» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به سیستان و بلوچستان » چابهار » ساحل بریس چابهار، عکس و آدرس با دیدنی های نزدیک
ساحل بریس چابهار
چابهار

ساحل بریس چابهار، عکس و آدرس با دیدنی های نزدیک

۲۵ آبان ۱۴۰۲ 11۲1,483

چابهار با داشتن جاذبه‌های طبیعی و دیدنی فراوان، از محبوب‌ترین و زیباترین مقاصد گردشگری در جنوب ایران محسوب می‌شود. این شهر بندری، طبیعت منحصربه‌فردی دارد و به همین دلیل بسیاری از گردشگران برای گذران اوقات فراغت و تجربه لحظاتی به یادماندنی به چابهار سفر می‌کنند. در این میان نمی‌توان از زیبایی‌ها و چشم‌انداز ساحل بریس به‌عنوان یکی از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی چابهار غافل شد. در صورتی که برای سفر به چابهار برنامه‌ریزی می‌کنید، توصیه می‌شود بازدید از اسکله بریس را در لیست گردشگری خود قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه گردشگری شگفت‌انگیز در شهر چابهار، بهتر است با ادامه مطلب همراه باشید.

ساحل بریس کجاست؟

اسکله زیبای بریس در جنوب ایران، در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان چابهار قرار دارد. این ساحل رویایی، در قسمت غربی نقشه ایران و در همسایگی پاکستان است که در هر فصلی از سال مملو از گردشگرانی است که به تماشای شگفتی آن، می‌نشینند. این جاذبه گردشگری و طبیعی بی‌نظیر در حدود ۶۰ کیلومتری قسمت شرقی بندر چابهار واقع شده است.

آدرس: چابهار، ۶۰ کیلومتری بندر چابهار به سمت شرق

چگونه به ساحل بریس چابهار برویم؟

اگر قصد دارید در سفر به چابهار به ساحل رویایی بریس بروید باید از این بندر در جاده‌ای قرار بگیرید که ساحل بریس را نشان می‌دهد. جالب است بدانید که این جاده به قدری زیبا و دیدنی است که طولانی بودن مسیر دسترسی به اسکله بریس را حس نخواهید کرد. پس از ۶۰ کیلومتر رانندگی در یکی از ۱۰ جاده زیبای ایران، می‌توانید به تماشای شگفتی‌های این ساحل بنشینید. جاده‌ای که شما را به این ساحل می‌رساند، از یک طرف کوه و از طرف دیگر دریا را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. برای رفتن به ساحل شگفت‌انگیز بریس، باید زمانی کمتر از یک ساعت را در نظر بگیرید.

علت نام‌گذاری ساحل بریس

به نظر می‌رسد نام بریس از مرموزترین نام‌هایی است که در تاریخ این سرزمین وجود دارد. در واقع هیچ کس به درستی نمی‌داند این نام از کجا آمده و در منابع تاریخی نیز اطلاعی از آن نیست. نکته جالب اینکه دقیقا به همین نام، یک روستا هم در اردبیل وجود دارد که دلیل نام‌گذاری آن نیز مشخص نیست و همین قضیه این نام را مرموز و شگفت‌انگیز کرده است.  

فعالیت‌های اقتصادی در بندر

شغل ساکنان بندر بریس مانند بسیاری از ساکنین شهر‌های بندری ماهیگیری است. ماهیگیری از این ساحل هم به منظور استفاده‌ی شخصی و هم به منظور فروش ماهیان برای کسب درآمد صورت می‌گیرد. زمانی که به عکس‌های گرفته شده از این منطقه نگاه کنید متوجه می‌شوید که در بندر تیس خبری از ماهیگیری صنعتی و کشتی‌های بزرگ و مجهز ماهیگیری نیست. ماهیگیران بومی با قایق‌های رنگارنگ خود به روش سنتی از این ساحل ماهیگیری کرده و کسب درآمد می‌کنند.

بهترین فصل بازدید از ساحل بریس

قایق های نزدیک ساحل بریس چابهار

زیبایی و جذابیت‌های این ساحل صخره‌ای، در هر فصلی از سال باشکوه و تماشایی است. به همین دلیل توصیه می‌شود هر زمان که به چابهار سفر کردید، حتما سری به ساحل شگفت‌انگیز بریس بزنید و از تجربه لحظاتی آرام و در عین حال مفرح، لذت ببرید. اما اگر قصد دارید این ساحل را در بهترین زمان که آب‌وهوای خوش و مطبوعی دارد، ببینید، بهتر است روزهای سرد سال را در الویت قرار دهید. به این شکل از اواخر فصل پاییز تا اواسط فصل بهار، بهترین زمان برای بازدید از طبیعت و مناظر رویایی این ساحل محسوب می‌شود.

