» جاذبه های گردشگری هرمزگان » جزیره هرمز کجاست؟ اطلاعات کامل بازدید و دیدنی ها
جزیره هرمز
جاذبه های گردشگری هرمزگان

جزیره هرمز کجاست؟ اطلاعات کامل بازدید و دیدنی ها

۱۴ اسفند ۱۴۰۲ 6۰533

جزیره هرمز، یکی از زیباترین جاهای دیدنی هرمزگان است که به طبیعت بکر و جذابش معروف است. در این جزیره خبری از وسایل نقلیه عمومی نیست و تجربه متفاوتی از جزیره‌گردی با موتورهای سه چرخ یا پای پیاده خواهید داشت. بنابراین اگر به دنبال ارتباط با طبیعت و لذت بردن از فرهنگ و تاریخ هستید، اقامت ۲۴ جزیره هرمز را به شما معرفی می‌کند.

فهرست این مطلب

جزیره هرمز کجاست؟

هرمز در قلب خلیج فارس و در فاصله ۸ کیلومتری از شهر بندرعباس قرار دارد که یکی از مقاصد گردشگری جنوب است. این جزیره به شکل بیضی با مساحتی بیش از ۴۲ کیلومتر مربع است و در نزدیکی تنگه هرمز قرار دارد.

چگونه به جزیره هرمز برویم؟

برای دسترسی به جزیره هرمز، دو راه وجود دارد. یک مسیر این است که به بندرعباس رفته و از آنجا با استفاده از شناورها یا اتوبوس‌های دریایی به این مقصد رؤیایی برسید. راه دیگر این است که به جزیره قشم سفر و از آنجا به سمت هرمز حرکت کنید.

چگونه از قشم به جزیره هرمز برویم؟

برای سفر به هرمز از جزیره قشم، می‌توانید از شناورها، اتوبوس‌های دریایی یا لنج‌ها که در اسکله شهید ذاکری قرار دارند، استفاده کنید. این مسیر آبی معمولاً در کمتر از یک ساعت طی می‌شود، اما زمان دقیق آن بستگی به نوع شناور و البته شرایط جوی دارد. ساعت‌هایی که برای حرکت شناور از قشم به هرمز اعلام شده عبارتند از ۷ صبح، ۹ صبح، ۱۴ و ۱۵ عصر، البته بهتر است برای اطمینان خاطر بیشتر، هماهنگی با مدیریت اسکلت انجام دهید.

چگونه از کیش به جزیره هرمز برویم؟

امکان سفر مستقیم از جزیره کیش به هرمز وجود ندارد. اگر در کیش هستید و می‌خواهید تجربه هرمزگردی را نیز داشته باشید، ابتدا باید خود را به بندرعباس یا قشم برسانید و سپس از آنجا با کشتی به این جزیره بروید.

چگونه از بندرعباس به جزیره هرمز برویم؟

اگر قصد سفر به هرمز با خودروی شخصی را دارید، باید به بندر پل در نزدیکی بندرعباس بروید. سپس از طریق لندینگ کرافت یا شناورهای خودروبر به بندر لافت هرمز سفر کنید. اگر قصد سفر با ماشین خود را ندارید، می‌توانید به اسکله شهید حقانی در بندرعباس بروید و از آنجا با شناورهای دریایی سفر کنید.

سفر با شناورهای دریایی از بندرعباس تا هرمز حدوداً ۶۰ دقیقه زمان می‌برد. البته این زمان بستگی به شرایطی مانند آب و هوا و مواج بودن دریا دارد و ممکن است کم یا زیاد شود. در روزهایی که دریا طوفانی است، کشتی‌ها به هیچ عنوان حرکت نمی‌کنند. هزینه اعلام شده برای سفر دریایی به هرمز در سال ۱۴۰۲ باید نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کنید. احتمال افزایش قیمت در نوروز ۱۴۰۳ وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

