» گوناگون » درمان افسردگی با سفر ؛ رابطه افسردگی با سفر
travel depration
گوناگون

درمان افسردگی با سفر ؛ رابطه افسردگی با سفر

۱۵ مهر ۱۳۹۷ 10۰1,718

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که زمانی به دلیل بروز برخی مشکلات و یا یکنواختی زندگی، دچار حالت روحی نا خوشایندی شده و به نوعی احساس افسردگی و کسالت روحی کنید، در این گونه مواقع شاید اولین درمانی که توسط اطرافیان به شما تجویز می شود، رفتن به سفر و سپری کردن زمانی به دور از زندگی هر روزه خود است، اما این درمان شاید این سوال را در ذهن همگان مطرح کرده که سفر چه تاثیری در درمان افسردگی داشته و رابطه افسردگی و سفر در چیست.

برای یافتن پاسخ این سوال با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

مقاله مرتبط: ” نشانه های اعتیاد به سفر و اثبات آن

مقاله مرتبط: ”  چطور در سفر سرحال باشیم

 

سفر
سفرباعث خوشحالی و نشاط شما می شود

 

بی تردید و بنا به گفته رواشناسان، یکی از دلایل اصلی افسردگی، یکنواختی زندگی هر روزه افراد بوده و تکرار اتفاقات روزمره زندگی سبب بروز اختلالات عصبی همچون افسردگی در فرد می شود.

اما از سوی دیگر سفر به دلیل بوجود آوردن تجربه های جدید در زندگی و ایجاد حس تازگی در روزهای افراد به عنوان بهترین درمان افسردگی شناخته شده و روانشناسان به افرادی که دچار افسردگی شده اند، همواره سفر را به عنوان یکی از اصلی ترین درمان ها پیشنهاد می کنند.

در واقع حس خوب حاصل از سفر از پیش از اقدام به آن و حتی در زمان برنامه ریزی و انجام مقدمات آن آغاز شده و باعث می شود حس خوشایندی به فرد القاء شود.

از سوی دیگر و تغییر آب و هوا و محیط و خارج شدن از روزمرگی های هر روزه فرد باعث شده که ذهن انسان تغییر را احساس کرده و همچنین به دلیل دور بودن از شرایط هر روزه و فکر های کاری و مشکلات فرد به آرامش برسد.

 

سفر
سفر حس های بد را از شما دور می کند و باعث از بین رفتن افسردگی می شود

 

هر چند سفر با خستگی های جسمی همراه باشد، اما باعث کاهش خستگی های روحی و ذهنی شده و تاثیر بسیار مناسبی در درمان افسردگی می گذارد.

سفر به فرد این فرصت را داده تا ذهن را از افکار مزاحم و مشکلات خالی کرده و تنها به لذت بردن و سپری کردن زمانی در آرامش بیاندیشد.

همچنین فرد با رفتن به سفر و تجربه دیدن مکان های جدید در زندگی، ذهن خود را درگیر فراگیری نکات تازه ای می کند که این امر سبب شده افسردگی و احساس کسالت های روحی کم کم به دست فراموشی سپرده شود.

همیشه خارج شدن از شهر و محل زندگی یکی از بهترین روش های درمان افسردگی است.

 

منبع : وبلاگ اقامت۲۴

۴.۶/۵ - (۹ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×