اطلاعات بازدید از ساحل بریس

برای بازدید از زیباترین مکان دیدنی و طبیعی چابهار می‌توانید هر زمان از شبانه‌روز را انتخاب کنید. به این شکل که تماشای جذابیت‌های ساحل معروف بریس محدودیت زمانی ندارد، اما بیشتر گردشگران از دیدن زیبایی این ساحل در زمان غروب آفتاب سخن می‌گویند. همچنین بازدید از ساحل زیبای بریس رایگان بوده و نیاز به صرف هزینه برای تهیه بلیط ندارد.

بخش‌های مختلف ساحل بریس

ساحل بریس دارای سه بخش اصلی است که شامل روستای بریس، اسکله بریس و صخره‌های بریس می‌شود. این منطقه از شما به کوه‌های مریخی می‌رسد و از جنوب به دریا و جالب است بدانید که از ۵۰۰ سال پیش تا کنون محل زندگی مردمانی به نام «میدها» بوده است. در ادامه با هر یک از بخش‌های این منطقه بیشتر آشنا می‌شوید.

روستای بریس

روستای کنونی بریس چیزی در حدود ۵ کیلومتر با محل قدیم روستا فاصله دارد و مردم اکنون برای زندگی در این ناحیه ساکن شده‌اند. قدیمی‌ترین بنای این روستا مسجد آن است که حتما توصیه می‌کنیم از آن بازدید کنید. یکی از دلچسب‌ترین چیزهایی که در این روستا می‌بینید، پرواز مرغان دریایی در آسمان آن است که بسیار دلچسب و تماشایی‌ست.

اسکله بریس

اسکله بریس بسیار پر رونق و پر رفت‌وآمد است. قایق‌ها و لنج‌های ماهیگیری روستایین در این اسکله پهلو می‌گیرند و منظره‌ای جذاب و دیدنی را به نمایش می‌گذارند. وقتی به عنوان یک توریست به این اسکله پا می‌گذارید، فعالیت و تکاپوی ماهیگیران و صیادان شما را شیفته خود می‌کند.

صخره‌های بریس

صخره‌های مرجانی ساحل بریس

صخره‌های معروف بریس دقیقا در همان موقعیت مکانی اسکله هستند. نکته جالب در مورد این صخره‌ها مرجانی بودن آن‌هاست که باعث می‌شود بر خلاف ظاهر پر ابهت‌شان چندان مستحکم نباشندو البته این به معنای خطرناک بودن این منطقه نیست اما رعایت احتیاط در آنجا شرط عقل است.

 جاهای دیدنی ساحل بریس

جاذبه‌ها و مناظر دیدنی ساحل زیبای بریس، تجربه متفاوت و منحصربه‌فردی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. تصور کنید که در ارتفاعات ساحل صخره‌ای بریس نشسته‌اید و از زاویه بالا، ساحلی مملو از لنج، قایق و گردشگران را می‌بینید. این در حالی است که در پس‌زمینه این تصویر، دریایی مواج و آبی را تماشا می‌کنید. کمتر گردشگری هست که به چابهار سفر کند و یک عکس با توصیفاتی که ارائه شد، در آلبوم خاطرات سفر خود نداشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود، شما نیز برای ثبت این لحظات باشکوه، زیبا و رویایی، به اسکله بریس بروید و خوش‌ترین لحظات را در کنار دوستان و خانواده خود سپری کنید.

از دیگر جذابیت‌های این ساحل، وجود دو ساحل صخره‌ای و ماسه‌ای است که هر کدام ویژگی‌های طبیعی منحصربه‌فردی دارند. به این شکل که از بالای ساحل صخره‌ای به تماشای مناظر زیبا به‌ویژه به هنگام غروب آفتاب می‌نشینید و در ساحل ماسه‌ای آن به قدم زدن و تجربه لحظاتی مفرح و مهیج می‌پردازید. تماشای پرواز مرغان دریایی در آسمان و رفت‌وآمد قایق‌های ماهیگیری، زیبایی و جذابیت بندر رویایی بریس را دوچندان کرده است.

صخره بریس  مناظر بی‌بدیلی از دریا، آسمان، قایق‌ها و مرغان دریایی را پیش چشمان شما به تصویر می‌کشد. همچنین با رفتن به اسکله بریس می‌توانید در یکی از قدیمی‌ترین بنادر صیادی در ایران قدم بزنید و از دیدن ماهیگیرانی که از صید ماهیان حلوا، شوریده و شیرماهی بازگشته‌اند، به وجد بیایید. 

