» گوناگون » مکان های دیدنی محبوب در میان گردشگران خارجی
golestan
گوناگون

مکان های دیدنی محبوب در میان گردشگران خارجی

۱۵ آبان ۱۳۹۷ 9۰1,637

ایران کشوری با قدمت و تاریخچه کهن بوده و علاوه بر آن دارای آب و هوایی چهارفصل و دلپذیر است که سبب شده این کشور به یکی از بهترین مقاصد برای گردشگران بدل شده و همه روزه گردشگران زیادی به منظور بازدید از زیبایی های این کشور به ایران وارد شوند، اما در میان تمام جاذبه ها و مکان های دیدنی موجود در ایران برخی از این ها از ارزش بیشتری در میان گردشگران خارجی برخوردار بوده و این افراد تمایل دارند در زمان سفر به ایران از این مکان ها بازدید کنند.

اگر میخواهید بدانید گردشگران خارجی به کدام یک از جاذبه های گردشگری ایران بیشتر علاقه مند هستند، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

مقاله مرتبط: “ گردشگری روستایی لذت بخش ترین نوع سفر

مقاله مرتبط: ” مشکلات گردشگران مسلمان چیست ؟

 

مکان های دیدنی محبوب در میان گردشگران خارجی
تخت جمشید شیراز

 

پرسپولیس یا همان تخت جمشید

تخت جمشید که با نام های پرسپولیس، پرسه پولیس، هزار ستونف صد ستون و یا پارسه شناخته می شود، نام پایتخت باشکوه پادشاهان هخامنشی در ایران بوده و به عنوان یک شهر باستانی در جهان شهرت دارد.

قدمت این بنا و محوطه آن به حدود ۵۱۸ سال پیش بازگشته و بنا به دستور داریوش اول هخامنشی بنا شده است.

این بنا یکی از آثار باستانی با اهمیت و دارای ارزش بوده و همه روزه گردشگران بسیاری از تمام نقاط جهان برای بازدید از این بنای باشکوه به ایران سفر می کنند.

 

مکان های دیدنی محبوب در میان گردشگران خارجی
مسجد شیخ فضل الله

 

مسجد شیخ لطف الله

یکی دیگر از بناهای تاریخی و شناخته شده ایران که در سده ۱۶۰۰ میلادی بنا شده، مسجد شیخ لطف الله اصفهان بوده و در میدان نقش جهان اصفهان واقع شده است.

این مسجد یکی از بناهای تاریخی و ارزشمند اصفهان بوده که به دلیل تزئینات و کاشی کاری های زیبا و رنگارنگ به عنوان یکی از با شکوه ترین مساجد جهان شناخته می شود.

 

مکان های دیدنی محبوب در میان گردشگران خارجی
معماری داخلی مسجد شیخ فضل الله

 

خطاطی ها و نقاشی های بکار رفته در تزئینات این مسجد به زیبایی های آن افزوده و سب شده تا مسجد شیخ لطف الله یکی از محبوب ترین بناهای تاریخی در میان گردشگران خارجی بشمار آید.

همچنین مسجد شیخ لطف الله یکی از آثار ثبت شده ایران در فهرست یونسکو بوده و این موضوع دلیلی بر ارزش و اهیمت این مسجد تاریخی است.

 

مکان های دیدنی محبوب در میان گردشگران خارجی
سی و سه پل اصفهان

 

 

سی و سه پل یا پل الله وردی خان

اصفهان مملو از جاذبه های زیبا و بناهای تاریخی فراوانی بوده که همه روزه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند.

سی و سه پل یکی از این بنا های تاریخی اصفهان بوده که شهرتی جهانی داشته و با دارا بودن معماری خاص به عنوان یکی از محبوب ترین مکان ها در میان گردشگران خارجی بشمار می آید.

 

مکان های دیدنی محبوب در میان گردشگران خارجی
کلیسا وانک اصفهان

 

کلیسا وانک اصفهان

از دیگر بناهای تاریخی و ارزشمند اصفهان که در میان گردشگران خارجی از محبوبیت بالایی برخوردار است، کلیسا وانک اصفهان بوده که در زمان حکومت شاه عباس دوم بنا شده است.

