بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری مازندران » عباس آباد شمال
دریاچه عباس آباد
جاذبه های گردشگری مازندران

عباس آباد شمال

۲۲ خرداد ۱۳۹۷ 21۳6,233

جاذبه های طبیعت گردی مازندران در کنار هتل ها و امکانات تفریحی متنوع شهر ها و روستاهای خوش آب و هوایش، همواره جایگاه ویژه ای در بین گردشگران و طبیعت گردان داشته است.

حتی می توان گفت هرگاه صحبت از سفر و لذت بردن از جنگل های سرسبز و مناظر فوق العاده به میان می آید، تصویری از مناطق بکر شمال در گوشه ای از ذهنمان می درخشد.

عباس آباد کجاست؟

به همین دلیل تصمیم داریم با معرفی برخی از جاذبه های گردشگری عباس آباد، شما را به تماشای زیبایی های این شهر دعوت کنیم و برای مسافرانی که قصد دارند با خرید بلیط و رزرو هتل در عباس آباد، چند روزی از گردش در طبیعت بی نظیر این شهر لذت ببرند، جذاب ترین مکان های دیدنی شهر را معرفی کنیم. با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

بنر دسکتاپ رزرو هتل های ساری از اقامت24

عباس آباد کجاست؟

وقتی صحبت از جاذبه‌های دیدنی عباس‌آباد به میان می‌آید، به اشتباه نام دریاچه عباس‌آباد در ذهن تداعی می‌شود، در حالی که دریاچه بی‌نظیر عباس‌آباد در بهشهر و در شرق استان مازندران قرار دارد. در این مقاله قصد داریم شهرستان عباس آباد و جاهای دیدنی آن را که در غرب استان مازندران واقع شده است، به شما معرفی کنیم.

عباس آباد، یکی از شهرستان های خوش آب و هوای استان مازندران است که به دلیل مناطق طبیعی بکر و پر طرفدارش، یکی از جذاب ترین منطقه های طبیعت گردی این استان سرسبز به شمار می رود.
در میان جنگل های سرسبزی که دامنه البرز را پوشانده اند و در جوار ساحل زیبای دریا در بخش غربی مازندران، به شهرستان عباس آباد خواهید رسید. شهری که از شمال به آب های دریای خزر، از شرق به سلمانشهر، از غرب به جنگل های خشکه داران و از سمت جنوب به کلاردشت منتهی می شود.

شغل اصلی مردمان عباس‌آباد باغ‌داری و کشاورزی است و کیوی، پرتقال و نارنگی از محصولات عمده‌ی آن به شمار می‌آید. شرایط مناسب اقلیمی منجر به رونق پرورش گل و گیاه در این دیار شده است.

بیشتر بخوانید : “آشنایی با مناطق بکر شمال ایران”

پارک جنگلی خشکه داران

پارک جنگلی خشکه داران که در فاصله بین شهرهای عباس آباد و تنکابن قرار گرفته، مانند موزه ای بکر و طبیعی در غرب مازندران قرار دارد و با پوشش گیاهی منحصر به فرد، یکی از جذاب ترین محیط ها برای طبیعت گردی در یکی از خاص ترین اکوسیستم های طبیعی جلگه شمال ایران به شمار می رود. این جنگل محل زندگی حیوانات و پرندگان خاصی است که از بین آنها می توان به قرقاول،بوتیمار، توکا و انواع پرندگان شکاری این جنگل اشاره کرد. علاوه بر پرندگان این جنگل، حیواناتی مانند گرگ، شغال و گراز نیز بخشی از حیات وحش جنگل خشکه داران هستند.

پارک جنگلی خشکه داران
پارک جنگلی خشکه داران، در فاصله بین شهرهای عباس آباد و تنکابن قرار گرفته است

پلاژ ساحلی عباس آباد

اگر در سفر به عباس آباد، دنبال یک منطقه گردشگری جذاب برای لذت بردن از دریا و شنا کردن هستید، پلاژ ساحلی عباس آباد که در جنب پل کاظم رود قرار گرفته است می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای شنا و تفریح و سرگرمی باشد. این پلاژ ساحلی با فراهم کردن امکانات گردشگری مانند رستوران و اقامتگاه، به گردشگران این امکان را می دهد که تجربه ای عالی از طبیعت گردی در شهر زیبای عباس آباد را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید : ” آشنایی با هتل های ارزان شمال ایران”

غار دهچال

غارهای پنهان شده در دل طبیعت، همیشه جزو پر رمز و رازترین جاذبه های گردشگری در بین طبیعت گردان هستند. در میان جنگل سرسبز دهچال می توانید به بازدید یکی از اسرار آمیز ترین جاذبه های گردشگری عباس آباد به نام غار دهچال بروید .