جزیره هرمز روی نقشه

نقشه جزیره هرمز

آب و هوای جزیره هرمز

آب و هوای جزیره، گرم و خشک با رطوبت بالاست و دمای آن در فصل‌های مختلف سال متفاوت است. آب و هوای جزیره هرمز در بهار بسیار خوشایند و معتدل است. در تابستان، دمای هوا تقریباً به ۴۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و گشت در جزیره بسیار دشوار است. در فصل پاییز، دمای هوا در این جزیره کاهش می‌یابد و هوا خنک‌تر می‌شود. در فصل زمستان نیز، بسیار سرد و خشک می‌شود و دما به حداقل صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

بهترین زمان سفر به جزیره هرمز

با توجه به بررسی وضعیت آب و هوایی جزیره، بهترین زمان سفر به جزیره هرمز در اوایل بهار و اواخر زمستان است. آب و هوای مطلوب و دلنشین در این دوره‌ها بر جزیره حاکم است. همچنین، اواخر پاییز نیز زمان مناسبی است که می‌توان برنامه‌ریزی کرد.

جزیره هرمز در شب

جزیره هرمز در شب دو چشم‌انداز بی نظیر دارد که نباید آنها را از دست داد. یکی از این مناظر، آسمان شب این جزیره است که شما می‌توانید حتی با چشم غیر مسلح در زیبایی و درخشش ستارگان غرق شوید. جذابیت دیگر شب‌های هرمز، رنگ آبی درخشان دریا در نزدیکی ساحل است. وجود چگالی بالای پلانکتون‌ها در آب عامل خلق چنین پدیده دیدنی است، منظره‌ای که یکی از جذابیت‌های اصلی جزیره است و گردشگران را وادار می‌کند تا شب‌های خود را در کنار ساحل نقره‌ای جزیره هرمز سپری کنند.

جزیره هرمز در شب

تاریخچه جزیره هرمز

هرمز در طول تاریخ نام‌های متفاوتی داشته که از جمله آنها می‌توان به «جرون» و «هورموغ» اشاره کرد. به دلیل موقعیت استراتژیک این جزیره، ۵۰۰ سال پیش پرتغالی‌ها این جزیره را فتح کردند و قلعه نظامی مستحکمی در آن بنا نهادند. در اوایل قرن ۱۷ میلادی، نیروهای ایرانی به رهبری امام قلی خان و با همراهی نیروهای انگلیس، هرمز را از پرتغالی‌ها باز پس گرفتند.

فرهنگ، آداب و رسوم مردم هرمز

به دلیل همسایگی با کشورهای عربی و فعالیت‌های بازرگانی، فرهنگ و آداب ‌و رسوم شهرهای جنوبی کشور، همواره دارای یک طعم و بوی متفاوت نسبت به شهرهای دیگر ایران است. به طوری که حتی در زبان و گویش مردم هرمز، لغاتی با ریشه پرتغالی، انگلیسی، هندی و عربی نیز مشاهده می‌شود. مردم جزیره به زبان فارسی و با گویش بندری و مینابی ارتباط برقرار می‌کنند و بیشتر جمعیت هرمزی‌ها مسلمان و شیعه هستند. مولودی خوانی و نواختن سازهای محلی خصوصا در نوروز از جمله آداب و رسوم مردم این جزیره است.

اقتصاد و فعالیت‌های تجاری جزیره هرمز

جزیره هرمز به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود، در حوزه بازرگانی بسیار مهم است. پرتغالی‌ها، انگلیسی‌ها و حتی هلندی‌ها همواره به این جزیره چشم داشته‌اند که نشان از اهمیت استراتژیک هرمز دارد. ماهیگیری، شغل اصلی مردم است، اما با افزایش تعداد گردشگران، جامعه محلی به طور تدریجی به صنعت گردشگری جذب می‌شود و خدمات اقامتی، حمل و نقل زمینی و دریایی، و غذاهای محلی را برای گردشگران فراهم می‌کنند.

