بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان تهران 2 » جاذبه های گردشگری تهران » آشنایی با برج میلاد تهران و تفریحات آن
برج میلاد تهران
جاذبه های گردشگری تهران

آشنایی با برج میلاد تهران و تفریحات آن

۱۳ اسفند ۱۳۹۶ 52۲26,193

فقط کافی است که چشمتان به برجِ خوش قد و بالای میلاد بیافتد، تا تصور دیدن سرتاسر تهران از بالای برج، وجودتان را از شادی لبریز کند و شما را وسوسه کند تا سری هم به داخل برج بزنید. البته اگر آلودگی هوای تهران را در نظر نگیریم، شاید بتوان گفت که این ادعا چندان بی مورد هم نیست. برج میلاد تهران نمایی بی نظیر از شهر را به شما هدیه میدهد. البته داستان به همین جا ختم نمیشود، چون به محض اینکه پایتان به داخل برج برسد می فهمید که دیدن تهران از آن بالا، تنها یکی از چندها تفریحی است که دراین برج وجود دارد. در برج میلاد تهران ، با لیستی از تفریحاتِ بلند بالا مواجه خواهید شد که می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند. اگر هنوز این تفریحات را تجربه نکرده اید به شما پیشنهاد می کنیم با اقامت ۲۴ همراه شده تا با بهترین تفریحات این برج زیبا در پایتخت بیشتر آشنا شوید.

برج میلاد تهران

سکوی دید بسته (موزه مشاهیر برج میلاد)

این سکو اولین پیشنهاد ما برای دوستداران تاریخ است، اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به تاریخ و علی الخصوص شخصیت های مهم و تأثیر گذار تاریخی دارید، پیشنهاد می کنیم حتماً به موزه مشاهیر برج میلاد سری بزنید. در این موزه که در ارتفاع ۲۷۱ متری قرار گرفته است، مجسمه هایی از شخصیت های شاخص علمی، تاریخی و فرهنگی مثل سهراب سپهری، شهید چمران و سیمین دانشور قرار دارد که در ساخت آنها سعی شده به طبیعی ترین شکل ممکن باشند تا بتوانند با مخاطب ارتباط بهتری برقرار کنند.

برج میلاد تهران

موزه هدایا و دست نوشته های شهرداری

حالا که سخن از موزه به میان آمد، می خواهیم یکی دیگر از موزه های برج میلاد را به شما دوستداران تاریخ معرفی کنیم. موزه هدایا و دست نوشته های شهرداری که در ارتفاع ۲۶۱ متری برج قرار دارد، مجموع هدایای مختلف و رنگارنگی است که به شهرداری هدیه شده است، البته در کنار این هدایا شما می توانید دست نوشته هایی قدیمی از ایران را نیز در آنجا ببینید.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

برج میلاد تهران

رستوران گردان برج میلاد

حتماً شما هم اسم رستوران گردان برج میلاد و داستان هایی که در مورد این رستوران نقل می کنند را شنیده اید. رستورانی مجلل که در هر ساعت یک دور کامل به دور خود میچرخد. این رستوران که از دو قسمت ثابت و متحرک تشکیل شده است، در ارتفاع ۲۷۶ متری برج قرار داشته و با انواع و اقسام غذاهای ایرانی و فرنگی پذیرای مهمانان خود است. اجرای موسیقی زنده و نمای فوق العاده این رستوران میتواند برای شما یک شب به یاد ماندنی را رقم بزند.

برج میلاد تهران

کافه رستوران آبشار

کافه رستوران آبشار هم یکی دیگر از رستوران هایی است که در برج میلاد واقع شده است. این رستوران که در کنار آبشار برج میلاد قرار دارد، با غذاهای متنوع فرنگی پذیرای شماست. با اینکه در برج میلاد رستوران های زیادی وجود دارد، اما ما کافه رستوران آبشار را به شما پیشنهاد میکنیم، زیرا علاوه بر فضای زیبا و منوی غذایی متنوع، قیمت های مناسبی هم دارد.