آدرس: ایران – مازندران – جنگل دهچال

پارک جنگلی خرماچال

خرماچال(خورماچال) منطقه ای سرسبز و تفریحی با رودخانه و حوضچه های آب خنک در دل دره ای پوشیده از درختان پهن برگ است که در شهر عباس آباد تنکابن و در ۷ کیلومتری جاده کلاردشت قرار دارد و یکی از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود. جاده کلاردشت به سمت عباس آباد و یا جاده چالوس به سمت تنکابن از مهم‌ترین مسیرهای دسترسی به منطقه‌ رویایی خرماچال هستند. در این مسیر شما می ‌توانید شاهد انواع آلاچیق ها و استراحتگاه هایی باشید که برای استراحت و صرف ناهار یا شام و حتی صبحانه توریست ها و گردشگران ایجاد شده ‌اند.

مازیچال

روستای مازیچال در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا در عباس آباد قرار دارد. منطقه‌ای بسیار زیبا که واژه‌ها از توصیف آن ناتوان است. روستای در دل مه و ابر که به بهشت می‌ماند. جنگل های این منطقه که در فاصله‌ی بین عباس آباد تا چالوس قابل دیدن است، در دسته‌ جنگل‌های هیرکانی قرار می‌گیرد و شامل درختان بلوط، افرا، کاج سوزنی‌، توت، سیب، گلابی، فندق، زغال‌اخته، آلو جنگلی، زرگ، ازگیل، زالزالک و بوته های گل و تمشک می شود.

جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد

در ۴۸ کیلومتری عباس آباد، در دل جنگل، یکی از جاهای دیدنی اطراف عباس آباد قرار دارد که جاده چهار فصل جنگلی کلاردشت به عباس آباد است. این جاده به طول ۲۵ کیلومتر از جنگل عبور می‌کند. وجود چشمه‌های طبیعی، درختان سر به فلک کشیده، آب و هوای خنک این جاده را به یکی از زیباترین جاده‌های ایران تبدیل نموده است. انتهای این جاده به متل قو ختم می‌شود. در این مسیر چای‌خانه و رستوران نیز برای استراحت وجود دارد.

حمام‌های تاریخی عباس‌آباد

حمام‌های قدیمی و سنتی عباس‌آباد با قدمتی حدود ۱۰۰ سال مربوط به دوره قاجاریه از دیگر آثار تاریخی شهرستان عباس‌آباد است که از ۲ سال پیش تاکنون تعداد پنج باب آن در روستاهای این منطقه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
درساخت این حمام‌ها از سنگ، آجر، گچ و ساروج استفاده شده و با توجه به فعالیت بعضی از آن‌ها در حال حاضر، آسیب چندانی به ساختار فیزیکی این مکان‌ها وارد نشده است. در روستاهای دراسرا، سی بن، هردوابرود، ماشالا آباد و سرلنگا این حمام‌های تاریخی وجود دارند.

سوغات عباس آباد

خرید سوغات بخشی از لذت بخش ترین کارها هنگام سفر کردن است که مسافران را به بازار ها و بازدید از هنرهای سنتی هر شهر می کشاند. برای خرید سوغات عباس آباد از بین صنایع دستی و هنر های سنتی مردم این منطقه مانند نازک کاری های چوبی، کتیبه های سفالی و سرامیکی، تابلو فرش ها، سبد ها، کلاه های حصیری و حتی لباس های محلی انتخاب کنید و به عنوان یادگاری از سفر به عباس آباد با خودتان به شهرتان ببرید.

