بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان تهران 2 » جاذبه های گردشگری تهران » لیست و معرفی بهترین رستوران های تهران
معرفی بهترین رستوران تهران
جاذبه های گردشگری تهران

لیست و معرفی بهترین رستوران های تهران

۸ بهمن ۱۳۹۷ 10۱3,169

تفاوتی ندارد به چه دلیل و بهانه ای به پایتخت کشورمان سفر کنید، در هر صورت نمی توانید از رستوران های تهران که تنوع بسیار زیادی از نظر سبک آشپزی، معماری و دکوراسیون داخلی و همچنین قیمت دارند چشم پوشی کنید. از نشستن روی نیمکت های چوبی گرفته تا خوردن غذاهای بین المللی در فضایی لوکس و خارق العاده، همگی را می توانید در رستوران های تهران تجربه کنید و از بودن در چنین مکان هایی لذت ببرید.


برای خوردن غذاهای ایرانی در بهترین رستوران های تهران با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “گشت یک روزه در تهران

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

مقاله مرتبط : “معرفی بازارهای تهران

معرفی بهترین رستوران تهران

رستوران های تهران ؛ سنتی

در دنیای امروز که مدرنیته را در زندگی به خوبی احساس می کنیم، گاهی لازم است چند دقیقه ای را بدور از تجملات و در فضایی غرق در موسیقی زنده سنتی سپری کنیم. در بین رستوران های تهران اگر به دنبال گزینه ای مناسب با این شرایط هستید، بدون شک رستوران های سنتی می توانند بهترین انتخاب باشند و خوشبختانه در تمام مناطق این شهر می توانید گزینه های خوبی را جستجو کنید.

رستوران و سفره خانه باغ صبا

با ورود به رستوران باغ صبا مهم نیست چه سبکی را برای غذا خوردن میپسندید؛ نشستن پشت میز یا تکیه دادن به پشتی و نشستن رو نیمکت های چوبی، در هر صورت این رستوران متناسب با هر دو سلیقه می باشد. پخش شدن صدای موسیقی زنده، دکوراسیون بسیار زیبا و سنتی، خوردن انواع غذاهای ایرانی و همچنین رفتن به عکاسخانه ی رستوران و گرفتن عکس های دست جمعی، گوشه ی کوچکی از مزایای این رستوران می باشد و به همین دلیل است که یکی از منحصر به فردترین رستوران های تهران محسوب میشود .

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، روبروی ملک

رستوران شب های فردوس

یکی دیگر از رستوران های تهران که فضای سنتی و حالت مدرن امروزی را در کنار هم قرار داده است، رستوران و سفره خانه سنتی شب های فردوس می باشد. از ویژگی های این رستوران می توان به دکوراسیون بسیار زیبا که شما را به سال های بسیار دور و به تاریخ کهن ایران میبرد، غذاهای با کیفیت ایرانی، داشتن فضای آرام و روباز و پخش موسیقی پاپ و سنتی و همچنین دسترسی آسان به آن اشاره کرد.
آدرس: تهران، فلکه دوم صادقیه، ابتدای بلوار فردوس شرق، پلاک ۳۰

معرفی بهترین رستوران تهران

رستوران باغ بهشت

آلاچیق های شیشه ای در باغ طبقاتی بسیار زیبا با معماری فوق العاده عالی در منطقه ای خوش آب و هوا و خوردن غذاهای با کیفیت و متنوع، گوشه ای از خوبی های رستوران باغ بهشت تهران می باشد که در شمال شرق این شهر قرار گرفته است. افرادی که قصد برگزاری جشن و تولدهای دوستانه در این باغ را دارند، می توانند آلاچیق مخصوص را انتخاب و بهترین لحظات را در آن تجربه کنند. البته لازم به ذکر است که، نرخ ها در باغ بهشت کمی زیاد است!
آدرس: تهران، جاده فشم، اول زردبند

رستوران سنتی شهربانو

شهربانو یکی از رستوران های تهران می باشد که ترکیبی از سفره خانه و رستوران بوده و بیشتر به خاطر پخش موسیقی زنده و حال و هوای آرام و کیفیت غذاهایش شهرت دارد. اما اگر دوست دارید به جای غذا خوردن، با دوستانتان چند دقیقه ای را خلوت کنید و با هم یک فنجان قهوه بخورید، پیشنهاد می کنیم به کافی شاپ این مجموعه بروید و شک نکنید که از انتخابتان پشیمان نخواهید شد.
آدرس: شهرک غرب، خیابان دادمان، ابتدای خیابان درختی، روبروی مرکز خرید سپهر، مجتمع خلیج فارس
تلفن: ۰۲۱۸۸۳۸۵۸۳۸

