بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
دره هفت غار
جاهای دیدنی نیشابور

دره هفت غار ، جاذبه گردشگری نیشابور

۱۳ شهریور ۱۳۹۷ 43۰2,141

سفر همواره به مقصد رسیدن نیست و خوب است گاهی در مسیر سفر، پا را از پدال گاز اتومبیل برداشته و توقفی مختصر داشته باشیم. برای رسیدن به مقصد نباید عجول بود. گاهی مسیر می تواند بسیار جذاب تر از مقصد سفر باشد و تجربه ای ویژه را برای سفر به ارمغان بیاورد.

این بار وبلاگ اقامت ۲۴ به سراغ دره هفت غار، یکی از جاذبه های گردشگری شهر نیشابور در نزدیکی مشهد رفته تا مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به مشهد را دارند، در مسیر خود با این جاذبه زیبا و منحصر به فرد نیز آشنا شوند.

 

مقاله مرتبط : “در سفر به نیشابور از کجاها دیدن کنیم؟

 

مقاله مرتبط : “آشنایی با آرامگاه امامزاده محروق نیشابور

 

دره هفت غار کجاست؟

در فاصله ۱۲۰کیلومتری از شهر مشهد و شمال شهر نیشابور و در نزدیک روستای باغرود این شهر، دره ای زیبا با نام دره هفت غار وجود داشته که به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی و زیبای استان خراسان رضوی شناخته می شود.

 

دره هفت غار
آدرس: ۱۲۰کیلومتری شهر مشهد، شمال شهر نیشابور، در نزدیک روستای باغرود

 

این دره به دلیل وجود هفت تنگه در آن به این نام شناخته شده و در واقع خبری از غار در این منطقه نیست.

دره هفت غار به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب دارای آب و هوایی معتدل و دلپذیر بوده و به ویژه در روزهای گرم سال، این منطقه بسیار خنک و مطبوع است.

همچنین به دلیل برخورداری از چشم اندازهای زیبا و آب و هوایی مناسب، این دره به عنوان یکی از ییلاق های اصلی نیشابور به شمار می آید.

دیواره های سنگی دره هفت غار به دلیل فرسایش و بارندگی های فصلی، هر ساله شکلی تازه به خود گرفته و در هر لحظه از حضور در این دره می توان شاهد منظره ای زیبا و منحصر به فرد بود.

 

دره هفت غار
این دره به دلیل وجود هفت تنگه در آن به این نام شناخته شده و در واقع خبری از غار در این منطقه نیست.

 

در زمان ها و روزهای پر باران سال، بر روی دیواره های تشکیل دهنده ای دره، آبشارهای کوچک و بزرگ زیبایی به وجود آمده که در کنار سایر زیبایی های این طبیعت، چشم اندازهای طبیعی بی نظیری را بوجود می آورند.

همچنین در فصل بهار رودخانه ای که در میان این دره جاری است، بسیار پر آب شده و صدای غرش آن بهترین سنفونی طبیعت را خلق می کند.

آسان ترین راه برای رسیدن به این دره از کنار روستای باغرود نیشابور عبور کرده و می توان تنها با حدود ۱۰ دقیقه کوه پیمایی به ارتفاعات این دره دسترسی پیدا کرد.

 

دره هفت غار
آسان ترین راه برای رسیدن به این دره از کنار روستای باغرود نیشابور عبور می کند

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۱/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×