» گوناگون » سفر با بچه : بهترین نکات
سفر به همراه کودکان
گوناگون

سفر با بچه : بهترین نکات

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ 9۰1,624

بسیاری از خانواده ها با تصور اینکه سفر با بچه شرایط سختی به همراه دارد، تا مدت ها قید سفر کردن را می زنند. در صورتی که سفر های خانوادگی، آن هم به همراه کودکان، کار سخت و پیچیده ای نیست و حتی می تواند تجربه ای منحصر به فرد برایتان بسازد و به خاطره ای فراموش نشدنی تبدیل شود.

به طور کلی می توان گفت سفر همراه کودکان نیازمند دانستن برخی نکات در زمینه  سبک سفر، انتخاب گزینه مناسب برای رزرو هتل و سایر توصیه هایی است که رعایت آنها در طول سفر می تواند شرایطی عالی و حتی لذت بخشی را برایتان خلق کند. به همین دلیل این مطلب در وبلاگ اقامت ۲۴ را به بررسی این نکات مهم اختصاص داده ایم تا سفری بدون دغدغه را همراه کودکانتان تجربه کنید.

مقاله مرتبط : “کمک های اولیه در سفر”

سفر به همراه کودکان

 

در انتخاب گزینه مناسب برای رزرو هتل، دقت کنید

در سفر همراه با کودکان، بهتر است ریسک کردن را کنار بگذارید، به این دلیل که هتل محلی برای استراحت و آرامش است و این مساله در طول سفر اهمیت ویژه ای دارد. بنابراین بهتر است به جای رزرو حضوری و ریسکِ پیدا کردن هتلی با شرایط دلخواهتان، حتما قبل از سفر و به صورت آنلاین از طریق سامانه اقامت ۲۴، هتل مورد نظرتان را انتخاب و رزرو کنید تا با خیال راحت سفرتان را آغاز کنید. اقامت ۲۴ به عنوان مرکز رسمی رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کل کشور، گزینه های مناسبی برای رزرو هتل پیش رویتان می گذارد.

مقاله مرتبط : “چک لیست سفر”

برای سفرتان برنامه ریزی فشرده ای نچینید

اگر به اجرا شدن برنامه های سفرتان اهمیت می دهید و تصمیم دارید در طول روز از چند جاذبه گردشگری دیدن کنید، بهتر است بدانید که این برنامه ریزی فشرده می تواند کودکتان را حسابی کلافه و بهانه گیر کند. در عوض با خلوت کردن برنامه های سفر، به بچه ها فرصت بیشتری برای کشف دنیای اطرافشان می دهید و در نهایت خودتان هم به برنامه های سفرتان می رسید.

سفر به همراه کودکان

مقاله مرتب : “در سفر های تابستانی چه بخوریم؟ “

راجع به مقصد سفر با کودکتان صحبت کنید

تصور بچه ها از سفر کردن با بزرگتر ها تفاوت دارد، اغلب کودکان سفر کردن را دور شدن از دوستان، اتاق و اسباب بازی هایشان می بینند و گاهی نیز واکنش های خوبی در رابطه با سفر کردن نشان نمی دهند. در این شرایط بهترین کار این است که با توضیح دادن راجع به مقصد سفر و جاذبه های گردشگری که قرار است در طول سفر ببینند، توصیف محل اقامت و گزینه هایی که برای رزرو هتل انتخاب کرده اید، هیجان کودکان را برای سفر بالا ببرید.

سفر به همراه کودکان

 

هنگام خرید بلیط هواپیما و یا قطار، به زمان خواب کودکان توجه کنید

یکی از سخت ترین قسمت های سفر با بچه، سپری کردن طول مسیر راه است، چه داخل هواپیما بگذرد، چه قطار و یا ماشین شخصی، در هر صورت یک جا نشستن روی صندلی، آن هم به مدت چند ساعت برای کودکانی که تمام وجودشان پر شده از کنجکاوی و ماجراجویی، کار بسیار کسل کننده ای خواهد بود. به همین دلیل اگر می خواهید در طول مسیر از کلافه شدن بچه ها جلوگیری کنید، بهتر است زمان حرکت را طوری تعیین کنید که کودکتان بیشترین زمان مسیر را در خواب سپری کند.

سفر به همراه کودکان

 

سرگرمی کودکان را در طول سفر فراموش نکنید

جالب است بدانید که درک کودکان از زمان با ما تفاوت دارد. به همین دلیل بچه ها به سرعت حوصله شان سر می رود و به تنوع و سرگرمی های بیشتری نیاز دارند، اینکه توقع داشته باشید کودکتان ساعت ها در کنار شما به غروب آفتاب خیره شود کاملا درخواستی غیر منطقی خواهد بود. بهتر است برای سرگرم کردن کودکان برایشان اسباب بازی های جدید بگیرید و یا با دادن یک دوربین ساده عکاسی توجه شان را به زیبایی های اطراف جلب کنید و بخواهید برایتان عکس های جالبی بگیرند.

سفر به همراه کودکان

 

قوانین تربیتی سختگیرانه را با خودتان به سفر نبرید

سعی کنید در طول سفر به جای سختگیری و قوانین تربیتی سفت و سخت، انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید. با سفر کردن و دیدن مکان های جدید، حس کنجکاوی و ماجراجویی بچه ها بیشتر از قبل می شود، ساعت خواب و غذا خوردنشان تغییر خواهد کرد و این امری کاملا طبیعی است. پس به جای کنترل بیش از حد، اجازه دهید که بچه ها از محیطی که در آن قرار گرفته اند، با حس کنجکاوی و شیطنت هایشان نهایت لذت را ببرند.

سفر به همراه کودکان

 

در سفرهای هوایی ساک مجهزی برای کودکتان همراه داشته باشید

اکثر سفر های هوایی و پرواز ها با تاخیر انجام می شوند، در این شرایط بهتر است جدا از چمدان، برای کودکتان ساکی مجهز از لباس و خوراکی همراه خود داشته باشید و آن را با خود به داخل هواپیما ببرید. گاهی وقت ها ممکن است شرایطی پیش بیاید و کودک شما نیاز به تعویض لباس داشته باشد.

سفر به همراه کودکان

 

در انتها بهتر است بدانید سفر با کودکان اصلا کار سخت و دشواری نیست، فقط نیاز به پیش بینی ها و شرایط کنترل شده بیشتری از لحاظ زمان سفر، مکان های تفریحی و رزرو هتل دارد.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×