این کلیسا که نام آن به معنی کلیسای نجات دهنده مقدس است، دارای نقاشی های با ارزش و زیبای فراوانی بوده و همه روزه مورد بازدید علاقه مندان بسیاری از سراسر جهان قرار می گیرد.

 

مکان های دیدنی محبوب در میان گردشگران خارجی
مسجد نصیرالملک شیراز

 

مسجد نصیر الملک

یکی دیگر از مساجد زیبا، تاریخی و ارزشمند ایران مسجد نصیر الملک شیراز بوده که به دلیل کاشی کاری ها و استفاده از رنگ های بی نظیر در تزئینات آن با نام مسجد صورتی نیز شناخته می شود.

این مسجد یکی از مکان های تاریخی محبوب در میان گردشگران خارجی بوده که به ایران سفر می کنند و آوازه و نام جهانی آن سبب شده تا همه روزه گردشگران بسیاری برای بازدید از آن به ایران سفر کنند.

 

مکان های دیدنی محبوب در میان گردشگران خارجی
کندوان

 

کندوان

روستای صخره ای و تاریخی کندوان یکی از جاذبه های و مکان های دیدنی استان آذربایجان شرقی و ایران بوده که به دلیل نوع معماری و خانه های صخره ای آن شهرت جهانی یافته است.

این روستا درنوع خود در دنیا بی نظیر بوده و همه روزه بویژه در فصل بهار و تابستان گردشگران خارجی بسیاری به این روستا سفر می کنند.

 

مکان های دیدنی محبوب در میان گردشگران خارجی
بازار قصریه اصفهان

 

بازار قصریه اصفهان

بازار قیصریه، بازاری است در بافت تاریخی اصفهان که عمدتا به فعالیت فرش فروشان اختصاص دارد. این بازار که در حال حاضر به عنوان بزرگترین مرکز عرضه صنایع دستی در استان اصفهان شناخته می شود در سال ۱۰۲۹ هجری قمری در شمال میدان تاریخی امام ساخته شد.

 

بازار قیصریه از بزرگترین و مجلل ترین مراکز خرید و فروش در دوران صفویه به حساب می آمد. جهانگردان مشهوری مانند ناصر خسرو و شاردن به توصیف این بازار پرداختند به گونه ای که آنان علت انتخاب این نام را شباهت این بنای تاریخی به قیصریه یا قیساریا در آسیای صغیر(ترکیه امروزی) می دانستند.

 

مکان های دیدنی محبوب در میان گردشگران خارجی
کاخ گلستان

 

کاخ گلستان

کاخ گلستان، نام مجموعه‌ای از بناهای تاریخی است که در میدان ارگ تهران قرار دارد. بناهای این کاخ در زمان های مختلف ساخته و تکمیل شده اند.

این مجموعه ، از نظر معماری، جذب گردشگر و ارزش آثار هنری و تاریخی که در آن قرار دارد، یکی از مهم ترین بناهای تاریخی کشور بوده که در تمام طول سال شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی پرشماری است.

 

مکان های دیدنی محبوب در میان گردشگران خارجی
قلعه فلک الافلاک

 

قلعه فلک الافلاک

قلعه فلک الافلاک بنایی متعلق به دوره حکومت ساسانیان است که بر فراز تپه ای در نزدیکی رودخانه در شهر خرم آباد ساخته شده و در آن دوره با نام دژ شاپور شهرت داشته است.

این قلعه باشکوه تاریخی بر بلندای تپه ای ۴۰ متری و سنگی ساخته شده و در زیر قلعه چشمه آبی در گذر است.

قلعه فلک الافلاک یکی از مکان های تاریخی محبوب در میان گردشگران خارجی بشمار آمده و افراد بسیاری برای بازدید از این قلعه از نقاط گوناگون جهان به ایران سفر می کنند.

البته باید این موضوع را اشاره کرد که هر نقطه از ایران مملو از جاذبه های تاریخی و دیدنی بوده و گردشگران خارجی هر کدام به قصد و هدف بازدید از این جاذبه ها به ایران وارد می شوند.

 

منبع : وبلاگ اقامت۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×