بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری استان همدان » جاذبه های گردشگری نهاوند » جاهای دیدنی نهاوند » سراب گیان نهاوند : جاذبه گردشگری استان همدان
سراب گیان
جاهای دیدنی نهاوند

سراب گیان نهاوند : جاذبه گردشگری استان همدان

۹ شهریور ۱۳۹۷ 22۰2,551

همدان سرزمین جاذبه های تاریخی و طبیعی ایران بوده و در هر گوشه از این استان می توان مکان تفریحی، تاریخی و طبیعی زیبا و منحصر به فردی را یافت کرد. سراب گیان، یکی از جاذبه های طبیعی استان همدان بوده که به دلیل زیبایی فراوان، یکی از مقاصد پرطرفدار، در میان طبیعتگردان بشمار می آید.

با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی و آشنایی با سراب گیان، این بهشت پنهان در همدان همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : “مهمترین جاهای دیدنی همدان

 

مقاله مرتبط : “هتل های ارزان همدان

 

سراب گیان کجاست؟

در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر نهاوند استان همدان و در نزدیکی تپه باستانی کیان شهر گیان، چشمه ای خروشان و پر آب و مملو از منظره های زیبا و طبیعی با نام سراب گیان قرار دارد.

این چشمه که از شهر همدان تنها دو ساعت فاصله دارد، منطقه ای سر سبز و زیبا بوده و یکی از پر آب ترین مناطق استان همدان بشمار می آید.

نام این مکان تشکیل شده از دو کلمه سر و آب بوده و به معنی سر چشمه است.

 

سراب گیان نهاوند
آدرس: ۱۸ کیلومتری شهر نهاوند استان همدان و در نزدیکی تپه باستانی کیان شهر گیان

 

همچنین گیان و یا به گویش محلی لکی گیون، به معنی جان است.

چشمه سراب گیان یکی از پرآب ترین چشمه های غرب کشور بوده و آب آن بیشتر مصرف آشامیدنی و کشاورزی داشته و الباقی آن به رودخانه گاماسیاب می ریزد.

این چشمه به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، دارای آب و هوایی بسیار خنک و دل پذیر بوده و برای سپری کردن روزی خنک در هوای گرم تابستان بهترین گزینه بشمار می آید.

 

سراب گیان

 

اطراف این چشمه با درختان بلوط، چنار، بید و زالزالک احاطه شده و هم چون چتری بر روی مسیر دسترسی به چشمه سراب گیان و محوطه اطراف آن، گسترده شده اند.

آب چشمه سراب گیان از دل کوه، در حال جوشش و به بیرون جاری شده که به همراه سرسبزی و زیبایی اطراف آن، منظره و چشم انداز بی نظیری را بوجود آورده است.

در اطراف چشمه سراب گیان و به منظور رفاه حال گردشگران و مسافرانی که به این نقطه سفر می کنند، سکو هایی وجود داشته که می توان یک روز بسیار خاطره انگیز را با کمپ زدن در اطراف آن ایجاد کرد.

این منطقه در تمام روزهای سال زیبایی خاص خود را داشته اما اگر می خواهید در بهترین زمان به چشمه سراب گیان سفر کنید، باید اوایل اردیبهشت تا اوایل آبان را برای این کار در نظر بگیرید.

 

سراب گیان
بهترین زمان سفر به چشمه سراب گیان ، اوایل اردیبهشت تا اوایل آبان

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

۴.۷/۵ - (۱۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×