بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » سفر ارزان خارجی ؛ معرفی ۱+۱۸ مقصد زیبای دنیا با قیمت های اقتصادی
مراکش
دانستنی‌های سفر

سفر ارزان خارجی ؛ معرفی ۱+۱۸ مقصد زیبای دنیا با قیمت های اقتصادی

۱ مرداد ۱۳۹۸ 8۰1,642

سفر ارزان یکی از آرزوهای هر انسان عاشق سفر کردن است. البته همیشه راه هایی برای کم کردن هزینه ها و سفر ارزان وجود دارد. اما کشورها و مقاصدی هستند که شرایط اقتصادی و سیاسی آنها، سفر ارزان تری را رقم می زنند. امروز در این مقاله به بررسی ۱۸ کشور برای سفر ارزان خارجی می پردازیم. در انتها نیز به ایران که تقریبا همین اوضاع را برای خارجی ها دارد اشاره خواهیم کرد.

۱۸+۱ سفر ارزان خارجی با خرج حداکثر روزی ۱۸ دلار

ما در دنیایی زیبا پر از مقاصد دیدنی و الهام بخش زندگی می کنیم. اما، وقتی بخواهید سفر کنید و حساب بانکیتان به شما اجازه ندهد چطور؟ باور بکنید یا نه هنوز هم ممکن است که بتوانید بدون این نگرانی سفر کنید. ما برای شما لیستی از مقاصد برای سفر ارزان خارجی ترتیب دیده ایم. می توانید از تجربه ماجراجویی در این مقاصد دور لذت ببرید. مقاصدی بین المللی و زیبا برای سفر ارزان.

۱. رومانی

رومانی
رومانی

وقتی صحبت از سفر ارزان به میان می آید، نیازی به گشتن برای جایی غیر از کشور زیبای رومانی نیست. این جواهر نهان پر از اماکن تاریخی فوق العاده است. علاوه بر این، به راحتی با چیزی کمتر از ۲۰ دلار هزینه در روز در این کشور اقامت خواهید کرد. هزینه اقامت در هاستل حدود ۱۲ دلار برای هر شب است. همچنین قیمت ۳ دلاری بلیط موزه شما را ورشکست نخواهد کرد.

پس خودتان را به یک تجربه منحصر به فرد در رومانی دعوت کنید و از پولی که به سختی در آوردید در راه بهتری مثل خرید سوقاتی استفاده کنید!

۲. هند

هند
هند

اگر پیش از این به سفر به هند فکر نکرده بودید، بهتر است این کار را بکنید. با مقام دوم در لیست سفر ارزان خارجی، می توانید مطمئن باشید سفر به هند ارزش هزینه آن را دارد. در بازارهای شلوغ خیابانی کند و کاو کنید و از زیبایی های تاج محل با هزینه ای کمتر از یک پرس سوشی لذت ببرید!

اقامت شبی ۶ دلار را تصور کنید، در حالیکه برای حمل و نقل ۵ دلار پرداختید و با ۲ دلار غذای لذیذ هندی می خورید. از این بهتر هم ممکن است؟

۳. اکوادور

اکوادور
اکوادور

اکوادور که در آمریکای جنوبی قرار گرفته است، علاوه بر اینکه مقصدی فوق العاده برای عاشقان طبیعت است، یک سفر ارزان برای کسانی است که به آمریکای جنوبی سفر می کنند. شما مجبور نیستید از قهوه روزانه تان بزنید تا بتوانید تجربه های بیشتری در اکوادور داشته باشید. می توانید با ۹ دلار دوچرخه اجاره کنید، تنها با ۳ دلار غذایی خوشمزه نوش جان کنید و برای اقامت چیزی کمتر از ۱۵ دلار برای هر شب بپردازید.

۴. مراکش

مراکش
مراکش

مراکش در صدر بسیاری از لیست های سفر ارزان است و کشور بسیار زیباییست. با قرار گرفتن بین دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس در شمال آفریقا، مراکش شما را به گذشته می برد. با هزینه بسیار اندک از شهر باشکوه آبی چفچاون دیدن کنید و یا به کوههای توبکال صعود کنید. با روزی کمتر از ۱۰ دلار شاهانه بخورید و بخوابید و با اتوبوس محلی به مکان هایی سر بزنید که کمتر از کلاس یوگای هفتگیتان هزینه بر می دارد.

۵. لهستان

لهستان
لهستان

اگر می خواهید سفر ارزان خارجی به جایی خلوت در اروپای شرقی داشته باشید، به لهستان بروید. مقصدی محبوب بین مسافران در تمامی دوران ها که باید به لیست سفرتان اضافه شود. با چیزی کمتر از ۲۰ دلار، از قلعه های قرون وسطی کراکوف دیدن کنید یا به رقص و خرید در شب های ورشو بپردازید.

