بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری اردبیل » دریاچه نئور اردبیل ، زیبای خفته بر بلندای کوه باغرو
neor lake 5
جاذبه های گردشگری اردبیل

دریاچه نئور اردبیل ، زیبای خفته بر بلندای کوه باغرو

۶ مهر ۱۳۹۷ 12۰1,807

سکوت حاکم بر محیط اطراف دریاچه ها و انعکاس تصویر آبی بی کران آسمان در آب زلال دریاچه ها بهترین منظره ها خلق کرده و انسان با نگریستن به آنها، انرژی و آرامشی وصف ناشدنی را کسب می کند، دریاچه نئور یکی از این منظره های زیبا بوده که می توان به جرات از آن به عنوان بکرترین دریاچه ایران نام برد.

اگر از آن دست افراد علاقه مند به سکوت دریاچه ها و حضور در دل طبیعت زیبا و بکر هستید، با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی و آَشنایی با با دریاچه نئور همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : ” اردبیل، بهشت گردشگری طبیعی

بنر دسکتاپ رزرو هتل های اردبیل از اقامت24

مقاله مرتبط : ” آبگرم قینرجه داغ ترین چشمه آب گرم جهان

 

دریاچه نئور
آدرس : درمیانه راه اردبیل به خلخال، در فاصله ۴۸ کیلومتری اردبیل و در دره ای در دل کوهستان باغرو

 

دریاچه نئور کجاست؟

درمیانه راه اردبیل به خلخال، در فاصله ۴۸ کیلومتری اردبیل و در دره ای در دل کوهستان باغرو، یکی از بی نظیر ترین دریاچه های ایران با نام دریاچه نئور واقع شده و مرز میان استان اردبیل و گیلان است.

این دریاچه وسعتی حدود ۲۱۰ هکتار داشته و به عنوان بزرگترین دریاچه طبیعی آب شیرین اردبیل بشمار می آید.

دریاچه نئور با عمقی حدود ۵ متر،  بر بلندای رشته کوه باغرو واقع شده و چیزی حدود ۲۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

دریاچه نئور به دلیل واقع شدن در منطقه ای پرباران و نیز وجود چشمه های فراوان در اطراف آن، همواره و در طول سال پر آب است.

همچنین این دریاچه به دلیل برخورداری از ارتفاع زیاد و واقع شدن در منطقه ای کوهستان، از آب و هوایی خنک بویژه در روزهای گرم سال  برخوردار است.

 

دریاچه نئور
دریاچه نئور با وسعتی حدود ۲۱۰ هکتار

 

چشم انداز های زیبا، آب فروان و آب و هوای خنک و دلپذیر، این دریاچه را به یکی از بهترین مکان های تفریحی برای سپری کردن روزهای گرم سال بدل ساخته است.

پوشش گیاهی اطراف دریاچه نئور نیز در نوع خود بی نظیر بوده و می توان تنوع بی شماری را از گونه های گوناگون گل و گیاه در کنار این دریاچه مشاهده کرد.

این دریاچه یکی از مناطق مهاجرت پرندگان بوده و می توان در طول سال انواع پرندگان مهاجر را در این دریاچه نگریست.

ماهی غزل آلای پرورش یافته شده در این دریاچه شهرت جهانی داشته و در تمام فصل سال بجز زمستان می توان رقص زیبای این ماهی ها را در آب دریاچه به تماشا نشست.

در فصل بهار این دریاچه به اوج زیبایی خود رسیده و تصویر منعکس شده کوه های پر برف آن در آب شفاف دریاچه منظره ای زیبا بوجود آورده و ترکیب این زیبایی با سرسبزی زمین های اطراف آن تابلویی زیبا و طبیعی را خلق می کند.

 

دریاچه نئور
غروب زیبای دریاچه نئور

 

برای رسیدن به دریاچه زیبای نئور اردبیل باید ۳۵ کیلومتر از این شهر در مسیر خلخال فاصله گرفته و پس از رسیدن به راه بودالالو مسیر کوه را به مقدار ۱۳ کیلومتر طی کرد.

پس از طی کردن این مسیر و پشت سر گذاشتن روستای عباس آباد، دریاچه نئور خود را نمایان کرده و می توان چشم انداز زیبایی از این دریاچه را مشاهده کرد.

مسیر دسترسی به دریاچه در تمام طول مسیر آسفالت بوده و همین راه مناسب  سبب شده تا علاقه مندان بیشتری برای بهره مندی از زیبایی های طبیعی آن به این منطقه سفر کنند.

 

منبع :  وبلاگ اقامت۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×