برج میلاد تهران

مرکز خرید برج میلاد

اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به خرید کردن دارید، حتماً از مرکز خرید برج میلاد خوشتان خواهد آمد. در  لابی برج میلاد ۸۳ واحد تجاری وجود دارد که شما می توانید از آنجا کلی خرید کنید. در ضمن برای ورود به این لابی نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نیست.

برج میلاد تهران

 

دلفیناریوم

برج میلاد در دل خود چند تفریح هم برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته است. خوشبختانه تنوع تفریحات در برج میلاد تهران آنقدر زیاد است که نمی توان آن را محدود به یک گروه سنی خاص کرد. اولین پیشنهاد ما به کودکان و نوجوانان دلفیناریوم است که با شیرهای دریایی و دلفین های آموزش دیده، شما را حسابی سرگرم می کند. جالب است بدانید پارک دلفین های برج میلاد و یا به اصطلاح همان دلفیناریوم، مرتفع ترین و نخستین دلفیناریوم غیر ساحلی در خاورمیانه است.

شاید برای شما رفتن به دلیفیناریوم و تماشای بازی دلفین‌های آموزش دیده تفریح مهیج و جالبی باشد. این مقاله فرصت مناسبی است تا در این باره بیشتر صحبت کنیم. این موجودات دوست‌داشتنی علاقه زیادی به انسان‌ها دارند و متأسفانه همین علاقه باعث می‌شود اسیر انسان‌ها شوند. افتخار دلفیناریوم برج میلاد این است که اولین دلفیناریوم غیر ساحلی در خاورمیانه است. دلفین‌های معصوم در شرایط بسیار نامساعد و وحشتناک، فاصله طولانی را از نا کجا آباد تا تهران طی کرده‌اند تا به حوضچه‌های کوچک برسند و به خاطر غذا به دستور مربی، حرکات نمایشی انجام بدهند. بسیاری از دلفین‌ها در اسارت به دنیا می‌آیند و هیچ گاه طعم خوش آزادی را نمی‌چشند. تقریبا تمام حیواناتی که ذاتا اهلی نیستند در اسارت رنج می‌کشند و افسرده می‌شوند.

امیدواریم با حمایت نکردن از دلفیناریوم و باغ وحش، در سال‌های آینده تمام این مراکز تعطیل شوند و حیوانات معصوم به محیط طبیعی زندگی خود باز گردند.

برج میلاد تهران

سینما گیم

این هم دومین پیشنهاد ما به کودکان بالای ۷ سال ، نوجوانان و کسانی که علاقه زیادی به هیجان دارند. در سینماگیم برج میلاد تهران که ظرفیت آن ۸ نفر است میتوانید یک تجربه هیجان انگیز داشته باشید. سالن سینما گیم با افکت های مختلف و رقابت های متفاوتی که برای افراد در نظر گرفته است، باعث ترشح آدرنالین در خون شده و حتی شاید وسوسه تان کند که دوباره نیز با دوستانتان سری به آنجا بزنید.

برج میلاد تهران

باشگاه پینت بال برج میلاد تهران

اگر با جمع دوستان و یا خانواده اتان به برج میلاد تهران رفتید، می توانید پینت بال را به عنوان یک پیشنهاد خوب برای گذراندن اوقات خوش در لیست تفریحاتتان قرار دهید. البته یادتان نرود که قبل از رفتن، به باشگاه زنگ بزنید و جا رزرو کنید.

برج میلاد تهران 

سکوی دید باز

اگر بپرسید که بهترین تفریح از بین همه تفریحاتی که در برج میلاد وجود دارد کدام است، جواب ما به شما سکوی دید باز است. سکوی دید باز که در بالای برج میلاد و در طبقه هفتم واقع شده است، فضایی بی نظیر از تهران را به دیدگان شما هدیه میدهد. در این قسمت دوربین هایی تعبیه شده است که به شما کمک میکند دید بهتری از نمای شهر داشته باشید. به شما پیشنهاد می کنیم که اگر می خواهید منظره بهتری از تهران را تجربه کنید، در زمانی مثل زمان نزدیک شدن به غروب آفتاب، به این قسمت از برج میلاد تهران بروید.