عباس آباد
خرید سوغات، بخشی از لذت بخش ترین کارها هنگام سفر کردن

در سفر به عباس آباد برای رزرو هتل و اقامتگاه چه کنیم؟

به دلیل آب و هوای عالی، طبیعت و منظره های بی نظیر عباس آباد، هر ساله گردشگران زیادی برای لذت بردن از گردش و تفریح در میان مناطق تفریحی و گردشگری عباس آباد، به این شهر سفر می کنند. می توان گفت یکی از مهمترین دغدغه های مسافران، رزرو هتل و پیدا کردن اقامتگاه در سفر است. جالب است بدانید که علاوه بر وجود اقامتگاه و محل اسکان در مناطق گردشگری عباس آباد، می توانید با رزرو هتل و هتل آپارتمان در تنکابن سفرتان را آغاز کنید. کافیست برای رزرو آنلاین هتل به سایت های معتبر رزرو هتل مانند سامانه اقامت ۲۴ مراجعه کنید. اقامت ۲۴ به عنوان اولین مرکز ملی رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کل کشور، به شما این امکان را می دهد که در کمترین زمان ممکن، به راحتی هتل دلخواهتان را با ارزان ترین قیمت، رزرو کنید.

عباس آباد

سفر به عباس آباد در شمال ایران زمین

در کل آب و هوای شمال ایران زمین نه تنها خوش و زندگی بخش بلکه معرکه است. هر گوشه ی این منطقه ی باشکوه درست شبیه تکه ای از بهشت است و به همان اندازه می تواند شور و شوق زندگی را به مهمانان خود هدیه کند. سر سبز بودن زمین در این منطقه باعث شده که هوا هم دلنشین باشد طوری که اگر نفس بکشید حجم وسیع و قابل توجهی از اکسیژن ناب و خالص را به درون ریه های خود وارد کرده اید و همین حجم وسیع از اکسیژن خالص می تواند نیروی حیات و نشاط را در قلب و ذهن شما بیدار کند. درست در همین لحظه خواهد بود که پس از مدت ها احساس خواهید کرد که نیاز دارید اندکی بیشتر از قبل غذا نوش جان کنید و ترجیح می دهید به جای نشستن در کنج عزلت راحت ترین کفش های خودتان را به پا کنید و در کوه و دشت و دمن به قدم زدن بپردازید. در همین مرحله پس از اندکی قدم زدن و پیش رفتن به صورتی خیلی خیلی اتفاقی در خواهید یافت که حالا آمادگی این را دارید که کمی سریع تر قدم بردارید و آرام آرام خواهید دید که دل به جریان تازه ای سپرده اید که عطر زندگی از آن به مشام می رسد و شور و شوق حیات در شما بیدار شده است. در همین لحظات ناب در خواهید یافت که زندگی چقدر زیبا است که زندگی درست همین جا است. در اطراف شما در لا به لای هر برگ سبزی که از شاخه ای نحیف و قهوه ای آویزان است و درست همان نسیمی است که از لا به لای شاخ و برگ ها در حال گذر است. می خواهم بگویم هر زمان احساس کردید دیگر تاب تحمل سختی های روزگار را ندارید. تمام این سختی های روزگار را روی هم تلنبار کنید، یک جاروی بزرگ و قوی بردارید، تمامش را جارو کنید، در انبار زیر زمین را باز کنید، تمام غم های عالم را که مدام عذابتان می دهند را به درونش روانه کنید، بعد در انبار را خوبِ خوب و کامل ببندید، پشت رُل ماشین بنشینید و به سمت عباس آباد با صفا رانندگی کنید. چند روز با خیال راحت نفس بکشید و از تماشای طبیعت منحصر به فردش لذت ببرید. نگران نباشید وقتی حسابی روح زندگی در شما بیدار شد بر می گردید در انبار قدیمی زیرزمین را باز می کنید و مشکلات تلنبار شده را یکی یکی از سر حوصله حل می کنید.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴/۵ - (۱ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۳

  1. امیرحسین دولتخواهی

    سلام یه دونه پایگاه سپاه تو عباس اباد بود که اقامتگاه شده شماره ای از اونجا ندارین میخوام رزرو کنم

  2. Tesla

    به جرعت بگم یکی از باحالترین شهر های شمال ایران.
    کسایی که میرن حتما به متل قو هم برن فاصلش خیلی نزدیکه
    رستوران اقای عابدزاده هم که جای خودشو داره?

  3. Tesla

    به جرعت بگم یکی از باحالترین شهر های شمال ایران.
    کسایی که میرن حتما به متل قو هم برن فاصلش خیلی نزدیکه
    رستوران اقای عابدزاده هم که جای خودشو داره?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×