بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » مشکلات گردشگران مسلمان چیست ؟
مشکلات گردشگران مسلمان
گوناگون

مشکلات گردشگران مسلمان چیست ؟

۱۶ شهریور ۱۳۹۷ 10۰1,644

سفر به نقاط مختلف جهان سبب کسب تجربه ها و آشنایی با زبان، فرهنگ و تمدن های گوناگون شده و می تواند دید انسان را  نسبت به جهان خارج از محیط زندگی خود باز کند. اما این گونه سفرها، همواره مشکلاتی را برای همگان به ویژه مسلمانان به همراه داشته که برخی از این مشکلات می تواند برای مسلمانان بسیار آزار دهنده باشد.

اگر می خواهید با مشکلاتی که گردشگران مسلمان در سفر به کشورهای گوناگون با آنها مواجه هستند، آشنا شوید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : “رایج ترین راه های کلاهبرداری از گردشگران در سفر

 

مقاله مرتبط : “چک لیست سفر

 

تفاوت پوشش مسلمانان

اولین مشکلی که مسافران و گردشگران مسلمان در زمان سفر به کشورهای غیر مسلمان با آن مواجه می شوند نوع پوشش و حجاب آنهاست.

بی تردید برای ساکنان کشورهای غیر مسلمان، نوع پوشش و حجاب مسلمانان عجیب بوده و گاهی ممکن است با دیدن گردشگرانی با پوشش اسلامی، برخورد نامناسبی از خود بروز دهند.

همچنین با توجه به برخی تبلیغات انجام شده غربی و اسلام هراسی ایجاد شده در کشورهای مختلف، با دیدن افرادی که دارای پوشش اسلامی هستند، به این افراد نگاهی غیر معمول داشته و همچنین در بخش های امنیتی مانند چک های فرودگاهی با اینگونه گردشگران بسیار برخورد سخت گیرانه ای دارند.

 

مشکلات گردشگران مسلمان
تفاوت پوشش ، اولین مشکلی که گردشگران مسلمان با آن مواجه هستند

 

محل های عبادت و نماز

یکی دیگر از مشکلاتی که مسافران و گردشگران مسلمان در سفر به کشورهای غیر مسلمان با آن مواجه هستند، عدم وجود مکان هایی برای عبادت و نماز خواندن است.

در اینگونه سفرها مسافران برای نماز و عبادت، گاهی مجبور شده در مکان های عمومی اقدام به این کار کرده که به علت معمول نبودن این رفتارها در میان مردمان غیر مسلمان، ممکن است با آنها رفتارهای نامناسبی صورت گرفته و یا آنها را مسخره کنند.

 

مشکلات گردشگران مسلمان

 

غذای حلال

به دلیل اینکه در سایر مذاهب و ادیان، نوع غذا و حلال بودن آن از اهمیتی خاص برخوردار نبوده و تنها این موضوع در دین اسلام دارای اهمیت است، در رستوران های کشور های غیر اسلامی، مسافران مسلمان به سختی می توانند غذای حلال تهیه کنند.

 

مشکلات گردشگران مسلمان
در کشور های غیر اسلامی، مسافران مسلمان به سختی می توانند غذای حلال تهیه کنند.

 

عدم وجود مکان های تفریحی برای خانم های مسلمان

در کشور های غیر مسلمان اهمیتی برای جداسازی مکان های تفریحی خانم ها و آقایان قائل نبوده و به همین علت خانم های مسلمان نمی توانند به راحتی در مکان های تفریحی حاضر شده و از تفریح در آن مکان ها لذت کافی را ببرند.

 

مشکلات گردشگران مسلمان

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×