» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » معرفی بازارهای گل تهران
معرفی بازارهای گل تهران
تهران

معرفی بازارهای گل تهران

۱۲ اسفند ۱۳۹۷ 12۰2,080

در کنار تمام جاذبه هایی که در گوشه و کنار پایتخت کشورمان قرار گرفته اند، بازارهای گل تهران بخاطر داشتن تنوع بالا در گل های رنگارنگ، یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در این شهر می باشد. فروش عمده و جزئی انواع گل و گیاه و ارسال به شهرستان ها، شور و حال هیجان انگیزی را به بازارهای گل تهران می بخشند که دیدن آنها خالی از لطف نیست.


برای آشنایی با معروف ترین بازارهای گل تهران در ادامه با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “معرفی تفریحات تهران

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

مقاله مرتبط : “معرفی بوستان های تهران

معرفی بازارهای گل تهران

بازار گل محلاتی

در بین تمام بازارهای گل تهران که هر یک زیبایی و خوبی های خاص خودشان را دارند، بازار گل محلاتی از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. با قدم گذاشتن در این بازار شک نکنید که تنوع بالا در عطر و رنگ گل ها انرژی خاصی به شما می دهد و هوش و حواستان کاملا پرت خواهد شد. عرضه ی انواع گل، درختچه و لوازم باغبانی و گلکاری به گل فروشی های تهران و سایر شهرستان ها از جمله فعالیت هایی هستند که در این بازار انجام میشود و به همین خاطر در ساعات ابتدایی روز جمعیت زیادی را در این بازار مشاهده خواهید کرد.
در بازار محلاتی نه تنها می توانید انواع گل و گیاه و کاکتوس را به صورت جزئی و عمده خریداری نمایید، بلکه هر چیزی که برای باغبانی نیاز داشته باشید، از قبیل انواع کود، خاکبرگ، گلدان و غیره نیز براحتی در دسترس می باشند. البته لازم به ذکر است که ساعت کار بازار گل محلاتی تا ۱۲ ظهر می باشد و برای بازدید از آن باید حواستان به زمان باشد.
آدرس: تهران، بزرگراه محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمرد

بازار گل امام رضا

برای خرید عمده ی گل و گیاه از بازارهای گل تهران، یکی دیگر از انتخاب های بسیار عالی که پیش رو خواهید داشت، بازار گل امام رضا یا خاوران می باشد که تنوع در آن بی نظیر است. تفاوتی ندارد که به چه هدف و قصدی قدم به این بازار می گذارید، در هر صورت پیشنهاد می کنیم دوربین عکاسی تان را فراموش نکنید، چون بهترین سوژه های عکاسی اجتماعی و طبیعت را در آن می توانید تجربه نمایید.
نکته ی بسیار مهم در بازدید از اغلب بازارهای گل تهران، در نظر گرفتن محدودیت ساعت کار آنها می باشد و لازم است بدانید که بازار گل امام رضا مانند محلاتی از قبل از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۱ ظهر باز است. انواع گل و گیاه، کاکتوس های خاص و ارزشمند، درختچه های آپارتمانی، انواع درخت، کود، بذر و وسایل باغبانی را می توانید در غرفه های موجود در دو خیابان و پنج کوچه ی این بازار تهیه کنید.
آدرس: تهران، جاده خاوران، بعد از شهرک منیریه، بازار گل امام رضا

بازار گل

بازار گل بهشت زهرا

در اغلب دنیا و همچنین ایران، گذاشتن گل روی سنگ قبر و آرامگاه ها کاملا مرسوم بوده و به همین خاطر در فاصله ی بسیار کم با بهشت زهرا می توانید یکی دیگر از بازارهای گل تهران را مشاهده کنید. با ورود به این بازار اولین چیزی که توجهتان را جلب خواهد کرد، تعداد بسیار زیاد گلایل و گل مریم می باشد که بیشتر در مراسم عزاداری مورد استفاده قرار میگیرند.
آدرس: تهران، ابتدای اتوبان بهشت زهرا، بعد از صالح آباد

بازار گل غرب تهران

برخلاف معروف ترین بازارهای گل تهران که کار اصلی آنها عرضه ی گل به شهرستان ها و گل فروشی های موجود در سایر مناطق این شهر می باشد، نمونه هایی مانند بازار گل غرب تهران از تنوع کمتری برخوردار بوده اما بخاطر دسترسی آسان، می توانند گزینه ی مناسبی باشند. خرید گل های آپارتمانی و درختچه های مناسب برای کشت در حیاط منازل و کاکتوس از جمله مواردی هستند که می توانید در بازار گل غرب تهران تجربه نمایید.
ساعت کاری بازار گل غرب تهران از ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ می باشد.
آدرس: تهران، بزرگراه شهید آبشناسان

معرفی بازارهای گل تهران
Photo By : Maryam Kamyab

بازار گل و گیاه شهید فکوری

با توجه به اینکه بازارهای گل تهران مانند محلاتی و امام رضا دسترسی آسانی ندارند، در نتیجه می توان جایگزین های مناسبی برای آنها در سایر مناطق پیدا کرد. بازار گل فکوری که در غرب تهران واقع شده است، بخاطر عرضه ی انواع گل و درختچه های آپارتمانی و تزئینی و همچنین داشتن تنوع بالا در ارائه ی کاکتوس و لوازم مورد نیاز باغبانی انتخابی عالی برای اهالی این مناطق محسوب می گردد. برای خرید و بازدید از این بازار نگران محدودیت در ساعت کاری آنها نباشید چون غرفه های موجود در آن تا ساعت ۸ شب باز و مشغول به فعالیت می باشند.
آدرس: تهران، بعد از میدان آزادی، ابتدای جاده کرج تهران

