بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » باید ها و نباید های سفر در هنگام بارداری
Pregnancy on the trip 1
گوناگون

باید ها و نباید های سفر در هنگام بارداری

۱۹ مهر ۱۳۹۷ 6۰1,481

برای سفر کردن در برخی زمانها نیاز به رعایت بعضی شرایط بوده و گاهی سفر به غیر از بایدهای و نباید های عمومی برخی از اصول واجب دیگر را نیز به همراه دارد، سفر در هنگام بارداری نیز برای خانم ها با بایدها و نباید هایی همراه بوده که رعایت آنها بسیار واجب و حیاتی است.

اگر می خواهید با باید ها و نباید های سفر در هنگام بارداری آشنا شوید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

مقاله مرتبط: ” چطور در سفر سرحال باشیم

مقاله مرتبط: ” شغل های پر سفر

 

باید ها و نباید های سفر در هنگام بارداری
باید ها و نباید های سفر در هنگام بارداری

 

اولین سوالی که سفر در هنگام بارداری برای خانم های باردار پیش می آید رفتن، این موضوع بوده که اصلا امکان به سفر رفتن برای اینگونه افراد محیا است یا نه؟

جواب این سوال در سه ماهه نخست بارداری تمام به وضعیت جسمانی خود فرد بستگی داشته و بنا به شرایط بدنی فرد بهتر است که برای رفتن به سفر و یا نرفتن آن تصمیم گیری شود.

در ماه های اولیه بارداری برخی افراد از حالت تهوع شدید رنج برده و یا دچار ضعف بدنی می شوند که بهتر است در این صورت از رفتن به سفرهای غیر ضروری پرهیز شود.

اما اگر وضع جسمانی فرد باردار در سه ماه اولیه بارداری آنچنان تغییری با روزهای عادی نکرده مانعی برای رفتن به سفر نیست.

اما این موضوع را نیز باید درنظر گرفت که حمل بار و چمدان سنگین توسط فرد باردار از همان ابتدای بارداری خطرناک بوده و به نوعی باید از این کار پرهیز کرد.

 

باید ها و نباید های سفر در هنگام بارداری
از حمل ساک های سنگین خودداری کنید

 

همچنین سفر های طولانی و سنگین با خودرو احتمال سقط جنین را بالا برده و نیز پیاده روی زیاد، نور شدید آفتاب و غذاهای بین راهی ممنوع است.

اگر فرد در زمان بارداری قصد سفر را دارد، بهتر است برای این امر سه ماه دوم بارداری را انتخاب کند؛ زیرا در این زمان از بارداری فرد ااز سلامت جسمانی کامل برخوردار بوده و می تواند به راحتی سفر رفته و یا پیاده روی کند.

اما باز هم بهتر است پیش از سفر با پزشک خود مشورت کرده و در صورت اینکه منعی برای این کار وجود نداشت راهی سفر شود.

اما باید این موضوع را تذکر داد که از سفر در سه ماه آخر بارداری جدا خودداری کرده و مدت زمان باقی مانده تا وضع حمل را در منزل سپری کرده تا در صورت بروز اتفاق اورژانسی بتوان سریعترین اقدام را انجام داد.

برای انتخاب نوع وسیله نقلیه سفر نیز باید گفت که بهتر است در سه ماهه نخست بارداری با وسیله نقلیه شخصی به سفر نرفته زیرا که تکان های شدید خودرو و بسیار خطر ناک بوده و امکان سقط جنین را افزایش می دهد.

 

باید ها و نباید های سفر در هنگام بارداری
بهتر است سه ماهه دوم بارداری را برای سفر انتخاب کنید

 

 

اما اگر فرد باردار مجبور به انجام سفر با خودرو شخصی شد، هرگز نباید به تنهایی اقدام به این کار کرده و همچنین بالشتی را در پشت کمر خود قرار داده تا از وارد شدن ضربه جلوگیری کرده و تکان ها را تا حد زیادی کاهش دهد و همجنین نیز بعد از طی کردن هر ۲۰۰کیلومتر باید توقف کرده و استراحت کند.

در این زمان از بارداری اگر برای انجام سفر خود قطار را انتخاب کردید، بهتر است از  قطار های سریع السیر استفاده کرده زیرا اینگونه قطار ها تکان کمتری داشته و خطر سقط جنین را تا حد زیادی کاهش می دهد.

البته باید این موضوع را نیز گفت که بهترین انتخاب برای انجام سفر در هنگام بارداری هواپیما است؛ البته تا ماه ۶ و یا ۷ بارداری.

باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که برای انجام سفر با هواپیما در ماه های ۶ و یا ۷ نیاز بوده تا گواهی پزشکی تهیه شود.

و این موضوع را نیز بدانید که عبور از گیت های بازرسی فرودگاه هیچ خطری نداشته و اشعه آن تاثیری بر جنین نمیگذارد.

 

منبع: وبلاگ اقامت۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×