بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » روز درختکاری در همه کشورهای دنیا
روز ملی درختکاری
گوناگون

روز درختکاری در همه کشورهای دنیا

۱۴ اسفند ۱۳۹۸ 11۰1,841

این روزها بسیار می شنویم که جنگل ها ریه های زمین هستند. با افزایش جمعیت، افزایش گازهای گلخانه ای و تخریب محیط زیست، اهمیت درخت و درختکاری نیز چندین برابر شده است. در واقع درختان بخشی از سرمایه های کشورها هستند و حفاظت از آن ها گامی مهم در جهت توسعه پایدار است. بنابراین انتخاب روزی به نام روز درختکاری، حداقل اقدامی است که می توان برای تاکید بر اهمیت این موضوع انجام داد.

تاثیر درخت در محیط زیست
تاثیر درخت در محیط زیست

در سال های اخیر جنبش های مختلفی در سرتاسر جهان برای حفاظت از محیط زیست و به ویژه تشویق مردم به درختکاری به راه افتاده است. ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی است اما در کشورهای دیگر هم روزی را ویژه درختکاری در نظر گرفته اند. نام گذاری یک روز برای روز درختکاری، به منظور افزایش توجه و مراقبت از درختان و محیط زیست است. در این روز اهمیت نقش درخت در زندگی ما انسان ها محوریت پیدا می کند.

روز درختکاری
روز درختکاری

درختان هم پناهگاهی برای پرندگان، حیوانات و حشرات هستند، هم هوا را مناسب ریه های ما می کنند و هم در تولید کاغذ و محصولات چوبی مورد استفاده قرار می گیرند.

سبزترین شهرهای جهان

بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط سرویس Treepedia، سبزترین شهر جهان، سنگاپور است که بیش از ۲۹ درصد فضای آن جنگلی است. سیدنی استرالیا و ونکوور کانادا مشترکا با ۲۶ درصد در جایگاه دوم قرار دارند و شهر کمبریج آمریکا با ۲۵ درصد در جایگاه سوم قرار دارد. شهرهای دوربان و ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی، ساکرامنتو آمریکا، فرانکفورت آلمان، ژنو سوئیس و آمستردام هلند هم رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

روز ملی درختکاری
روز ملی درختکاری

روز درختکاری در کشورهای جهان

در کشورهای دیگر هم مانند ایران، روزی را به عنوان روز درختکاری تعیین کرده اند اما تاریخ آن با روز درختکاری در ایران متفاوت است.

نخستین بار در سال ۱۸۷۲ در ایالت نبراسکا، روزی به نام روز درختکاری تعیین شد اما فستیوال های کاشت درخت قدمت بیشتری دارد.

اولین بار در نبراسکا، فردی به نام جولیوس مورتون و همسرش کارولین که عاشق طبیعت بودند، به دلیل کمبود درخت این روز را نام گذاری کردند و به این وسیله مردم را به کاشت درخت دعوت کردند.

اما اولین فستیوال درخت کاری در اسپانیا هم در سال ۱۵۹۴ برگزار شد که این مکان هنوز هم پر از درخت های لیمو است.

روز درختکاری در کشورهای دیگر
روز درختکاری در کشورهای دیگر

در همه کشورها، روزی به این منظور تعیین شده است. برای نمونه به چند کشور اشاره می کنیم:

استرالیا:

در استرالیا، مردم عاشق جشن گرفتن در روز درختکاری هستند. روز درختکاری در ماه ژوئن است ولی یک روز ملی جداگانه هم به این موضوع اختصاص دارد که هفته آخر ماه جولای است.

برزیل:

روز درختکاری در برزیل، ۲۱ سپتامبر است. در گذشته هفتم ژوئن اختصاص به این روز داشته است اما به تدریج به اوایل بهار انتقال یافت.

کانادا:

در کانادا روز درختکاری در آخرین چهارشنبه سپتامبر برگزار می شود. ایالت اونتاریو هم روز درختکاری را در فاصله آخرین جمعه آوریل تا اولین یکشنبه ماه می جشن می گیرند.

هندوستان:

اما در هندوستان، مردم در روز درختکاری میلیون ها درخت می کارند. این روز در سال ۱۹۵۰ برای نخستین بار برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت.

انگلستان:

هفته اول نوامبر در انگلستان، روز درختکاری است. همچنین هفته اول دسامبر هم هفته درختکاری نام دارد.

آمریکا:

در آمریکا هم روز درختکاری، آخرین روز آوریل تعیین شده که باور دارند بهترین زمان برای کاشت درخت است.

شما برای چنین روزی چه تصمیمی دارید؟ آیا اراده و امکان کاشت درخت را دارید؟

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

۳/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×