» دانستنی‌های سفر » چرا نباید از تلفن همراه هنگام بلند شدن و نشستن هواپیما استفاده کنیم؟
تلفن همراه حالت پرواز در هواپیما
دانستنی‌های سفر

چرا نباید از تلفن همراه هنگام بلند شدن و نشستن هواپیما استفاده کنیم؟

۲۳ شهریور ۱۳۹۸ 11۰1,759

در گذشته مجبور بودیم هنگام پرواز گوشی تلفن همراه خود را خاموش کنیم. اما اکنون تنها کافیست تلفن همراه خود را روی حالت پرواز قرار دهیم. با ما در بلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا با هم به این مسئله بپردازیم.

هرکسی که تابحال با هواپیما سفر کرده باشد قطعا این اتفاق را تجربه کرده است. خدمه پرواز از شما می خواهند که موبایل خود را خاموش کنید و یا روی حالت پرواز قرار دهید. اما تا به حال از خود پرسیده اید دلیل آن چیست؟

تلفن همراه حالت پرواز در هواپیما
تلفن همراه حالت پرواز در هواپیما

هنگام برقراری یا دریافت تماس، تلفن همراه شما به دنبال نزدیکترین برج امواج موبایل خواهد گشت. این بدین معناست که تماس های شما ممکن است با برج های امواج تلفن همراه و حتی سیستم های هواپیما تداخل پیدا کند. این نوع آلودگی رادیویی وقتی مشکلی دار می شود که عده ی زیادی از مسافران همزمان تلفن همراه خود راه خود روشن کنند.

اگر در ارتفاع حدود ۹۰۰۰ متر تلفن همراه شما روشن باشد چه اتفاقی می افتند؟

شاید هیچ اتفاقی نیافتد. تا به امروز هیچ حادثه ای که به علت سیگنال های تلفن همراه باشد گزارش نشده است. هرچند خلبانان به علت برخی نابسامانی ها توجهشان به امواج تلفن همراه معطوف شده است. به همین دلیل خطوط هوایی و اداره فدرال هوایی ترجیح می دهند ریسک نکنند.

حالت پرواز
حالت پرواز

تداخل امواج موبایل تنها مربوط به زمانی که تلفن شما در حال کار است نمی شود. به همین خاطر است که خدمه پرواز بلافاصله از شما می خواند که تلفن خود را حتی در صورت عدم استفاده روی حالت پرواز قرار دهند.

مطالب مرتبط:

جت لگ یا پرواز زدگی چیست و چگونه می توان با آن مقابله کرد؟

قبل از پرواز چه نخوریم؟

راهکارها و اقدامت مناسب در پروازهای طولانی

 

در هر صورت، حالت پرواز امواج تلفن همراه شما را قطع می کند. اما شما بازهم می توانید از دیگر امکانات مانند موزیک گوش کردن، بازی کردن و … بپردازید.

تلفن همراهتان روی حالت پرواز قرار دهید
تلفن همراهتان روی حالت پرواز قرار دهید

اگر خطوط هوایی مورد نظرتان وای-فای حین پرواز ارائه دهند که این روزها باب شده مشکل حل می شود. با این امکان شما می توانید از اینترنت هنگام پرواز برای چک کردن ایمیل و کارهای دیگر استفاده کنید.

آداب و معاشرت پرواز

تماس از طریق وای-فای کاملا امکان پذیر است و به زودی بیشتر فراگیر خواهد شد. از طرفی برقراری تماس در ارتفاع ۹۰۰ متری هم از سال ۲۰۰۸ راه افتاده است. اما چه کسی دلش می خواهد در هواپیما کنار کسی که مدام با گوشی ور می رود بنشیند؟ و یا در هواپیمایی که همه در حال حرف زدن با موبایلشان هستند؟ می توانید تصور کنید که این اتفاق می تواند چقدر آزار دهنده باشد؟

استفاده از تلفن همراه هنگام پرواز
استفاده از تلفن همراه هنگام پرواز

شما هم از تجربه خود در این زمینه برای ما بنویسید.

 

منبع: اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×