بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» معرفی هتل » بوتیک هتل‌ های یزد و اقامتی تاریخی ( راهنمای سفر به یزد و بوتیک های یزد )
هتل مشیرالممالک یزد
معرفی هتل

بوتیک هتل‌ های یزد و اقامتی تاریخی ( راهنمای سفر به یزد و بوتیک های یزد )

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ 26۰6,653

یزد یکی از شهرهای مهم در حوزه گردشگری در سطح ایران و بین‌المللی می‌باشد و به دلیل جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی همیشه جزو انتخابهای گردشگران داخلی و خارجی است. بوتیک هتل‌ های یزد جزو اماکن اقامتی زیبا و پرطرفدار این شهر می‌باشند که همه ساله میزبان گردشگران زیادی هستند. در این هتل‌ها مهمترین ویژگی‌های یک بوتیک هتل ازجمله موقعیت جغرافیایی مناسب، نوع دکوراسیون و نحوۀ پذیرایی رعایت شده است و از استانداردهای لازم بوتیک هتل‌ها برخوردار می‌باشند. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با بوتیک هتل‌ های یزد و معرفی هتل ها آشنا شوید.

بوتیک هتل داد یزد

هتل داد یزد

یکی از برترین بوتیک هتل‌ های ایران که در شهر یزد قرار دارد، هتل داد می‌باشد. این هتل ۴ ستاره نمونه‌ای بی‌نظیر از یک هتل کلاسیک با سبکی ایرانی-یزدی است. بنای بوتیک هتل داد یک ساختمان تاریخی مربوط به سال ۱۳۰۷ شمسی می‌باشد که مرمت و بازسازی شده است. این مجموعه در مجاورت شناخته شده‌ترین یادگارهای تاریخی یزد؛ از جمله آتشکده زرتشیان، مسجد جامع، موزه آب، زندان اسکندر، مجموعه امیرچخماق و محله تاریخی فهادان قرار دارد.

هتل داد دارای ۸۸ باب اتاق شامل اتاق‌های یک تخته، دو تخته، سه تخته، اتاق‌های متصل به هم (چهار تخته)، ماه عسل و رویال سوئیت با طراحی سنتی و امکانات رفاهی مدرن است. خدمات رفاهی این مجموعه شامل دو رستوران، کافی شاپ، کافه گالری، مجموعه آبی، اینترنت رایگان، خدمات خشکشویی، تاکسی سرویس، فروشگاه صنایع دستی، آژانس مسافرتی جهت برگزاری تورهای مختلف و خرید بلیت، پارکینگ مسقف (با ظرفیت محدود) و سالن همایش جهت برگزاری جشن، سمینار، همایش و سایر مراسم است.

آدرس هتل داد یزد: میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین.

هتل مشیر الممالک یزد

هتل مشیرالممالک یزد

هتل باغ ۴ ستاره مشیرالممالک که در حاشیه بافت قدیم شهر تاریخی یزد قرار دارد نیز یکی از بوتیک هتل‌های باکیفیت و زیبای شهر یزد می‌باشد. این بوتیک هتل زیبا در اواخر دوره قاجار ساخته شد و در سال ۱۳۷۹ با ایجاد تغییراتی در ساختمان بنا و کاربری از فضاهای این مجموعه، تبدیل به هتل شد. هتل مشیر الممالک یزد به وسعت ۱۳۰۰۰ مترمربع در سال ۱۳۸۲ به عنوان اولین هتل باغ ایرانی با تجهیزات سنتی و در عین حال مجهز به امکانات رفاهی مدرن مورد بهره برداری قرار گرفت. این مجموعه در یکی از ورودی‌های شهر قرار گرفته و از طریق خیابان‌های اطراف به راحتی به کلیه نقاط شهر دسترسی دارد. محوطه زیبای باغ، فواره‌ها و نهر آب جاری و معماری اصیل ایرانی، این هتل باغ را به یکی از جاذبه‌های توریستی یزد تبدیل نموده است.

این هتل در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. اتاق‌های هتل معماری اصیل خود را حفظ کرده‌اند. سقف‌های بلند گنبدی شکل و چیدمان سنتی هم جلوه‌ای خاص به فضای اتاق بخشیده است. ازجمله امکانات اتاق‌ها می‌توان به تهویه‌ مطبوع، تلویزیون، اینترنت، صندوق‌امانات، میز ‌آرایش، اتو، چای‌ساز، یخچال، مینی‌بار و حمام اختصاصی اشاره کرد.

آدرس هتل مشیرالممالک یزد: خیابان انقلاب، بلوار مشیر

اگر میخواهید با سایر هتل های شهر یزد آشنا شوید، میتوانید به مقاله ” بهترین هتل یزد کدام است؟ ” در وبلاگ اقامت ۲۴ مراجعه کنید.

هتل ملک التجار یزد

هتل ملک التجار یزد

یکی از بوتیک هتل‌ های منحصر به فرد یزد در خانه تاریخی ملک التجار که قدمتی ۳۰۰ ساله دارد و بنای آن خشتی می‌باشد، قرار دارد. این هتل در گذشته خانه تاریخی بوده است که نقش و نگاری زیبا از معماری اصیل ایرانی روی دیوارها و اتاق‌های آن خودنمایی می‌کند و پس از مرمت و با حفظ معماری سنتی، در سال ۱۳۸۷ به بهره برداری رسید.