جاهای دیدنی جزیره هرمز

در مورد جزیره هرمز باید گفت که هر نقطه‌ای از خاکش، یک گنج از زیبایی‌های طبیعت را پنهان کرده است. از غارهای دریایی و ساحل‌های بی‌نظیرش گرفته تا دره‌های رنگین‌کمان و جنگل حرا، که همه این جاهای دیدنی جزیره هرمز، آن را مانند یک اثر هنری باشکوه به تصویر می‌کشند.

دره رنگین کمان

هر زمان که باران می‌بارد، منتظر رنگین کمان در آسمان هستیم، اما یک رنگین کمان دائمی هم روی زمین وجود دارد که با سفر به هرمز می‌توان آن را دید. در قسمتی از این جزیره که به دره رنگین کمان معروف است، زمین و کوه‌ها به رنگ‌های گوناگون مانند سبز، قرمز، سفید و طلایی هستند که هر بیننده‌ای را محسور خود می‌کنند. این دره سنگی به وسیله باد و آب، چنین شکل خاصی به خود گرفته است.

دره رنگین کمان

قلعه پرتغالی‌ها

قلعه‌ای که توسط پرتغالی‌ها در شمال شرقی جزیره و در نزدیکی دریای نیلگون ساخته شد، یکی از قوی‌ترین دژ‌های باقی‌مانده در کشور است. در دل این قلعه، یک کلیسای باورنکردنی با سقف مرجانی و ستون‌های رنگارنگ وجود دارد که دیدن آن را نباید از دست داد.

دره مجسمه‌ها

دره مجسمه‌ها در جاده اصلی شهر قرار دارد و می‌توان از مناظر طبیعی که توسط آب و باد شکل گرفته‌اند، لذت برد. از بین همه آن‌ها، مجسمه‌ای که به شکل اژدها توسط طبیعت بر دیواره کوه حک شده، جذاب‌ترین مجسمه این دره است!

جنگل حرا

جنگل حرا، یکی از معدود مکان‌هایی است که به عنوان زیستگاه پرندگان، آبزیان و حیوانات منطقه شناخته می‌شود. گیاهان این جنگل، بسیار منحصربه‌فرد هستند. درختان جنگل حرا، آب شور دریا را جذب کرده، آن را تصفیه کرده و آب شیرین در تنه خود تولید می‌کنند!

جزیره هنگام

سواحل جزیره هنگام، به شما اجازه می‌دهد در هر گام تصویری جدید از دریا را مشاهده کنید. هنگام یک منطقه طبیعی بکر است که تجربه قدم زدم در سواحل پر از صخره یا شنی را برایتان رقم می‌زند.

سواحل جزیره هنگام

غار مراقبه یا الهه نمک

غار الهه نمک، یک جاذبه فیروزه‌ای در قلب جزیره است. این غار، به عنوان مکانی برای مراقبه و آرامش شناخته می‌شود و دیواره‌های آن مزین به نمک‌های رنگارنگ و درخشان هستند. محلیان بومی، احترام بسیاری برای این غار قائل هستند، از همین رو نام الهه را برای آن انتخاب کرده‌اند.

فرش خاکی جزیره هرمز

فرش خاکی با رنگ قرمز بر بستر ساحل پهن شده و یادآور قدمت و تاریخ این سرزمین است. در طرح و نقش این فرش از موتیف‌های محلی الهام گرفته شده و رنگ‌های آن شبیه به لباس‌های سنتی بومیان منطقه است.

خانه تاریخی جری پولاک

خانه جری پولاک یکی از آثار تاریخی در جزیره هرمز است که از دوران پهلوی باقی‌مانده است. این بنا که توسط جری پولاک، هنرمند چک‌تباری که در هرمز زندگی می‌کرد، ساخته شده است.

موزه دکتر احمد نادعلیان

در موزه دکتر احمد نادعلیان، علاوه بر آثار خود این هنرمند برجسته، آثاری از هنرمندان بومی نیز به نمایش گذاشته شده است. دست‌سازه‌های نادعلیان، با طراحی‌های خلاقانه و هماهنگ با محیط زیست، از جمله جواهراتی هستند که با هنر زنان محلی تلفیق شده‌اند.