۶. شیلی

شیلی
شیلی

از دیدن شیلی در این لیست شگفت زده نخواهید شد. با قرار گرفتن در صدر لیست مقاصد سفر سایت لونلی پلنت در سال ۲۰۱۸، شیلی بی شک یکی از مقاصدی است که باید امسال به آن سفر کنید. یک شب اقامت در یک هاستل ارزان چیزی حدود ۱۶ دلار برای شما آب می خورد. در صورتیکه هزینه یک وعده غذا چیزی کمتر از ۱۰ دلار است. لازم به ذکر است برخی پارک های ملی و جاذبه های گردشگری رایگان هستند. با کوله باری از خاطره از این سفر ارزان باز خواهید گشت. سفری که برای انجام آن نیاز به مشاوره اقتصادی ندارید!

۷. نیوزلند

نیوزلند
نیوزلند

اگر بخواهیم از یکی از خصوصیات نیوزلند بگوییم مناطر زیبای آن هستند که نفس را در سینه حبس می کنند. و حتما لازم نیست طرفدار جی.آر.تالکین باشید که از آن لذت ببرید!

هرچند که در لیست سفر ارزان ما از گرانهاست، اما با این حال اقامت هر شب شما کمتر از ۱۸ دلار هزینه دارد. هزینه هر وعده عادی غذایی در نیوزلند کمتر از ۱۰ دلار می باشد. این قیمت ها به شما اجازه دیدن زیبایی های این کشور از قبیل فلات چشم نواز میلفورد ساند و یا سفری با قایق کایاک در جزایر خلیج را می دهد.

۸. تانزانیا

تانزانیا
تانزانیا

اگر می خواهید به حیات وحش نگاه نزدیکی بندازید، سفر به تانزانیا را تجربه کنید. تانزانیا که به خاطر حیات وحش غنی و بیابان های پهناورش معروف است، با فعالیت های هیجان انگیزی چون صعود به کوه کیلیمانجارو، بازدید از منطقه حفاظت شده انگورونگورو و روبرو شدن با ۵ حیوان وحشی جهان، بهترین جا برای عاشقان ماجراجویی به حساب می آید.

اقامت در مهمان خانه شبی ۱۵ دلار، خوردن غذاهای محلی تانزیا حدود ۲ دلار برای هر وعده و هزینه اتوبوس حدود ۵ دلار برای شما هزینه بر می دارد.

۹. پرتغال

پرتغال
پرتغال

روستاهای زیبا، غذاهای لذیذ و قلعه های خیره کننده قرون وسطی دلایل اندکی برای عشق ما به پرتغال هستند. دلیل دیگر آن قابلیت سفر ارزان به این کشور است. پرتغال با قرار گرفتن بین اقیانوس اطلس و اسپانیا، لایق توجه شماست!

در آلگارو حمام آفتاب بگیرید و به اکتشاف در زیبایی های لیسبون و کاخ ملی پنا در سینترا بپردازید. مهم چه چیزهایی انتخاب می کنید، می توانید مطمئن باشید وقتی به خانه بر می گردید جیبتان خالی نشده.

۱۰. بولیوی

بولیوی
بولیوی

بولیوی در بین پرو، شیلی و برزیل قرار گرفته است. هرچند به خاطر همسایگان پرطرفدارش نادیده گرفته شده، باید به این کشور زیبا سر بزنید. از دریاچه تیتیکاکا تا آمازون و دشت های نمک سالار د ایونی، بی شک جاذبه های دیدنی بولیوی شما را فریفته خود خواهد کرد.

بولیوی جزو اولین کشور های در لیست سفر ارزان خارجی در آمریکای جنوبی است. شما باید برای یک شب اقامت بین ۵ تا ۷ دلار، برای حمل و نقل از شهر به ری دیگر چیزی کمتر از ۱۰ دلار و برای هر وعده غذایی چیزی حدود ۷ دلار پرداخت کنید.

۱۱. تایلند

تایلند

تایلند

تایلند از دیرباز در لیست سفر ارزان بوده است. این کشور بهشت کوله گرد ها و مسافران اقتصادی به حساب می آید. با لیست بلندی از فعالیت ها و تجربه های هیجان انگیز، احتمالا پیش از این هم در لیست سفر شما بوده است.

غیر از هزینه پروازتان، این کشور الهام بخش، شما حس ذخیره کردن پول حین سفر خواهید داشت. متوسط هزینه اقامت برای هر شب چیزی حدود ۱۷ دلار، حمل و نقل عمومی حدود ۱.۵ دلار و وعده های غذایی که از تازه ترین مواد اولیه درست شده اند بین ۱ تا ۳ دلار هزینه دارد.

۱۲. آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی

اگر به دنبال کشوری با ترکیب عالی طبیعت و زندگی شهری می گردید، آفریقای جنوبی بهترین انتخاب است. خانه پارک ملی کروگر و کیپ تاون دل انگیز، یکی از مکان هاییست که همه باید به آن سفر کنند. فرقی نمی کند بخواهید به سافاری مهیج در یکی از پارک های ملی این کشور بپردازید یا در آب های نیلگون آن شنا کنید، آفریقای جنوبی یک سفر ارزان خارجی برای شماست. هزینه اقامت و غذا چیزی کمتر از ۲۰ دلار در روز است. این به شما اجازه می دهد که با باقی پولتان تجربه های جدیدی امتحان کنید.