یکی دیگر از جاهای دیدنی بریس که زیبایی آن هر گردشگری را مجذوب خود کرده است، جاده ساحلی بریس است. گشت‌وگذار در این جاده می‌تواند به یکی از خاطره‌انگیزترین لحظات سفر شما تبدیل شود، چراکه پدیده‌های طبیعی متفاوت و منحصربه‌فردی را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. در ابتدای این جاده ساحلی می‌توانید موج افشان‌های چابهار را ببینید که نمونه آن در کمتر کشوری یافت می‌شود. برخی دیگر از مواردی که دیدن‌شان خالی از لطف نیست را در ادامه ببینید.

  • یکی از زیبایی‌های این بندر چشم انداز این بندر به اقیانوس هند است. تماشای اقیانوس در کشور ما تنها در مناطق جنوبی که آب‌ها آزاد راه دارند امکان پذیر است.
  • جانوران ساکن در این منطقه مانند خرچنگ‌ها و لاک‌پشت‌ها بر روی بدنه صخره‌های مرجانی اطراف بندر حرکت می‌کنند و منظره جالبی به وجود می‌آورند که تماشای آن برای بازدیدکنندگان لذت بخش است.

جاهای دیدنی نزدیک ساحل بریس

دریاچه لیپار و کوه‌های مریخی از جاهای دیدنی اطراف ساحل بریس

پس از گشت‌وگذار در این ساحل و تماشای طبیعتی بکر، زیبا و رویایی، می‌توانید از جاهای دیدنی نزدیک به این جاذبه گردشگری بازدید کنید. به این شکل یک روز پرماجرا خواهید داشت که به شما امکان دیدن قسمت‌های مختلف چابهار را می‌دهد. برخی از جاذبه‌های گردشگری اطراف ساحل شگفت‌انگیز بریس عبارت است از:

هتل‌های اطراف ساحل بریس

اگر قصد بازدید از این ساحل را دارید، می‌توانید به صفحه هتل های چابهار بروید و یکی از آن‌ها را به دلخواه برای اقامت خود انتخاب کنید. نزدیک‌ترین هتل‌ها به این ساحل، هتل‌های چابهار هستند. در سفر خود به این شهر می‌توانید یک روز را به بازدید از این ساحل اختصاص دهید. 

بهترین تور چابهار برای بازدید از ساحل بریس

بهترین تور چابهار برای بازدید از بندر بریس را می‌توانید از اقامت۲۴ رزرو کنید. این تور به شما اجازه می‌دهد مدت سفر و هتل خود را به صورت کاملا دلخواه بدون هیچ دردسری انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید بر اساس مناطقی که قصد بازدید از آن‌ها را دارید، تعداد روزهای سفر خود را برنامه‌ریزی کنید و خیال‌تان از همه چیز راحت باشد.

سخن پایانی

چابهار از محبوب‌ترین و زیباترین مقاصد گردشگری در ایران است که در هر فصلی از سال مملو از گردشگرانی است که برای گذران اوقات فراغت و تجربه لحظاتی مفرح و مهیج به این شهر سفر می‌کنند. جاذبه‌های طبیعی و دیدنی فراوان این بندر، مهم‌ترین عامل در جذب گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود. در این میان نمی‌توان از شگفتی بی‌نظیر ساحل بریس به‌عنوان جذاب‌ترین مکان دیدنی چابهار غافل شد. توصیه می‌شود در سفر به چابهار، سری به این ساحل صخره‌ای و رویایی بزنید و به این شکل لذت سفر خود را دو چندان کنید.

ساحل تراسی چابهار کجاست؟

اسکله زیبای بریس در جنوب ایران و در ۶۰ کیلومتری شرق چابهار قرار دارد.

فاصله بریس تا چابهار چقدر است؟

فاصله این ساحل تا چابهار ۶۰ کیلومتر است.

چه جاذبه های گردشگری در ساحل بریس وجود دارند؟

صخره‌های مرجانی بریس، اسکله بریس و قایق‌ها و لنج‌های ماهیگیری از جذاب‌ترین دیدنی‌های این منطقه هستند.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. محمدی

    سلام و ادب
    من یک هفته در عید نوروز چابهار رفتم واقعا
    یکی از بهترین و زیباترین مکان های بود که
    تا به حال در ایران دیده بودم و توصیه میکنم
    حتما حتما یک بار به این استان با مردمان با
    صفا و با معرفت سفر کنید و از مسئولان تقاضا دارم رسیدگی بیشتری به این استان
    داشته باشند زیرا جاذبه های گردشگری و توریستی زیبایی دارد.

    • علیرضا قانع

      ممنون که تجربه خودتون رو به ما گفتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×