و ویژه جغرافیایی منطقه، تا حد بسیاری بر زیبایی های این جاذبه گردشگری افزوده و همچنین به دلیل واقع شدن در دامنه رشته کوه های البرز، دارای چشم اندازی منحصر به فرد است و از دید بسیار زیبایی از مناطق اطراف برخوردار است.

مقاله مرتبط : “مناطق بکر شمال ایران

امامزاده روشن آباد کردکوی

ساخت بنای میل رادکان، براساس نوشته های کتیبه ای که در زیر گنبد دیده می شود، در سال ۴۰۷ هجری قمری و در زمان اسپهبد ابوجعفر آغاز و توسط احمدبن عمر در سال ۴۱۱ به پایان رسیده و گفته می شود این برج به منظور راهنمایی رهگذران و مسافران در این ارتفاع ساخته شده است.

شهر باستانی تمیشه کردکوی

در بخش غربی روستای سرکلاته کردکوی، بقایای دیوار و شهر باستانی در تپه های نزدیکی روستا به چشم می خورد. بر اساس نظریه باستان شناسان و محققانی که بر روی آثار به جای مانده از این شهر تحقیق کرده اند، گفته می شود شهر تمیشه، پایتخت سلسله حکومت محلی بوده که در دوره های اوایل اسلام تا دوره سلجوقی در این محل زندگی می کردند.

بخشی از عناصر حفاظتی شهر متعلق به دوره ساسانی بوده که در زمان سلطنت انوشیروان ساخته شده است. دیوار عظیم شهر تمیشه که از دامنه کوه واقع در جنوب روستای سرکلاته خرابه آن آغاز شده و تا دریای خزر ادامه دارد نیز مربوط به دوره ساسانی است.

امامزاده روشن آباد کردکوی

در جاده قدیم کردکوی به گرگان و در فاصله ۱۵ کیلومتری از آن، امامزاده روشن آباد کرد کوی واقع شده است. ساختمان این امامزاده در زمینی به مساحت ۷ هکتار بنا شده و در گویش محلی آن را با نام روشنوا خطاب می کنند. در این آرامگاه دو تن از نوادگان امام موسی کاظم (ع) با نام های عبدالله و فضل الله به خاک سپرده شده اند و بنای این آرامگاه بجای مانده از قرن نهم هجری است.

بنای امامزاده روشن آباد در میان باغی زیبا واقع شده و ساختمان هایش از چوب کاج ساخته شده و آیه هایی از قرآن نیز بر روی آنها کنده کاری شده است. همچنین در این امامزاده مقبره برادران امام رضا (ع) با نام های ابراهیم و محمد نیز وجود دارد.

امامزاده روشن آباد کردکوی

روستای درازنو ییلاق کردکوی

در ارتفاعات رشته کوه البرز و فاصله ۳۵ کیلومتری از جنوب کردکوی، روستای خوش آب و هوا و ییلاقی درازنو واقع شده است. این روستای ییلاقی یکی از اصلی ترین تفرجگاه های مردم محلی بوده و همچنین یکی از مقاصد گردشگری و سفر برای طبیعتگردان بشمار می آید.

این روستا به دلیل موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در ارتفاعات، آب و هوایی سرد و کوهستانی داشته و می توان همواره مه زیبایی را در اطراف روستا مشاهده کرد.

این روستا علاوه بر جاذبه های طبیعی، چشم انداز های زیبا و آب و هوای مناسب، از جاذبه های تاریخی و مذهبی مانند، هزار منزل، گنج خانه و انبار حسن خان نیز برخوردار است که با سفر به این منطقه می توان از آنها بازدید به عمل آورد.

کردکوی

منطقه توریستی جهان نما کردکوی

دهکده توریستی جهان نما در شهرستان کردکوی، با چشم اندازهای زیبا و آبشارها، رودخانه ها، دره ها، جنگل های پهن برگ، گونه های جانوری و همچنین وجود قبرستان های کهن تاریخی و قلعه ها، می تواند در همه فصول پذیرای ایرانگردان و گردشگران باشد، اما به دلیل ناشناخته بودن این منطقه، خیلی از گردشگران از وجود آن بی اطلاع هستند.

جهان نما از دیرباز محل گذران اوقات فراغت مردم کردکوی بوده و از سکونت اهالی در محل کنونی جهان نما بیش از ۱۰۰ سال می گذرد تا جایی که رابینو در سفرنامه خود نیز به آن اشاره کرده است.

کردکوی

آبشار دو آب

منطقه زیبای دو آب در ۵ کیلومتری شهرستان کردکوی و در دامنه کوهی پوشیده از درختان جنگلی واقع شده است. علت نام گذاری این منطقه با نام دوآب به دلیل جریان داشتن دو رودخانه ای بوده که از ارتفاعات البرز سرچشمه گرفته و در دل جنگل پس از پیوستن به یکدیگر آبشار دو آب را تشکیل می دهند.

این آبشار ۱۴ متر ارتفاع داشته و فضای اطراف آن بسیار زیبا بوده و  از ریزش آرام آب از بلندی کوه و زمزمه حرکت آب رودخانه، فضای دل انگیزی بوجود می آید و  آرامش بخش روح و اعصاب بیننده است و یک مکان مناسب برای گذران اوقات فراغت خانواده ها بشمار می آید. دسترسی به این آبشار بسیار سهل و آسان بوده و هر فردی در هر سنی می تواند به راحتی به این آبشار سفر کند.

آبشار دو آب

شهر زیبای کردکوی، جاذبه های فراوان دیگری نیز دارد که تنها باید رفت و آنها را از نزدیک تجربه کرد. پس بهتر است اگر از این شهر عبور می کنید زمانی را هر چند کوتاه برای بازدید از زیبایی های شهر کردکوی اختصاص دهید.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×