» گوناگون » گردشگری غذا : لیست بهترین مقاصد
مشهد
گوناگون

گردشگری غذا : لیست بهترین مقاصد

۸ خرداد ۱۳۹۷ 13۰3,157

طعم و رنگ و مزه غذاها، نه تنها از هر کشوری تا کشور دیگر متفاوت است بلکه از شهر تا شهری دیگر نیز تفاوت ها و سبک های خاص خود را دارند که نشانی از سبک و فرهنگ زندگی افراد در منطقه های مختلف دارد.

کشور ما ایران، به دلیل منطقه وسیع جغرافیایی و اقوام و فرهنگ های مختلفی که در خود جای داده است، تنوع غذایی زیادی دارد و می توانید در مناطق مختلف غذاهای متفاوتی را امتحان کنید. به همین دلیل شناخت خاص ترین غذاهای هر منطقه می تواند به تجربه های منحصر به فردتان در طول سفر کمک کند. در مطلب قبل ” بهترین مقاصد گردشگری غذا در ایران ” را به شما معرفی کردیم. در ادامه این موضوع، به معرفی چند مقصد گردشگری دیگر غذا در ایران خواهیم پرداخت . با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید .

مشهد

درست است که مشهد به خاطر وجود آرامگاه و حرم امام رضا (ع) به قطب گردشگری مذهبی کشور تبدیل شده است، اما نمی توان از غذاهای خوشمزه و طعم های ناب غذاهای این شهر به سادگی گذشت. حتما شما هم نام شیشلیک و شله مشهدی را شنیده اید که تنها دو نمونه از غذاهایی هستند که بهترین طعم و مزه شان را می توانید در سفر به مشهد نوش جان کنید. البته سایر غذاهای سنتی این شهر مانند رشته پلو، آش لخشک، قورمه گوسفندی، شیر برنج، دیگچه مشهدی، اشکنه قوروت و دیزی سنگی نیز طرفدارهای خودشان را دارند.

مشهد

مقالات مرتبط : “معرفی جاهای دیدنی مشهد”

خوزستان

اگر طرفدار غذاهای تند و آتشین هستید، خوزستان می تواند یکی از بهترین مقاصد گردشگری غذا برای شما باشد. با رزرو هتل در هر کدام از شهر های این استان می توانید غذاهای سنتی بی نظیری را امتحان کنید. از سمبوسه و فلافل های تند گرفته تا غذاهایی مانند پوکورا، قلیه ماهی، نافله های خوزستانی و ماهی های تنوری صَبور؛ همگی طعم های تندی دارند. در ضمن در سفرتان به خوزستان می توانید علاوه بر لذت بردن از این طعم های تند، از غذاهای سنتی این شهر مانند بُرشُک، قلیه تخم مرغ، بورانی باقلا سبز تازه، امگشت و ارده پلو نیز لذت ببرید.

مقاله مرتبط : “خوزستان، بهشتِ بهار ایران

خوزستان

بندر عباس

در سفر به شهرهای جنوبی کشور، مانند بندر عباس نمی توان از غذاهای جنوب و طعم های متفاوت شان گذشت، به همین دلیل توصیه می کنیم در طول سفرتان به بندر عباس سعی کنید، وعده های غذایی تان را با امتحان کردن طعم ناب غذاهای سنتی این شهر مانند برنج دیشو، موفلک، هواری پلو، بلالیت و مهیاوه؛ لذت بخش تر کنید.

مقاله مرتبط : “بندرعباس، مقصدی گردشگری که فقط از آن عبور میکنیم

بندر عباس

قشم

جزیره قشم به عنوان یک مقصد گردشگری جذاب، علاوه بر سواحل و هتل ها و بازارهای محبوب خود، غذاهای محلی متنوعی نیز دارد که می توانند به تجربه های لذت بخش سفرتان بیافزایند. برای اکثر مسافران این جزیره، غذاهای دریایی قشم مانند عنکاس، زیبون، کلمبا، ماهی برشته، پودینی کوسه، هواری چکو میگ، کوکو ماهی شیر و کاتوغ، جزو بهترین انتخاب ها هستند. با این حال نمی توان از کباب بز قشم و طعم فوق العاده آن در این جزیره زیبا گذشت.

غذاهای دریایی قشم

مقاله مرتبط : “سفر به قشم، جزیره زیبای خلیج فارس

کرمانشاه

ذورده، شلمین، آش عباسعلی، کباب دنده، سیب پلو، خمار آشی و پرشت نیز جزو خوشمزه ترین جاذبه های گردشگری کرمانشاه محسوب می شوند. می توانید مطمئن باشید که در هیچ کدام از شهر های ایران نمی توانید غذاهای محلی کرمانشاه را با همان طعم ناب زادگاهشان پیدا کنید. غذاهای اصیل کرمانشاه در کنار بازدید از جاذبه های تاریخی این شهر می توانند تجربه منحصر به فردی از یک سفر ایده آل را به شما هدیه کنند.

مقاله مرتبط : “کرمانشاه، بهشت گردشگران

کرمانشاه

اصفهان

در سفر به نصف جهان نیز می توانید علاوه بر جاذبه های گردشگری معروف این شهر از گردشگری غذایی و امتحان کردن طعم های متفاوت نیز لذت ببرید. فرهنگ غذایی اصفهان به گونه ای است که اکثر غذاهای اصیل این شهر بدون پلو و به صورت ترید یا تیلیت سرو می شوند و طعم های فوق العاده ای دارند، به همین دلیل به شما توصیه می کنیم در سفر به اصفهان، به جای انتخاب غذاهای تکراری که در شهر خودتان نیز می توانید بخورید، غذاهای اصیل این شهر مانند بریون، خورش ماست، به پلو، شله بریون زیره، خورش مرغ و آلوچه، یخمه ترش، کوفته شوید باقالی، ماش و قمری، خوراک سر گنجشکی، نخود آب، قیمه ریزه نخودچی، یخنی لوبیا و… را امتحان کنید و سفر متفاوت تری را تجربه کنید.

مقاله مرتبط : “جاهای دیدنی اصفهان

اصفهان

برای سفر و رزرو هتل در هر کدام از شهرهای ایران می توانید از طریق سامانه اقامت ۲۴، به عنوان اولین مرکز ملی رزرواسیون هتل ها و مراکز اقامتی کشور، اقدام به بررسی خدمات، مقایسه قیمت هتل های مقصد کنید و در نهایت رزرو آنلاین هتل مورد نظرتان را در کمترین زمان ممکن و با ارزان ترین قیمت انجام دهید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×