» گوناگون » رایج ترین راه های کلاهبرداری از گردشگران در سفر
رایج ترین راه های کلاهبرداری از گردشگران در سفر
گوناگون - دانستنی‌های سفر

رایج ترین راه های کلاهبرداری از گردشگران در سفر

۱۰ شهریور ۱۳۹۷ 10۰1,629

یکی از مسائلی که می تواند یک سفر را تلخ و خراب کرده و مسافران را با مشکلاتی مواجه سازد، کلاهبرداری‌هایی که که در انتظار آنهاست. به طور حتم همواره مسائلی ساده و پیش پا افتاده در سفرها می تواند به نوعی یک کلاهبرداری بوده و باعث شود وقت، پول و لذت سفر گردشگران ازبین برود.

اگر می خواهید در سفرهای خود، مورد سوء قصد کلاهبردارها و روش های کلاهبرداری های آنها قرار نگیرید، با وبلاگ اقامت ۲۴ در آشنایی با کلاهبرداری‌هایی که در انتظار مسافران است، همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : “اشتباهات رایج در سفر

 

مقاله مرتبط : “نکاتی برای سفر با بچه

 

کلاهبرداری به روش تاکسی ها و مسافربر های شخصی

هنگامی که وارد شهری جدید می شوید، به دلیل عدم شناخت شهر و مسیر های تردد آن، شما به یکی از بهترین گزینه ها برای کلاهبرداری و دریافت کرایه اضافه اتومبیل تبدیل می شوید.

 

رایج ترین راه های کلاهبرداری از گردشگران در سفر
بهتر است که در سفرهای خود همواره از تاکسی های رسمی سازمان تاکسیرانی استفاده کنید

 

این امر ممکن است در زمان رسیدن به مقصد، از همان ابتدا در فرودگاه، راه آهن و یا در زمان های دیگر تردد در شهر مقصد سفر، در هنگام گرفتن تاکسی اتفاق بیفتد. بطور مثال در این شرایط ممکن است با جمله تاکسی متر خراب است برخورد کنید.

این عبارت به نوعی جمله ای برای آغاز یک کلاهبرداری به سبک تاکسی ها بوده و با استفاده از این روش، آنها می توانند مبلغی بیشتر از میزان کرایه واقعی، از شما دریافت کنند.

همچنین در برخی موارد، رانندگان تاکسی ها برای رسیدن به مقصد امکان دارد، دورترین مسیر و یا شلوغ ترین آن را انتخاب کرده تا از این طریق بتوانند میزان کرایه خود را تا حد زیادی افزایش دهند.

برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری ها بهتر است که در سفرهای خود همواره از تاکسی های رسمی سازمان تاکسیرانی استفاده کرده و همچنین از روشن بودن و درست عمل کردن تاکسیمتر، پیش از سفر با آنها اطمینان حاصل کنید.

همچنین پیش از راهی شدن به سوی مقصد مورد نظر، در خصوص مسیر دسترسی به آن کمی تحقیق و پرس و جو کرده و یا از طریق نرم افزار های مسیر یاب، مسیر را شناسایی کنید تا دچار کلاهبرداری راه های طولانی نشوید.

 

هتل و محل اقامت اجباری

یکی دیگر از کلاهبرداری های که امکان دارد در سفرهای خود با آن مواجه شوید، زمانی رخ می دهد که شما با تاکسی و یا مسافربرهای شخصی قصد رفتن به هتل مد نظر خود را دارید اما از راننده می شنوید که ظرفیت هتل انتخاب شده توسط شما تکمیل شده و امکان پذیرش را ندارد.

این موضوع برای آن اتفاق می افتد که راننده تاکسی، شما را به هتلی دیگر، که خود می شناسد برده و پورسانت بیشتری دریافت کند.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به شهری سفر کرده و در زمانی که به دنبال محل اقامت و هتلی هستید با افرادی مواجه شوید که اعلام می کنند تمام هتل ها و مکان های اقامتی مناسب و دارای مجوز تکمیل شده و شما باید از محل های اقامتی غیر مجاز استفاده کنید.

برای اینکه با این جملات و این‌گونه کلاهبرداری‌هایی مواجه نشوید، می‌توانید پیش از سفر با رزرو هتل و محل اقامت خود، با خیال آسوده راهی سفر شده و از داشتن ظرفیت خالی برای پذیرش خود نیز مطمئن باشید.

 

رایج ترین راه های کلاهبرداری از گردشگران در سفر
پیش از سفر با رزرو هتل و محل اقامت خود، با خیال آسوده راهی سفر شوید

 

راهنمایان تور قلابی

ممکن است در زمانی که از یک جاذبه گردشگری در شهری بازدید می کنید، در هنگام ورود به آن محل با افرادی برخورد کرده که ادعا می کنند راهنمای گردشگری بوده و می توانند شما را در بازدید بهتر تمام جاذبه های گردشگری شهر مقصد همراهی کنند.

در این صورت حتما از آنها کارت شناسایی معتبر و مربوط به راهنمایان گردشگری را تقاضا کنید و همچنین در طی مسیر هیچ اطلاعاتی از خود و نیز مدارک شناسایی و کارت های بانکی در اختیار آنها قرار ندهید.

همچنین هرگز با آنها به مسیرها و مقاصد پیشنهادی که هیچ شناخت و آشنایی نداشته و نام آنها را تاکنون نشنیده اید نروید و در صورت پیشنهاد، ابتدا از امنیت مقصد و صحت گفته آنها اطمینان حاصل کرده و سپس راهی شوید.

 

رایج ترین راه های کلاهبرداری از گردشگران در سفر

 

بلیط های تقلبی

ممکن است به دلیل عدم برنامه ریزی پیش از سفر، گاهی بلیط برگشت خود را تهیه نکرده و بخواهید در شهر مقصد سفر، اقدام به این کار کنید.

برخی افراد هستند که با استفاده از پیشنهاد قیمت های باورنکردنی بلیط، اقدام به کلاهبرداری از شما کنند.

از خرید بلیط از این گونه افراد بطور حتم خودراری کرده و سعی کنید بلیط خود را از طریق راه های قانونی و معتبر خریداری کنید.

در انتها نیز باید گفت که با برنامه ریزی پیش از سفر و انجام اقداماتی نظیر رزرو هتل، خرید بلیط پرواز رفت و برگشت، تحقیق در خصوص شهر مقصد و کسب آگاهی در مورد مسیر ها و جاذبه های گردشگری هر شهر، می توان تا حد زیادی از بروز برخی کلاهبرداری هایی که در طول سفر در انتظار مسافران هستند جلوگیری کرد.

 

رایج ترین راه های کلاهبرداری از گردشگران در سفر
برخی افراد هستند که با استفاده از پیشنهاد قیمت های باورنکردنی بلیط، اقدام به کلاهبرداری از شما کنند.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×