رستوران شبهای سرو

سلیقه ی ما انسان ها در انتخاب غذا تفاوت بسیار زیادی با هم دارد، برای مثال به همان اندازه که ممکن است یک نفر از غذاهای دریایی متنفر باشد، به همان اندازه و چه بسا چند برابر آن، ممکن است کسی عاشق میگو و ماهی باشد. اگر شما از دسته ی دوم هستید و دلتان می خواهد غذاهای دریایی را در فضایی سنتی نوش جان کنید، رستوران سنتی سرو می تواند انتخاب خوبی باشد. در این رستوران می توانید از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰ به صدای موسیقی زنده گوش دهید و لذت ببرید.
آدرس: سعادت آباد، ضلع شمال شرقی چهار راه سرو، پلاک ۷۹
تلفن: ۰۲۱۲۲۳۶۳۳۱۱

رستوران خونه

فضای این رستوران بسیار شبیه به خانه‌‌های قدیمی، راحت و صمیمی طراحی شده است. این رستوران جزو رستوران‌های سنتی لوکس تهران محسوب می‌شود که در چهار راه جهان کودک واقع شده است. دکوراسیون داخلی این رستوران با صندلی‌های چوبی، پنجره‌های رنگی و گچ‌کاری‌های زیبا طراحی شده و انواع غذاهای ایرانی سرو می‌شود.

آدرس: چهارراه جهان کودک، به سمت حقانی شرقی، خیابان شهیدی، انتهای بن بست کمان.

رستوران

رستوران های تهران که حال و هوای سنتی داشته باشند خیلی زیاد هستند و مواردی که اشاره کردیم، تنها چند مثال بود و در این بین به عنوان مثال نمی توان از رستوران شب های شیدایی، هزاردستان، خیام، باغ گیلاس، عالی قاپو، سایمان، دیزی، ارس و زند چشم پوشی کرد.

رستوران های تهران ؛ قدیمی

در کیفیت غذای رستوران های جدید هیچ شکی نیست، اما باید بپذیرید که رستوران های قدیمی چیز دیگری هستند و حس و حال خوبی دارند. وقتی از افراد میانسال یا سالمندان در مورد رستوران های تهران میپرسید، نام هایی را به زبان می آوردند که هنوز مانند گذشته رونق و اعتبارشان را حفظ کرده اند. از جمله رستوران های قدیمی و معروف تهران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رستوران شرف الاسلامی

قدمت رستوران شرف الاسلامی را به محض ورود و با دیدن تابلوی آن کاملا متوجه خواهید شد و قطعا ۱۳۱۷ برایتان جالب خواهد بود. این رستوران از ۸۰ سال گذشته تا امروز در بازار بزرگ تهران با ارائه ی غذاهای با کیفیت ایرانی توانسته از اعتبار خاصی برخوردار باشد. یکی از جالب ترین چیزهایی که در این رستوران می توانید مشاهده کنید، سرویس دهی با ژتونهای فلزیست که نشان از قدمت بالای مجموعه دارد.
آدرس: تهران، بازار بزرگ، مسیر سمت راست داخل حیاط مسجد شاه
تلفن: ۰۲۱۵۵۶۲۰۹۵۷

رستوران مسلم

اگر برای خرید در بین مراکز خرید و بازارهای تهران، بازار بزرگ را انتخاب کرده اید، پیشنهاد می کنیم چند دقیقه ای را برای خوردن غذاهای فوق العاده خوشمزه؛ مخصوصا ته چین، به رستوران مسلم بروید. جالب است بدانید که بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی به عشق خوردن غذاهای ناب ایرانی به بازار تهران و رستوران مسلم می روند.
آدرس: بازار بزرگ تهران، نبش سبزه میدان، کوچه حاج رحیم خان، پلاک ۴
تلفن: ۰۲۱۵۵۸۹۹۸۳۴

رستوران و کبابی حاج فضل الله گلپایگانی و پسران

هر کدام از رستوران های تهران به ویژگی خاصی شهرت دارند و کبابی حاج فضل الله گلپایگانی بخاطر کباب های خوش عطر و طعمش در تمام شهر شناخته شده است. این رستوران با داشتن اعتبار بسیار زیاد، هنوز سبک و حالت قدیم را حفظ کرده و به همین خاطر فضای کوچکی برای نشستن دارد و در اکثر ساعات روز شلوغ است.
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان لبافی نژاد، بین فخز رازی و ۱۲ فروردین، پلاک ۱۹۸
تلفن: ۰۲۱۳۳۰۶۶۶۴۱

کبابی ریحون، رستوران عمو هوشنگ، کافه رستوران یحیی، خیام، شمشیری، رضائیه و رستوران جوان بازار از دیگر رستوران های قدیمی و نام آشنای پایتخت ایران محسوب میشوند و حیف است که خوردن یک وعده غذای عالی را در آنها از دست بدهید.

