بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » چرا سفر با قطار؟
سفر با قطار
گوناگون

چرا سفر با قطار؟

۸ بهمن ۱۳۹۸ 9۰1,503

سفر با قطار به ویزه اگر با دوستانتان همراه باشید، لذت بخش ترین نوع سفر است. خوش مشربی همسفرها می تواند سفر را خوشایند تر کند. اما اگر تنها هم سفر کنید، باز هم سفر با قطار می تواند زمانی برای آرامش و انجام دادن فعالیت های مورد علاقه و یا کارهای واجب یا عقب افتاده باشد. از سوی دیگر، قطار امن ترین وسیله سفر است که کم ترین حادثه را در مقایسه با دیگر وسائل نقلیه داشته است.  همراه اقامت ۲۴ باشید تا سفر با قطار را بیشتر بررسی کنیم:

سفر با قطار
سفر با قطار

مزیت های سفر با قطار

در قطار می توانید از منظره های زیبا و بکر طبیعت لذت ببرید. همسفر شدن با خانواده و یا دوستان و ساعت هایی را بدون دغدغه در کنار عزیزان بودن شاید موضوعی باشد که مدت ها امکانش فراهم نباشد. در طول سفر با قطار، این امکان وجود دارد تا همه افراد بدون نگرانی از گذر زمان و بدون دغدغه های روزمره از همنشینی با هم لذت ببرند. اما اگر تنها هم سفر کنید، زمانی دارید که می توانید فقط به خودتان اختصاص دهید.

سفر کردن با قطار، برای کودکان مانند یک ماجراجویی است. کودکان، اغلب برای سوار شدن به قطار، بسیار هیجان زده می شوند.

مطلب مرتبط: تنها سفر کردن : چگونه بدون اینکه احساس تنهایی کنیم، تنها سفر کنیم؟

مطلب مرتبط: چگونه سفر با قطار را برای خود لذت بخش کنید

کودکان در قطار
کودکان در قطار

امنیت سفر با قطار هم بر کسی پوشیده نیست. امنیت سفر با خودرو شخصی، اتوبوس و یا هواپیما قابل مقایسه با قطار نیست. اما مزیت های سفر با قطار به همین چند مورد خلاصه نمی شود.

سفر با قطار به ویژه در مسیرهای طولانی، هم اقتصادی تر و کم هزینه تر است و هم راحت تر. سفر با قطار، خستگی سفر با اتوبوس و یا ماشین شخصی را ندارد و به آسانی می توانید روی تخت های راحت آن، استراحت کنید.

همچنین فضای واگن ها این اجازه را به شما می دهد تا بتوانید در راهروی قطار قدم بزنید و به بدنتان استراحت بدهید. از سوی دیگر رستوران قطار هم می تواند نیازهای شما را مرتفع کند. شما در قطار این امکان را خواهید داشت تا غذا یا تنقلات دلخواهتان را از آن جا تهیه کنید.

مطلب مرتبط: ترفندهایی برای سفر راحت با قطار

سفر با قطار
سفر با قطار

اما اگر دانشجو هستید و یا دور کاری می کنید و به صورت فریلنسری مشغول به کار هستید، می توانید از زمانی که در قطار هستید، برای متمرکز شدن بر روی کار و یا درس استفاده کنید.

مطلب مرتبط: سفر با قطار، همسفر با چشم انداز طبیعت بکر

مطالعه در قطار
مطالعه در قطار

 با قطار به کدام شهر های ایران می توان سفر کرد؟

اما با این تعاریفی که از قطار کردیم، حالا سوال این جا است که به کدام شهر های ایران، امکان سفر با قطار وجود دارد؟ پاسخ این است که ریل راه آهن به اکثر استان های ایران کشیده شده است اما کدام شهر ها؟ در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور وجود دارد.

همه استان های ایران به جز استان های چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر‌احمد، همدان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، اردبیل، گیلان، خراسان جنوبی و خراسان شمالی هنوز خارج از شبکه ریلی کشور هستند و استان های کرمانشاه، همدان، اردبیل و گیلان هم قرار است به زودی به شبکه ریلی اتصال یابند.

مسیر ریلی کشور
مسیر ریلی کشور

همان طور که می دانید اغلب مسیرهای ریلی ایران، از تهران به شهرهای دیگر است و پر ترافیک ترین مسیر ها، مسیر تهران به مشهد و بالعکس است. میان تهران و اکثر استان های ایران هم مسیر ریلی وجود دارد.

همچنین خط آهن تهران به مشهد از شهرهای شاهرود، سمنان، گرمسار، دامغان، سبزوار و نیشابور عبور می کند. علاوه بر این مسیر های دیگری به شهر های طبس، اصفهان، تبریز، مهاباد، اهواز، شبستر، ملایر، قم، زنجان، قزوین، کرج، کاشان، یزد، بافق، کرمان، بندرعباس، ساری، شیراز و سرخس هم قابل استفاده هستند. همه شهرهایی که گفتیم، دارای مسیر راه آهن برای دسترسی به مشهد، به صورت مستقیم و غیر مستقیم هستند.

برای سفر بعدی، چه وسیله ای را در نظر گرفته اید؟

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×