غارهای دریایی

مواردی که به غارهای زیرزمینی هرمز اطلاق می‌شود، در واقع غارهای واقعی نیستند و صرفاً به دلیل حفره‌هایی که در دل سنگ‌ها به وجود آمده، به این عنوان معروف شده‌اند. در بخش‌های جنوب و جنوب شرقی، سنگ‌های بزرگی وجود دارند که به عنوان گنبدهای طبیعی عمل می‌کنند.

کوه نمکی جزیره هرمز

در هرمز برف نمی‌بارد، اما کوه نمکی کمی از جلوه برف پوشیده شده کوه‌ها را ارائه می‌دهد. اگر به دره مجسمه‌ها یا دره رنگین کمان رفتید، حتماً باید از کوه دماوند نمکی هرمز بازدید کنید.

جاهای دیدنی جزیره هرمز بسیار بیشتر از موارد گفته شده است که ما تلاش کردیم فقط به مهم‌ترین‌ و معروف‌ترین نمونه‌های آن اشاره کنیم.

تفریحات جزیره هرمز

سرگرمی‌های جزیره فقط به تماشای آثار تاریخی محدود نمی‌شود، بلکه شامل گشت و گذار در مناطق طبیعی جزیره، شنا، قایق سواری و … می‌شود. اگر سری به این جزیره زدید، از تفریحات جزیره هرمز غافل نشوید.

شنا و غواصی

سواحل جزیره، مکان‌های امن و دل‌پذیری برای شنا دارد. تورهای غواصی نیز در این جزیره برگزار می‌شود، جایی که می‌توانید به زیبایی‌ مرجان‌ها دست یابید، بدون اینکه نیازی به مهارت شنا داشته باشید.

قایق سواری

شما می‌توانید از قایق‌های موتوری برای گشت زدن در اطراف جزیره استفاده کنید. این قایق‌ها معمولاً در اسکله‌ها یا سواحل مختلف جزیره قرار دارند و شما می‌توانید با اجاره یا خرید بلیت از آن‌ها استفاده کنید.

طرح و نقش حنا

طرح حنا روی دست و پا یکی از تفریحات زنانه است که می‌توان در این جزیره آن را تجربه کرد. زنان بومی هرمز از مدت‌ها پیش در صنعت نقاشی با حنا فعالیت می‌کنند، که این فرآیند نه تنها یک تفریح برای گردشگران است بلکه به تقویت اقتصاد محلی نیز کمک می‌کند.

ساحل نوردی

ساحل نوردی در هرمز از آن تجربه‌های لذت‌بخشی است که حداقل یک بار در طول زندگی باید تجربه‌اش کرد.

سواحل جزیره هرمز

کمپینگ

اگر به زدن کمپ در کنار ساحل علاقه‌مند هستید، باید به مسائلی مانند مد و جزر دقت کنید تا تجربه‌یتان لذت‌بخش باشد. این موضوع به شما کمک می‌کند تا بدانید کجا و کی می‌توانید چادر بزنید و از صدای امواج دریا لذت کافی را ببرید.

دوچرخه سواری

در این جزیره می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و با آن‌ها جاذبه‌های مختلف جزیره را بپیمایید. یکی از ویژگی‌های جالب این دوچرخه‌ها این است که دارای خدمات پشتیبانی هم هستند.

جمع کردن صدف حلزون و گوش ماهی

سواحل بکر جزیره پر از صدف‌ها، گوش‌ماهی‌ها و حلزون‌هایی در اندازه‌های مختلف هستند. برخی از مسافران، این صدف‌ها را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را برای ساخت اشیاء زینتی به کار می‌برند.

دیدن لاکپشت‌ها و خرچنگ‌های ساحل

سواحل جزیره فرصتی مناسب برای تماشای حیوانات دریایی و ساحلی مختلف است. شما می‌توانید حرکت خرچنگ‌ها و لاک‌پشت‌ها را در ساحل ببینید. گاه ستاره‌های دریایی نیز به نزدیکی سواحل می‌آیند. فقط حواستان باشد حیوان آزاری نکنید.