این هتل دارای ۲۳ باب اتاق است که فضای باستانی آن، مورد استقبال گردشگران ایرانی و خارجی قرار گرفته است. هتل ملک التجار بخش‌های مختلفی از جمله قسمت زمستانه، تابستانه و شاه نشین دارد که مهمانان گرامی می‌توانند در این فضاها لحظات خود را سپری کنند. قرارگیری هتل ملک التجار یزد در فاصله کمی از اماکن مهم گردشگری از جمله امیر چخماق، بازار خان، حمام خان، آب انبار بزرگ، بازار زرگرها و موزه آب، موجب صرفه جوئی در وقت مهمانان برای بازدید از این مناطق می‌شود.

آدرس هتل ملک التجار یزد: خیابان قیام، بازارچه پنجه علی

بوتیک هتل های یزد

هتل شاه ابوالقاسم یزد

بوتیک هتل شاه ابوالقاسم (خانه ملک‌زاده) یزد ازجمله خانه‌های سنتی یزد می‌باشد که قدمتی قجری دارد و در بافت تاریخی محله شاه ابوالقاسم قرار گرفته است. این بوتیک هتل در سال ۱۳۹۸ مرمت و بازسازی شده و به‌عنوان هتل سنتی ۴ ستاره به بهره‌برداری رسیده است. این بنای دو طبقه دارای ۱۶ اتاق مجهز و شیک می‌باشد و همچنین از بخش‌های مختلف دیگری نیز تشکیل شده که شامل یک اتاق ۵ دری گچ‌بری و آینه‌کاری، دو حیاط اصلی و نارنجستان، هشتی، قنات، مطبخ و… می‌شود.

رستوران سنتی، صبحانه، کافی‌شاپ سنتی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، اینترنت، سرویس بهداشتی عمومی، حمام، خشک‌شویی، صرافی، روم سرویس و… از امکانات عالی و خدمات بی‌نظیر هتل شاه ابوالقاسم می‌باشد. هتل سنتی شاه ابوالقاسم نزدیک به اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری یزد نظیر زندان اسکندر، هتل موزه فهادان، آسیاب آبی، خانه لاری ها، بقعه دوازده امام، مسجد جامع و مراکز درمانی بیمارستان سیدالشهدا و بیمارستان گودرز قرار گرفته است.

آدرس هتل شاه ابوالقاسم یزد: خیابان سید گلسرخ، کوچه شاه ابوالقاسم، بعد از مدرسه احرامیان، جنب کافه هنر.

اقامتگاه خانه بلند یزد copy 1

اقامتگاه خانه بلند یزد

اقامتگاه بومگردی خانه بلند یزد، از نمونه خانه‌های سنتی و زیبای یزد است که با ۲ طبقه در بافت تاریخی امیرچخماق یزد قرار گرفته و یکی از بوتیک هتل‌ های یزد می‌باشد. اقامتگاه سنتی خانه بلند یزد، دارای ۴ اتاق سنتی و دل‌نشین می‌باشد و دارای امکاناتی نظیر اینترنت، تلویزیون lED، پارکینگ، حمام و سرویس فرنگی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، خدمات لاندری، صبحانه و… می‌باشد.

مجموعه خان، زندان اسکندر، بازارهای سنتی یزد، موزه آب، خانه لاری‌ها، مجموعه امیرچخماق، مسجد جامع یزد، بقعه ۱۲ امام و… ازجمله اماکن گردشگری و جاذبه‌های تاریخی نزدیک به اقامتگاه خانه بلند یزد می‌باشد.

آدرس اقامتگاه خانه بلند یزد: میدان امیر چخماق، خیابان سلمان، کوچه گازرگاه، نرسیده به حسینیه گازرگاه، کوی نایب علی.

اقامتگاه شهرزاد یزد

اقامتگاه شهرزاد یزد

اقامتگاه بومگردی شهرزاد نیز یکی از بوتیک هتل‌ های یزد محسوب می‌شود که قدمتی ۶۵۰ ساله دارد. این اقامتگاه دارای ۹ اتاق در ۱ طبقه است که در سال ۱۳۹۸ مرمت و بازسازی شده‌اند. از دیگر مزایای این اقامتگاه نزدیکی به اماکن تاریخی و جاذبه‌های توریستی شهر یزد مانند آب‌انبار رستم‌گیو، آتشکده زرتشتیان یزد، آب‌ انبار شش‌بادگیر، موزه زرتشتیان، آتشکده‌ی بهرام، و میدان امیر چخماق است که پیاده کمتر از ۲۰ دقیقه فاصله دارند. با ۱۰ دقیقه رانندگی از اقامتگاه بومگردی شهرزاد یزد هم به خانه‌ی‌ لاری‌‌ها، مسجد جامع یزد، میدان ساعت و خانه‌ی هنر می‌رسید.

آدرس اقامتگاه شهرزاد یزد: بلوار بسیج، رو به روی آب انبار رستم گیو، کوچه جهانی.

۴.۵/۵ - (۱۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×