بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » باید ها و نباید های سفر با سالمندان
Traveling with the elderly
گوناگون

باید ها و نباید های سفر با سالمندان

۱۰ آبان ۱۳۹۷ 9۰1,729

سفر های خانوادگی، بویژه سفرهایی که در آن تمام اعضای خانواده وجود دارند، یکی از لذت بخش ترین و به یاد ماندنی ترین نوع سفر هاسفر با سالمندان است و در خاطرات به جای مانده از آن تمام افراد خانواده نقش دارند، اما در اینگونه سفر ها گاهی به دلیل اینکه ممکن است افراد سالمند نیز همراه باشد، مشکلات و باید ها و نباید هایی وجود داشته که باید رعایت شوند.

در این مطلب وبلاگ اقامت ۲۴ قصد دارد تا برخی نکات در خصوص سفر با سالمندان را معرفی کرده تا  در اصورت هم سفر شدن با اینگونه افراد بتوانید بهترین لذت ها را تجربه کنید.

با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : ” باید ها و نباید های سفر در هنگام بارداری

مقاله مرتبط : ” شغل های پر سفر

 

سفر کردن سن و سال نداشته و در هر سنی و با هر شرایطی باید به سفر رفته و از تجربه محیط های جدید و لذت از آنها غافل نشد.

اما اگر خودمان در سن سالمندی هستیم و یا سالمندی را در سفر به همراه داریم، بهتری است نکات زیر را رعایت کنیم.

 

سفر با سالمندان
سفر با سالمندان چگونه است؟

 

برای سفر خود برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی برای سفر سن و سال و در هر صورت باید این کار انجام شود. اما اگر در سفر فرد سالمندی را به همراه دارید بهتر است پیش از سفر برنامه ریزی دقیقی را صورت داده، رزرو هتل خود را انجام و بلیط پرواز و یا قطار خود را تهیه کنید.

همچنین با تحقیق در خصوص مسیر و مقصد سفر بهتر است کوتاه ترین مسیر با کمترین زمان رسیدن را انتخاب کنید تا سالمندان همراه شما در طول مسیر کمتر اذیت شوند.

لازم به ذکر است برای سفر خود و مقصد و تفریحاتی که می خواهید در طول سفر انجام دهید این موضوع را در نظر داشته باشید که فرد سالمند در طول سفر همراه شما است و متناسب با حضور این افراد مقصد و مسیر را انتخاب کنید.

 

سفر با سالمندان
مشورت با پزشک

 

مشورت با پزشک

اگر فرد سالمندی که قصد دارید با آن دارای شرایط خاصی بوده و یا به دلیل بیماری تحت درمان است، پیش از سفر با پزشک معالج وی مشورت کرده و همچنین به میزان روزهایی که در سفر هستید از پزشک داروهای مورد نیاز فرد سالمند را تهیه کنید.

در طی سفر صبور باشید

سالمندان به دلیل کهولت سن ممکن است که در تحرک و راه رفتن سرعت و قدرت جوانتر ها را نداشته و با کندی کارهای خود را انجام دهند.

اگر می خواهید این افراد نیز همانند شما از سفر با شما لذت ببرند بهتر است که در طول سفر صبر بوده و در انجام کار ها عجله نکنید.

 

سفر با سالمندان
زمانی را به استراحت اختصاص بدهید

 

زمانی را به استراحت اختصاص بدهید

اگر سفر خود را با استفاده از خودرو شخصی انجام می دهید و فردی سالمند نیز به همراه دراید، بهتر است به مدت طولانی حرکت نکرده و پس از هر چند ساعت کوتاه رانندگی زمانی را برای استراحت آن ها اختصاص بدهید.

این موضوع به این علت است که یک جا نشستن و بی تحرکی ممکن است موجب بوجود آمدن درد در افراد سالمند شده آنها را در ادامه سفر با مشکلاتی مواجه کند.

بار سالمندان را خود حمل کنید

افراد سالمند دیگر توان دوران جوانی خود را نداشته و نمی توانند به راحتی بار های خود را جابجا کنند. به همین منظور بهتر است که برای حمل ساک و لوازم سالمندان به آنها کمک کرده و برای اینکه از بروز مشکل در طی سفر جلوگیری کنید، بارهای آنها را شما حمل کنید.

به سالمندان و خواسته های آنها در سفر احترام بگذارید

همانگونه که شما می خواهید از سفر خود لذت ببرید، سالمندان همراه شما نیز می خواهند لحظات خاطره انگیزی را تجربه کنند.

پس بهتر است در طول سفر به خواسته های آنها نیز احترام گذاشته و براساس خواسته های آنها نیز کارهایی را انجام بدهید.

 

منبع : وبلاگ اقامت۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×