تماشای اجرای موسیقی زنده

در سواحل هرمز، مشاهده گروه‌هایی از مردم که در حال اجرای موسیقی محلی زنده هستند، کم نیست. شما می‌توانید با آنها همراه شوید تا لحظات شاد و خوشی برایتان رقم بخورد.

گزینه‌های تفریحی جزیره هرمز بیشتر از موارد گفته شده است، اما سعی کردیم مهم‌ترین و جذاب‌ترین نمونه‌های آن را به شما معرفی کنیم تا سفری خاطره‌انگیز داشته باشید.

سوغات و صنایع دستی جزیره هرمز

در گوشه‌ها و کنار جزیره، انسان‌هایی زندگی می‌کنند که به هنر علاقه‌مندند و مهارت‌هایشان در خلق آثار هنری بی‌نظیر است. این آثار، که اغلب از صدف، مروارید و سنگ‌های زینتی ساخته شده‌اند، به عنوان سوغات جزیره هرمز معرفی می‌شوند. در کنار صنایع دستی، خوراکی‌های هرمز نیز بسیار محبوب هستند.

  • ادویه جنوب: اگر به غذاهای دریایی و جنوبی علاقه‌مند هستید، حتماً ادویه هرمز را با خود ببرید. در مغازه‌ها و بازارهای هرمز، می‌توانید انواع ادویه‌های این منطقه را بیابید.
  • ماهی و میگو: تنوع ماهی و میگو در این جزیره بسیار زیاد است و ماهی‌های مشهور خلیج فارس در اینجا یافت می‌شوند. البته سوغات بردن ماهی و میگو نیاز به شرایط خاصی است که باید آن را فراهم کنید تا فاسد نشوند.
  • زیورآلات صدفی: دریای خلیج فارس هدایای بزرگی از اعماق خود به ساحل می‌آورد که مردم محلی از آن‌ها زیورآلات و مجسمه‌های زیبا می‌سازند. این دست‌سازه‌ها از موادی مانند صدف، پولک، مرجان و … ساخته می‌شوند و به عنوان یکی از بهترین صنایع دستی جزیره هرمز شناخته می‌شوند.
  • لباس محلی و پارچه‌های سوزن‌دوزی شده: اگر شما دوستدار لباس‌های محلی هستید، هرمز یک مقصد عالی برای شماست. در بازارهای این جزیره، می‌توانید انواع پیراهن‌ها و شلوارهایی با دوخت سنتی را پیدا کنید. همچنین، پارچه‌های دست‌دوز این جزیره به صورت جداگانه نیز به فروش می‌رسند.

غرفه صنایع دستی جزیره هرمز و فروشنده زن

غذاهای جزیره هرمز

اگر علاقمند به غذاهای دریایی هستید، به جای عالی آمده‌اید! غذاهای محلی جزیره هرمز اغلب با استفاده از انواع ماهی‌های جنوبی و ادویه‌های محلی طبخ می‌شوند. موفلک، هواری، دوپیازه میگو، قلیه ماهی و میگو، برنج دیشو، زیبون و … از غذاهای محلی هستند که ارزش امتحان کردن را دارند.

  • موفلک: در مناطق جنوبی، برخی از غذاها مانند موفلک با استفاده از بلغور گندم یا جوی پرک آماده می‌شوند. اگر در سفر خود به دنبال یک غذای رژیمی هستید، موفلک را امتحان کنید. در این غذا تکه‌های ماهی طعم‌دار، تخم گشنیز، پیاز و ادویه‌های خوش‌طعم نیز پیدا می‌شود.
  • زیبون: این غذا مناسب برای عاشقان خوراکی‌های دریایی است. ماهی یا میگو طعم‌داره شده را با آب گوجه‌فرنگی تفت می‌دهند، بعد در ته برنج طعم‌دار می‌چینند و همه را با هم دم می‌کنند. در نهایت، یکی از لذت‌بخش‌ترین غذاهای جنوبی آماده می‌شود.
  • هواری: این غذا جزو پلوهای جنوبی محسوب می‌شود که معمولاً با ماهی سرو می‌شود. برای افزایش طعم ماهی، آن را در آب تمبرهندی قرار می‌دهند. سپس سیر، پیاز و سبزیجات جنوبی به همراه گشنیز و گوجه‌فرنگی افزوده می‌شود. در پایان، ادویه‌های جنوبی و زعفران به این غذا طعمی بی‌نظیر می‌دهند.
  • گبولی گوشت: این غذای با استفاده از برنج، تکه‌های گوشت، نخود، لیموعمانی و ادویه‌هایی مانند میخک و کشمش طبخ می‌شود. امروزه برخی از آشپزخانه‌های هرمز، این غذا را با استفاده از مرغ نیز درست می‌کنند، اما طعم اصلی آن همچنان با تکه‌های گوشت است.

