بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری اردبیل » دریاچه نئور، آرامشی در دل کوهستان
دریاچه نئور
جاذبه های گردشگری اردبیل

دریاچه نئور، آرامشی در دل کوهستان

۱۳ شهریور ۱۳۹۸ 22۰2,966

دریاچه نئور، در میان استان گیلان و اردبیل قرار دارد. این دریاچه آب شیرین، در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

دریاچه نئور
دریاچه نئور

نئور شامل دو دریاچه است که در فصل بهار به هم می‌پیوندند و وسعت آن بیش از ۲۰۰ هکتار می شود. این دریاچه و اطراف آن، به دلیل اکوسیستم منحصر به فرد، منطقه ای حفاظت شده است که تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد. این منطقه به لحاظ زیستگاهی، اکوتوریستی، زنبور داری، کشاورزی و دامداری از اهمیت بالایی برخوردار است. اما ببینیم در سفر به دریاچه نئور ، چه گزینه هایی برای تفریح داریم.

طبیعتگردی
طبیعتگردی

تفریحات و دیدنی های دریاچه نئور

سفر به دریاچه نئور، می تواند از خاطره انگیزترین و جذاب ترین سفر های زندگی شما باشد. بخشی از تفریحات نئور به مسیر آن مربوط می شود. از دیدنی های اطراف این دریاچه سوباتان، است که یکی از زیباترین جاهای دیدنی ایران است اما. در منطقه نئور هم، تفریحات گوناگونی در انتظار شما است. از جمله:

بنر دسکتاپ رزرو هتل های اردبیل از اقامت24

۱- ماهیگیری

صید ماهی قزل آلا، برای افرادی که به ماهیگیری علاقه مندند می تواند تفریح خوشایندی باشد. این دریاچه اغلب مملو از ماهی قزل آلا است که می تواند یک وعده غذایی تازه و مقوی برای لحظات اتراق در کنار دریاچه باشد.

عکاسی دریاچه نئور
عکاسی دریاچه نئور

۲- طبیعتگردی، عکاسی و پیک نیک

جذابیت ها و چشم انداز زیبای دریاچه نئور موجب می شود که بسیاری از طبیعتگردان لحظاتی را به دور از شلوغی شهر ها، اطراف این دریاچه را برای گذران اوقات خود انتخاب کنند. عکاسی از مناظر طبیعی منحصر به فرد این منطقه هم می تواند فعالیتی لذت بخش باشد که خاطرات شیرین سفر را نیز ثبت می کند.

همچنین این منطقه محل رویش گیاهان دارویی با خواص درمانی بالا است. گیاهان بسیاری از جمله بابونه، بومادران، پنج انگشت،کنگر، خاکشیر و غیره در این منطقه می رویند.

علاوه بر این، در صورت تمایل می توانید با قایق های بادی در آرامش آب دریاچه، ریلکس کنید و از مناظر آن لذت ببرید.

مطلب مرتبط: لیست اقدامات مهم در طبیعت گردی

۳- تماشای اسب ها

حرکت دسته جمعی اسب ها در طبیعت، صحنه ای جذاب و دیدنی از طبیعت وحشی را به نمایش می گذارد. در کنار دریاچه نئور، اسب هایی خواهید دید که آزادانه به این سو و آن سو می روند و جلوه ای خارق العاده از طبیعت را پدید آورده اند.

۴- پرنده نگری

علاوه بر موارد بالا، دریاچه نئور زیستگاه مهمی برای برخی از گونه‌ های پرندگان مهاجر است. اگر در فصل مهاجرت پرندگان به این منطقه سفر کنید، قطعا برخی از این پرندگان را خواهید دید. یکی از انواع این پرندگان، آنقوت است. آنقوت از خانواده اردکیان است اما از اردک های معمولی درشت تر بوده و از نظر ظاهری شبیه غاز است. از دیگر انواع پرندگان حاشیه این دریاچه، کبک، چکاوک، چنگر، بلدرچین، عقاب طلایی و زاغ است.

البته فراموش نکنید که این ناحیه، منطقه حفاظت شده است که شکار در آن، ممنوع است.

۵- سبک زندگی کوچ نشینان

دریاچه نئور دارای مراتع ییلاقی است که مکان خوبی برای زندگی عشایر است. زمان فصل ییلاق، می توانید از نزدیک این گروه از مردم را ببینید و با سبک زندگی و روحیات و آداب و رسوم آن ها آشنا شوید.

۶- ورزش های زمستانی

دریاچه نئور در زمستان ها با میانگین دمای ۲۰- درجه سانتی گراد، کوهستانی بودن و زمستان‌ هایی نسبتا طولانی، قابلیت این را دارد که فضایی مناسب برای ورزش های زمستانی باشد. یخ زدگی سطح دریاچه می تواند برای برخی از ورزش ها و تفریحات زمستانی مناسب باشد. علاوه بر این، کوهستان پر برف نیز، قابلیت تبدیل شدن به تفریحگاهی زمستانی را دارد.

کوهنوردی
کوهنوردی

۷- کوهنوردی

باید کوهنورد باشید تا هیجان آن را درک کنید. دریاچه نئور، در منطقه ای کوهستانی قرار دارد که قله های جذابی برای کوهنوردان دارد. تماشای دشت از روی قله و دریاچه آن، لذتی بی پایان می آفریند.

مطلب مرتبط: بر فراز قله ها؛ همه چیز درباره کوهنوردی و سفر به کوهستان

آفرود
آفرود

مسیر دریاچه نئور به سوباتان

از میان لذت ها و تفریحات این منطقه، می توان به مسیر جذاب دریاچه نئور به سمت سوباتان اشاره کرد. طبیعتگردی، سوارکاری، آفرود، دوچرخه سواری و غیره بخشی از تفریحات این منطقه است.

مطلب مرتبط: سوباتان کجاست ؟ چطور برویم ؟

 

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×