گل و گیاه سیتروس

برای آن دسته از افرادی که در شمال تهران زندگی می کنند و دوست دارند خریدی عالی را از بازارهای گل تهران تجربه کنند، گل و گیاه سیتروس می تواند گزینه ی مناسبی باشد. در این مجموعه می توانید انواع گل های آپارتمانی، درختچه، کاکتوس، چمن، کودهای حیوانی و شیمیایی را تهیه نمایید.
آدرس: تهران، پاسداران، پشت حسینیه ارشاد

بازار گل

بازار گل شهید بابایی

از بازارهای گل تازه تاسیس تهران که در سال ۱۳۹۸ افتتاح گردیده است می‌توان بازار گل شهید بابایی را نام برد. این بازار گل از نظر موقعیت قرارگیری بهترین گزینه برای ساکنان مناطق شمالی و شمال شرقی تهران محسوب می‌شود. در این بازار انواع گل‌های شاخه‌ای و آپارتمانی در مدل‌های مختلف با تنوع بسیار بالا به فروش می‌رسد.

ساعت کار این مجموعه از ۸ صبح تا ۸ شب می‌باشد و دارای پارکینگ اختصاصی است. در این بازار می‌توانید گل و گیاه و گلدان‌های زیبا را به صورت تکی و یا عمده خریداری نمایید.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید بابایی، شرق به غرب بعد از پل استخر (لشگرک)، لاین کندرو، جنب پمپ گاز.

بازار گل شهید لشگری

بازار گل شهید لشگری در سال ۱۳۹۶ و توسط شهرداری منطقه‌ی ۲۱ تهران در جاده‌ مخصوص کرج به تهران افتتاح شد. در این بازار می‌توانید انواع گل و گیاه و محصولات مرتبط با آن‌ها را با کیفیت خوب و قیمتی مناسب خریداری نمایید. این بازار گل با مساحت ۲۲۰۰ متر بخش‌های مختلفی برای فروش گل و گیاه و محصولات متنوع دارد.

فاز اول این بازار به فروش انواع گل و گیاه آپارتمانی، گل‌های تزیینی، درختچه‌های بنسای، سبد گل، دسته گل، تاج گل و انواع گلدان و خاک و کود و محصولات اختصاص دارد. فاز دوم بازار گل شهید لشگری شامل امکانات رفاهی نظیر کارواش، کافه تریا و پارکینگ می‌باشد. ساعت کار این بازار ۹ صبح تا ۹ شب است.

آدرس: کیلومتر ۸ شهید لشگری (جاده مخصوص) به سمت کرج، بعد از آزادگان، زیرگذر شهرک استقلال (یا دکتر عبیدی).

بهترین زمان بازدید از بازارهای گل تهران

بازدید از بازارهای گل تهران مختص روز و ماه و فصل خاصی نیست و در تمام طول سال بوی عطر گل، تمام فضای آن را فراگرفته است و می تواند انتخابی عالی برای سفرهای یک روزه به تهران محسوب گردند. اما واقعیت این است که از زیبایی های اردیبهشت که هر یک از این بازارها را به قطعه ای از بهشت تبدیل می کند، نمی توان چشم پوشید. علاوه بر اردیبهشت ماه، روزهای پایانی سال و رسیدن نوروز نیز از دیگر زمان های مناسب برای بازدید از آنها به شمار میروند.

بازارهای گل تهران؛ گل مصنوعی

درست است که خرید گل و گیاه از بازارهای گل تهران لذت بسیار زیادی دارد، اما سبک زندگی و فضای موجود در آپارتمان ها باعث میشود که در بسیاری از مواقع شرایط مناسب برای پرورش گل وجود نداشته باشد. به همین خاطر افراد زیادی هستند که خرید گل مصنوعی را ترجیح می دهند و خوشبختانه برای این دسته از افراد نیز در تهران انتخاب های زیادی وجود دارد. از معروف ترین بازارهای تهران که به فروش عمده ی گل های مصنوعی می پردازند می توان به بازار گل شوش، صالح آباد و ویستا اشاره نمود .

حضور بازارهای گل تهران در نمایشگاه بین المللی گل و گیاه

همان طور که اشاره کردیم، بهترین زمان برای بازدید از بازارهای گل تهران اردیبهشت ماه می باشد، اما اگر دوست دارید چهره ای فوق العاده از بازارهای گل و گیاه را در این ماه مشاهده کنید، پیشنهاد می کنیم نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران را از دست ندهید. حضور بازارهای گل از اقصی نقاط ایران و همچنین سایر کشورها و تنوع بی نظیر در انواع گل های طبیعی و مصنوعی و ارائه ی لوازم باغبانی و فضای سبز از جمله مواردی هستند که این نمایشگاه را منحصر به فرد می کنند. خوشبختانه در فاصله ی کم با این نمایشگاه، هتل های مناسبی برای اقامت شرکت کنندگان در آن وجود دارد و می توانید بدون نگرانی یکی از هتل های استقلال، هتل اوین، هتل اسپیناس پالاس و هتل هما را انتخاب و رزرو کنید.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×