» گوناگون » محبوب ترین خانه موزه های ایران
خانه موزه مقدم در تهران
گوناگون

محبوب ترین خانه موزه های ایران

۳ خرداد ۱۳۹۷ 9۰1,708

سیر و سفر در پهنای وسیع تاریخ می تواند برای هر گردشگری جزو هیجان انگیز ترین بخش های سفر به یک شهر و یا کشور جدید باشد. گاهی برای سفر به گذشته های دور، کافیست به بناهای تاریخی و باستانی خیره شوی و یا گاهی نگاه کردن به اشیاء قدیمی داخل یک موزه می تواند به راحتی شما را از بُعد زمان خارج کند و به سفر در دل تاریخ ببرد.

برای حس متفاوتی از لمس گذشته و سرنوشت مشاهیر می خواهیم شما را به تجربه ای متفاوت دعوت کنیم.  خوشبختانه در چند دهه اخیر، با توجه به بخش فرهنگی گردشگری، خانه های مشاهیر ارزشمند ایران به خانه موزه هایی تبدیل شده اند که جزو محبوب ترین جاذبه های گردشگری محسوب می شوند. در این مطب با معرفی برخی از خانه موزه های ایران با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

بد نیست که در هنگام رزرو هتل و برنامه ریزی های قبل از سفر، زمانی را نیز به جمع آوری اطلاعات راجع به جاذبه های فرهنگی و خانه موزه های مقصد سفرتان اختصاص دهید. خانه موزه هایی که قسمت های مختلفی از زندگی مشاهیر ارزشمند کشورمان را به نمایش گذاشته اند و می توانند بخش فراموش نشدنی از خاطرات سفرتان را تشکیل دهند.

 

آشنایی با محبوب ترین خانه موزه های ایران

خانه موزه دکتر حسابی در تهران

در شهر بزرگ تهران، در خیابان دکتر حسابی، می توانید به بازدید مجموعه آثار، عکس های قدیمی، وسایل شخصی و هزاران درس بزرگ از زندگی دانشمند مشهور ایرانی «دکتر حسابی» بروید. بازدید از گوشه و کنار زندگی ایشان که در میان خانه ای به یادگار مانده از سال ۱۳۱۰، نمایش دهنده بخشی از سال های پرتلاش این مرد بزرگ است که بعد از درگذشت ایشان در سال ۱۳۷۱، با تبدیل به خانه موزه، در معرض دید عموم قرار گرفته است. هتل هما تهران، هتل استقلال و هتل دیاموند با فاصله کمی از این خانه موزه قرار گرفته اند.

خانه موزه دکتر حسابی در تهران

 

خانه موزه مقدم در تهران

در فاصله کمی از هتل بزرگ فردوسی تهران، می توانید به بازدید یکی از نفیس ترین خانه موزه های ایران و یا حتی جهان بروید. خانه موزه مقدم، علاه بر ساختمان زیبای تاریخی اش که متعلق به دوره قاجار است، آثار باستانی و تاریخی گران بهایی را در دل خود جای داده است. جالب است بدانید که این خانه موزه، متعلق به «محسن مقدم» باستان شناس معروف ایرانی است که با تلاش و همت بلندی که در زمینه پژوهش، جمع آوری و خرید آثار تاریخی مختلف داشته، مجموعه بی نظیری از گران بهاترین آثار باستانی و تاریخی را در خانه اش به یادگار گذاشته است. امروز شما می توانید در سفر به تهران و بازدید از این خانه موزه، تماشاگر حاصل سالها پژوهش این باستان شناس باشید.

خانه موزه مقدم در تهران

 

خانه موزه نیما یوشیج

استان مازندران علاوه بر جاذبه های طبیعی منحصر به فرد و هتل های ساحلی محبوبش، گوهری تاریخی از خاطره های نیما یوشیج را در خانه موزه ای تاریخی در شهر زیبای نور در معرض نمایش عموم قرار داه است. خانه موزه ای که ساختمان قاجاری اش علاوه  بر آرامگاه نیما، خاطرات و آثارش را نیز در خود جای داده است و می تواند برای گردشگران این منطقه تجربه ای متفاوت در سفر به نور مازندران را رقم بزند.

خانه موزه نیما یوشیج

 

خانه موزه رئیس علی دلواری

اگر مسافر شهر زیبای بوشهر و شهرستان تنگستان هستید، به شما بازدید از خانه موزه رئیس علی دلواری را توصیه می کنیم. در این موزه می توانید شاهد اسناد دلاوری ها و ایستادگی های مردم جنوب در سال های جنگ باشید. این خانه موزه اشیای با ارزش تاریخی، نزدیک به ۱۰۰ نوع جنگ افزار قدیمی و بخش هایی از زندگی نامه رئیس علی دلواری را در بخش های مختلف این خانه ۱۱۰ ساله، به نمایش گذاشته است. در ضمن می توانید برای اقامت تان در ساحل زیبای بوشهر با رزرو هتل دلوار بوشهر از اقامت در مجاورت دریا لذت ببرید.

خانه موزه نیما یوشیج

 

بدون شک خانه موزه های مختلفی در سراسر شهرهای ایران وجود دارند و بهتر است در هنگام سفر به شهرهای مختلف، علاوه بر جستجو برای انتخاب بهترین گزینه برای رزرو هتل ارزان و جاذبه های گردشگری هر شهر، راجع به خانه موزه های مقصدتان نیز تحقیق کنید و بازدید از این مکان های با ارزش را از دست ندهید.

سامانه اقامت ۲۴، به عنوان مرکز ملی رزرواسیون هتل ها و مکان های اقامتی کل کشور، علاوه بر امکان رزرو آنلاین هتل در سراسر کشور به شما امکان مقایسه بین قیمت ها و خدمات ارائه شده در هتل های مختلف را می دهد. به همین دلیل می توانید در کمترین زمان ممکن ارزان ترین هتل مقصدتان را انتخاب و رزرو کنید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×