گبولی گوشت از غذاهای محلی جزیره هرمز

رستوران‌های جزیره هرمز

چشیدن طعم غذاهای محلی هرمز بخشی جذاب از سفر به این جزیره است که نباید از آن چشم‌پوشی کرد. به رستوران های جزیره هرمز سر بزنید و غذاهای جدید و متنوع این جزیره را تجربه کنید. همچنان می‌توانید از انواع غذاهای ایرانی و فرنگی لذت ببرید.

  • رستوران سلیدون: مزرعه و کافه ارگانیک سلیدون از جمله معروف‌ترین رستوران‌های هرمز است که طرفداران بسیاری دارد. این رستوران که به‌صورت خانوادگی اداره می‌شود، بهترین غذاهایی که از مواد اولیه مرغوب و تازه تهیه می‌شود را ارائه می‌دهد.
  • رستوران خنجی زاده: فضای پذیرایی رستوران خنجی زاده هرمز از یک سالن بزرگ تشکیل شده است که مهمانان مختلف در کنار هم در حال لذت بردن از غذا هستند. همین حس و حال آن را به یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های این جزیره زیبا تبدیل کرده است.
  • رستوران بادیل: بیش‌تر رستوران‌های هرمز، به شکل ساده و محلی طراحی شده‌اند؛ به نحوی که انگار به خانه‌ای از اهالی این جزیره رفته‌اید. رستوران بادیل هرمز نیز چنین حال و هوایی دارد که در حیاط یک خانه سنتی واقع شده و توسط اعضای یک خانواده محلی اداره می‌شود.
  • رستوران سنگار: وقتی وارد رستوران سنگار می‌شوید، اولین چیزی که چشمان گردشگران را به خود جلب می‌کند، فضای سنتی و نقاشی‌های دیواری زیباست. عطر و طعم غذاهای این رستوران هم که با هیچ چیز قابل توصیفی نیست!

رستوران بادیل جزیره هرمز

مراکز خرید جزیره هرمز

خرید کردن همواره یکی از لذت‌های بی‌نظیر سفر است، به ویژه زمانی که به جزیره‌ای دل‌نشین مثل هرمز می‌روید. اگرچه مراکز خرید جزیره هرمز به اندازه دیگر شهرها پررونق نیستند، اما می‌توانید از فروشگاه‌های محلی و بازارهای سنتی‌شان، محصولات مورد نیاز خود یا سوغاتی زیبا بخرید.

بازارچه صنایع دستی: مرکز خرید اصلی، بازارچه صنایع‌دستی آن است که در بستر ساحل سرخ و زیبای آن قرار دارد. این بازارچه پرآوازه و جذاب، به عنوان یکی از مقاصد برتر برای خرید سوغات و آثار هنری محلی در هرمز شناخته می‌شود.

بازار قدیم هرمز: بازار قدیم هرمز یکی از مراکز خرید تاریخی آن است که در قلب بافت شهری جزیره واقع شده و از مغازه‌های رنگارنگ و متنوع تشکیل شده است. از زمان‌های دور، فروشندگان محلی اجناس خود را در این بازار به مردم جزیره و گردشگران عرضه می‌کردند.

