بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » معرفی شهرستانک تهران
شهرستانک تهران
تهران

معرفی شهرستانک تهران

۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ 13۰1,885

فرقی نمی کند تهرانی باشید یا از مسافرین این شهر، اگر دوست دارید یک روز متفاوت را در طبیعت اطراف تهران بگذرانید، سفر به شهرستانک تهران، میتواند یک انتخاب عالی باشد. روستایی بسیار خوش آب و هوا از توابع کرج که در مرز دو استان تهران و البرز واقع شده است.

برای آشنایی بیشتر با شهرستانک تهران، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “تفریح در بام تهران

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

مقاله مرتبط : “آشنایی با عمارت های تهران

شهرستانک تهران

شهرستانک کجاست ؟

یکی از روش های غلبه بر استرس، فشارهای روحی و خستگی های ناشی از روزمرگی زندگی، سفر کردن است. وقتی صحبت از سفر میشود، برخی سفرهای خارجی، پر هزینه و طولانی مدت در ذهنشان تداعی میشود. اما میشود با هزینه ای بسیار کم، در فاصله ای نه چندان دور از محله زندگی خودمان، سفری به طبیعت زیبا را تجربه کرد که روح انسان را تازه کرده و با زیبایی وصف ناپذیرشان، انرژی مضاعفی را به انسان هدیه می دهند.

کشورمان ایران، دارای روستاها و ییلاقات با صفای بسیاری است که میتوان در گوشه گوشه این خاک، آنها را مشاهده کرد. این بار به سراغ شهرستانک، روستایی درنزدیکی پایتخت میرویم.

روستای شهرستانک از توابع کرج بوده که به خاطر آب و هوای خوب، طبیعت بی نظیرو فاصله کوتاهی که با تهران و کرج دارد، سالانه میزبان گردشگران بسیاری است که این منطقه را برای طبیعت گردی انتخاب می کنند. جاده های کوهستانی، دره سرسبز، باغ های میوه و کوچه باغ های زیبا و خاطره انگیز، همه و همه، زیبایی هایی است که در سفر به شهرستانک ناظر آنها خواهید بود.

مطلب مرتبط: جاهای دیدنی تهران

شهرستانک تهران

جاهای دیدنی شهرستانک

کاخ ناصری شهرستانک

کاخ ناصری شهرستانک عمارتی است که به دستور ناصرالدین شاه قاجار در این منطقه ساخته شده است. از این کاخ ییلاقی بیشتر برای برنامه های شکار و استراحت شاه استفاده میشده و میتوان گفت از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهرستانک است. اما سال هاست این عمارت که روزگاری از جلال و شکوه بسیار برخوردار بود، تبدیل شده به خرابه ای که دیگر تصویری زیبا از یک مکان تاریخی را دارا نیست. کاخ ناصری در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است.

گل کیله

اگر در سفرتان به شهرستانک دوست دارید نهار خود را در دل طبیعت صرف کنید، پیشنهاد میکنیم طبیعت بکر چشمه گل کیله را از دست ندهید. این چشمه که از زیر سنگی جوشیده و در نهایت به رودخانه می ریزد، طبیعت و مناظری زیبا داشته که اگر از کاخ ناصری به سمت شمال حرکت کنید، میتوانید به آن برسید. البته باید گفت رسیدن به این چشمه به آسانی نبوده و باید مسیر طولانی را پیاده روی کنید.

قلعه دزدبند

در بلند ترین قله کوه های شهرستانک، بقایایی از یک بنای تاریخی وجود دارد که تاریخ ساخت این بنا به دوره ساسانیان برمی گردد. از آنجایی که فقط قسمت هایی از این بنا باقی مانده و تاریخچه ای هم از آن در دست نیست، نمیتوان گفت کاربری واقعی این بنا در گذشته دقیقا چه بوده است.

از دیگر دیدنی های شهرستانک تهران میتوان به درخت کهنسال اورس و کتیبه ناصری اشاره کرد. باغ های میوه این روستا که بیشتر آن را باغ های زردآلو و توت تشکیل می دهند هم از دیدنی های طبیعی این منطقه هستند که طرفداران بسیاری دارند.

بهترین زمان برای سفر به شهرستانک

خوب است بدانید برای سفر به شهرستانک محدودیت زمانی نخواهید داشت. شهرستانک در بهار با درختان پر شکوفه، در تابستان با درختان پر میوه و در پاییز با درختانی رنگارنگ و هوایی معتدل از شما میزبانی خواهد کرد. اگر هم از سرمای هوا فراری نیستید، میتوانید در زمستان، از دیدن درختان سفید پوش این منطقه لذت ببرید. البته به این نکته توجه داشته باشید که باغ های این منطقه شخصی بوده و خوب است برای چیدن میوه و استفاده از فضای باغ های آن، از محلی ها اجازه بگیرید.

شهرستانک تهران

مسیر رسیدن به شهرستانک تهران

بهترین حالت برای رسیدن به شهرستانک این است که صبح زود به راه افتاده تا بتوانید زمان بیشتری را تا شب در این روستا به گشت و گذار بپردازید. برای رسیدن به شهرتانک، باید از تهران به سمت کرج رفته و بعد از آن به سمت جاده چالوس بروید. آسارا، ماهان و درده را پشت سر گذاشته و بعد از آن به دوراهی خواهید رسید که در آنجا تابلوی راهنمای شهرستانک، شما را به سمت این منطقه زیبا هدایت خواهد کرد.

اگر هم قصد دارید از قله توچال، به شهرستانک بروید، باید از سمت غرب توچال به پایین رفته و بعد از پیاده روی یک ساعته، خود را به قله شاه نشین شهرستانک برسانید. از آنجا به بعد تا انتهای مسیر، کمتر از دو ساعت پیاده روی وجود دارد. البته نگران سختی راه نباشید چون این قسمت از پیاده روی، تقریبا راحت و سبک است.

و در آخر پیشنهاد می کنیم قبل از شروع سفر به شهرستانک، مواد غذایی مورد نیاز و لباس مناسب فصل به همراه خود داشته باشید. از طرفی چون پیاده روی طولانی را باید سپری کنید، کفش مناسب، کلاه و کرم ضد آفتاب از الزاماتی است که در طی مسیر، نیاز خواهد بود.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×