برج میلاد تهران

 

لیزریوم برج میلاد تهران

در سالن لیزریوم که در قسمت ورودی پارکینگ قرار گرفته است، می توانید تجربه ای متفاوت از ترکیب نور و صدا را تجربه کنید. البته نمایش لیزری در این سالن مطابق با سلیقه ایرانی بومی سازی شده است و شما در آنجا شاهد سیستم نمای لیزری برای اولین بار در ایران خواهید بود. پس پیشنهاد میکنیم که برای یکبار هم که شده آن را تجربه کنید.

برج میلاد تهران

آبشار برج میلاد

آبشار برج میلاد هم یک منظره فوق العاده و دیدنی دارد. این آبشار مصنوعی متشکل از ۳ برکه با اندازه های مختلف است که آب هر سه برکه به صورت آبشاری به ارتفاع ۴۰ متر به پایین سرازیر میشود. اگر از آنجا خوشتان آمد می توانید به رستوران آبشار که در کنار این آبشار زیبا قرار گرفته بروید و علاوه بر صرف یک غذای عالی، از نمای زیبای آن نیز لذت ببرید.

گنبد آسمان برج میلاد تهران

در آخر هم نوبت میرسد به بالاترین نقطه برج، البته درست آن است که بگوییم بالاترین قسمت از برج که اجازه بازدید از آن را دارید. در گنبد آسمان، شما تجربه سفر به آسمان را خواهید داشت. گنبد آسمان که در ارتفاع ۳۰۲ متری واقع شده در قالب تصویر، روایتگر تاریخ تمدن ایران است که زیبایی خاصی را به این محیط بخشیده است.

برج میلاد تهران

تفریحات در برج میلاد تهران به همین جا ختم نمیشود، ولی ما در اقامت ۲۴ سعی کردیم تا لیستی از بهترین های این برج را به شما معرفی کنیم. اگر هنوز به تهران سفر نکرده اید به شما پیشنهاد می کنیم که این روزهای خوب اسفند را برای مسافرت از دست ندهید و همین حالا بار سفرتان را ببندید، یک هتل خوب رزرو کنید و حتماً بازدید از برج میلاد را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید. اگر هم ساکن تهران هستید می توانید با یک مسافرت درون شهری کوچک به برج میلاد، روزی خوب و دوست داشتنی را به همراه خانواده و دوستانتان رقم بزنید .

پ.ن: برج میلاد در شهر بزرگ تهران نماد ملی میهن عزیزمان ایران زیبا است. آثار متعدد تاریخی و ملی بسیاری در ایران زمین داریم که متعلق به قرون مختلف تاریخی است اما یکی از تازه ترین آثار ملی که در عصر و دوره ی ما ساخته شده است و قرار است بیان گر نوع زندگی عصر ما برای آیندگان باشد برج میلاد تهران است. در این پروژه تعداد قابل توجهی از بهترین مهندسان ایرانی مشارکت داشته اند و توانسته اند اثری ماندگار خلق کنند که بتواند هنر و تمدن و فرهنگ ایران زمین را در سراسر جهان به نمایش بگذارد و از مکان فراتر رود و حتی برای نسل های آینده حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد. در حال حاضر نیز انواع و اقسام تفریحات را در خود جای داده است و گویی پیوند بسیار عمیقی با زندگی عادی و روزمره ی مردم این سرزمین دارد و دقیقاً به دلیل همین ارتباط تنگاتنگ با زندگی مردم شهر است که جذابیت بیشتری به آن می بخشد و مخصوصاً در چند قرن بعد مورد توجه بسیار زیاد مردم قرار خواهد گرفت.

 

۴.۳/۵ - (۲۲۱ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. روشنا سیار

    🌷ممنون از مطالب مفیدتان🌷

    • علیرضا قانع

      سلام
      ممنون از نگاه پر مهر شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×