بازار ساحلی جزیره هرمز: این بازار در نزدیکی قلعه تاریخی پرتغالی‌ها و در شمال جزیره قرار دارد. معمولاً با غروب آفتاب، فروشندگان آرام آرام محیط را ترک می‌کنند و بهتر است صبح یا ظهر برای خرید به این مکان سر بزنید. یک جاذبه جالب درباره این بازار این است که در کنار ساحل و روی خاک سرخ جزیره قرار دارد.

فروش صنایع دستی در بازارچه ساحلی جزیره هرمز

اقامت در جزیره هرمز

برای اقامت در جزیره هرمز، می‌توانید از دو هتل سه ستاره آن استفاده کنید یا به اقامتگاه‌های بوم‌گردی آن مراجعه کنید. همچنین، اگر تمایل دارید، می‌توانید شب را در چادرهای مسافرتی سپری کنید. از آنجایی که در هرمز خبری از هتل‌های ۴ و ۵ ستاره نیست و اگر کلا تمایلی به اقامت در جزیره ندارید، انواع هتل کیش یا هتل قشم را می‌توانید رزرو کنید اما باید قبل از حرکت آخرین قایق به اسکله بروید.

سفر به جزیره هرمز با تور

اگر می‌خواهید در وقت خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید با رزرو تور، خصوصاً تورهای یک روزه هرمز، بدون دغدغه حمل و نقل، بیشترین جاذبه‌های هرمز را در کمترین زمان ببینند. این گشت‌ها معمولاً از ساعت ۸ صبح شروع می‌شوند و تا ساعت ۷ عصر به اتمام می‌رسند.

جمع بندی مطالب

جزیره هرمز با منابع طبیعی زیبا، غذاهای دریایی متنوع و فرهنگ خاص، یک مقصد جذاب برای گردشگران است. از طرفی، صنایع دستی محلی و غذاهای محلی این جزیره، تجربه‌ای لذت‌بخش و منحصربه‌فرد از سفر به جنوب را ارائه می‌دهند. در نتیجه، این جزیره به عنوان یک مقصد فرهنگی و گردشگری با ثروت‌های فراوان، توجه بسیاری از مسافران و گردشگران را به خود جلب کرده است.

سؤالات متداول

جزیره هرمز در کدام استان است؟

استان هرمزگان

جزیره هرمز تا قشم چند کیلومتر است؟

حدود ۵۴ کیلومتر

چطوری بریم جزیره هرمز؟

یک راه اسکله شهید حقانی که حدود نیم ساعت بسته به شرایط آب و هوایی طول می کشد، یک راه هم اسکله ‏شهید ذاکری با قایق موتوری است که حدود نیم ساعت طول می کشد.‏

جزیره هرمز تا بندرعباس چقدر فاصله دارد؟

حدود ۸ کیلومتر

جزیره هرمز چی بپوشیم؟

مثل همه شهرهای جنوبی، لباس نخی، خنک، گشاد و رنگ روشن مناسب است.

جزیره هرمز چقدر جمعیت دارد؟

در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر

چرا خاک جزیره هرمز رنگی است؟

بخاطر وجود ترکیبات شیمیایی مثل اکسید فلزات آهن و ناخالصی های نمک

آیا جزیره هرمز فرودگاه دارد؟

خیر باید بلیط هواپیما به سمت بندرعباس یا قشم خریداری کنید.‏

آیا جزیره هرمز هتل دارد؟

بله اما برای رزرو هتل های شیک و لوکس می توانید به جزیره قشم و کیش بروید.‏

آیا جزیره هرمز بازار دارد؟

فروشگاه‌های محلی و بازارهای سنتی‌ در این جزیره وجود دارند.‏

جزیره هرمز چند کیلومتر است؟

حدود ۴۲ کیلومتر مربع

جزیره هرمز چی داره؟

خاک رنگی جزیره هرمز، ساحل زیبا و درخشان در شب و دیدنی‌های تاریخی

برای رفتن به بریم جزیره هرمز از کدام اسکله برویم؟

یا از اسکله شهید حقانی یا از اسکله شهید ذاکری

۴.۶/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×