معرفی بهترین رستوران تهران

رستوران های تهران ؛ لوکس

رستوان ۱۳۳ تهرانپارس

رستوران ۱۳۳ در منطقه شرق پایتخت و محدوده تهرانپارس واقع شده است. این رستوران یکی از بهترین رستوران های تهران محسوب می‌شود و دارای فضایی بسیار لوکس، زیبا و لاکچری است. موسیقی زنده، فضایی دلباز و امکان انتخاب غذا به صورت گرم و در لحظه، از مهم‌ترین مشخصه‌های این رستوران به شمار می‌آیند. این رستوران ظاهری بسیار شیک دارد و برای مناسبت‌های مختلف و جلسات اداری، فضایی مناسب خواهد بود.

آدرس: تهرانپارس، چهار راه تیرانداز، خیابان رسالت

برای آن دسته از افرادی که بیشتر تمایل دارند تا در فضایی لوکس و مدرن غذاهای ایرانی و فرنگی را نوش جان کنند، اگر بخواهیم چند پیشنهاد ویژه دیگر داشته باشیم، می‌توان به رستوران تماشا در مجتمع میلاد نور، رستوران دیوان، لوشاتو، رستوران عالی قاپو، اسفندیار و البرز اشاره کرد. با توجه به سبک رستوران و غذاهای آن نباید انتظار داشته باشید که غذاهای ارزانی را در آنها بخورید.

معرفی بهترین رستوران تهران

رستوران کوبابا

این رستوران در منطقه یک و خیابان جردن یا همان نلسون ماندلا امروزی قرار دارد. منوی این رستوران بسیار متنوع است و می‌توانید از بین غذاهای خوشمزه و عجیب همانند اسکند افندی، پلوی افغانی، خورشت قوره بادمجان و حتی موساکای یونانی تا غذاهای عربی همانند سمبوسه، فلافل، سالاد تبوله و حمص انتخاب داشته باشید.

این رستوران دارای منوی باز صبحانه نیز هست و جزو رستوران‌های لوکس و لاکچری تهران به حساب می‌آید و قیمت غذاهای آن بالا است.

آدرس: جردن، خیابان گلخانه، شماره ۲۵۷، طبقه اول.

رستوران گردان برج میلاد

رستوران گردان برج میلاد یکی از بهترین رستوران های منطقه ۲ تهران به شمار می‌رود که بر فراز برج میلاد قرار دارد. این رستوران با فضایی شیک با مبلمان زیبا و راحت و طراحی زیبای کف و سقف رستوران با نقش برجسته دیواری که تصاویری از شاهنامه را نشان می‌دهد یکی از بهترین رستوران های تهران محسوب می‌گردد.

چرخش رستوران به آرامی صورت می‌گیرد و شما ظرف یک ساعت یک دور کامل می‌گردید و به نقطه اولیه خود می‌رسید و در این مدت از چشم‌انداز ۳۶۰ درجه شهر تهران بهره‌مند خواهید شد. همچنین رستوران گردان برج میلاد بوفه صبحانه بسیار متنوع و موسیقی زنده نیز دارد.

آدرس: بزرگراه همت غرب، برج میلا، رستوران گردان برج میلاد.

رستوران های تهران ؛ بین المللی

تنوع بالا در رستوران های تهران تنها به حال و هوای آنها نیست، بلکه در برخی از این رستوران ها، فرهنگ متفاوتی را تجربه خواهید کرد و برای چند دقیقه ای با سبک و شیوه ی غذا خوردن در سایر کشورها آشنا خواهید شد. برای مثال با رفتن به رستوران آنتروکوت می توانید در محیطی با دکوراسیون کاملا اروپایی، غذاهای فرانسوی را سفارش دهید و در رستوران مانسون، طعم و عطر غذاهای آسیای شرقی را بچشید. در نهایت افرادی که دلشان غذاهای اروپایی می خواهد، می توانند به یکی از ۴ شعبه ی رستوران لئون بروند و ساعاتی متفاوت را در آن تجربه کنند.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. پویان

    باسلام
    رستوران عالی و خوب ارکیده رو از قلم انداختید.
    ارکیده دو تا شعبه در تهران داره، میدان آرژانتین و اقدسیه

    ممنون از سایت خوب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×