۱۳. آلبانی

آلبانی

آلبانی

احتمالا وقتی به یک تعطیلات خاطره انگیز در اروپا فکر می کنید، آلبانی اولین کشوری که به ذهنتان می آید نباشد، اما شاید بهتر است دوباره فکر کنید! آلبانی که بیشتر به خاطر سواحل پراکنده و قلعه های باستانی اش شناخته شده، مکانی فوق العاده برای اکتشاف است. اقامت هر شب در هاستل حدود ۱۸ دلار، حمل و نقل بین ۲ تا ۸ دلار و یک وعده لذیذ آلبانیایی بین ۷ تا ۱۱ دلار هزینه دارد.

۱۴. کاستاریکا

کاستاریکا

کاستاریکا

ساحل های مخفی، آبشار های نفس گیر و احتمالا زیباترین آتشفشانی که تاکنون دیده اید، از دلایل قرار گرفتن کاستاریکا در لیست کشورهایی که باید ببینید هستند. با وجود سن خوزه تا پارک ملی مانوئل آنتونی و جنگل ابر مونت ورده، کاستاریکا مقصد ایده آل هر مسافری است. هزینه های شما با وجود تجربه همه تفریحات، برای اقامت و غذا چیزی کمتر از ۲۰ دلار در روز است.

۱۵. سریلانکا

سریلانکا

سریلانکا

اگر پیش از این رویای سفر به سریلانکا را داشتید اما نگران هزینه های سفرتان بوده اید، بهتر است دوباره آن را در نظر بگیرید. به عنوان جایی که باید حتما به آن سفر کنید، سریلانکا یک مقصد سفر ارزان خارجی به حساب می آید.

می توانید به ماجراجویی در جاذبه های این کشور از قبیل جنگل های بارانی چشم نواز تا پارک های ملی الهام بخش و سفرهای قطار عبوری از مناظر چشم نواز و معابد بی نظیر آن بپردازید. یک وعده برنج کاری حتی از یک فنجان قهوه هم ارزان تر است. حمل و نقل با اتوبوس کمتر از ۲ دلار و اقامت برای هر شب زیر ۱۳ دلار است.

۱۶. ویتنام

ویتنام

ویتنام

ویتنام بیشتر به فرهنگ غنی، شب های زنده و شهر های شلوغش معروف است. بازدید از ویتنام یک سفر ارزان دیگر است که باید آن را هرچه سریعتر انجام دهید. ویتنام که در جنوب شرقی آسیا قرار دارد، مقصد محبوب مسافران است. از شهر هو چی مین گرفته تا بندر هالونگ، این کشور نفس در سینتان حبس می کند. هزینه اقامت در یک هتل ارزان حدود ۹ دلار، حمل و نقل حدود ۱ دلار و وعده غذایی که معمولا حجمی بیش از معمول دارد کمتر از ۲ دلار است.

۱۷. کلمبیا

کلمبیا

کلمبیا

مهم نیست چه نوع انسانی هستید، کلمبیا مقصد بی نقصی برای شماست. عاشق قهوه هستید؟ به کلمبیا بروید. عاشق طبیعتید؟ به کلمبیا سفر کنید. از کوهنوردی لذت می برید؟ کجا بهتر از کلمبیا؟ دوست دارید شنا کنید؟ نظرتان راجع به کلمبیا چیست؟ با انتخاب های زیاد و قیمت های منطقی، مسافران کلمبیا معمولا دوباره به آن سفر می کنند.

با پولی کمتر از هزینه اصلاح سرتان می توانید در کلمبیا اقامت کنید، غذا بخورید و بسیاری از شهرهای آن را ببینید. به درخت های نخل عظیم دره کوکورا، خیابان های رنگارنگ کارتاگنا و پارک ملی تایرونا سر بزنید.

۱۸. فیلیپین

فیلیپین

فیلیپین

وقتی صحبت از جزایر بهشتی می کنیم، فیلیپین یکی از آن هاست. سرزمین آبشارها، سواحل فوق العاده و معماری الهام بخش، این کشور جنوب شرق آسیا، دلباختگان زیادی دارد. با هزینه میانگین (غذا و اقامت) حدود ۲۰ دلار در هر روز، تعجبی ندارد که سالانه مسافران زیادی به سواحل فیلیپین جذب می شوند.

۱۹. ایران

ایران

ایران

کشورم زیبایمان ایران را هم باید به این لیست اضافه کنیم. با افزایش نرخ ارز در بازار ایران، اقامت در ایران شاید از روزی ۱۰ دلار هم ارزانتر باشد. سفر ارزان خارجی به ایران در این روزها با استقبال گسترده ای در میان توریست ها روبرو شده. جاذبه های تاریخی و طبیعی فوق العاده ایران سبب شده که یکی از کشور های مهم توریستی در خاور میانه باشد. البته با افزایش زیرساخت های این صنعت در کشور شاهد افزایش روز افزون ورود مسافران و ارز به داخل خواهیم بود. هزینه اقامت در ایران از حدود ۵ تا ۷ دلار برای هر شب شروع می شود. برای لذت بردن از یک وعده لذیذ ایرانی در حالت عادی کافیست ۲ الی ۳ دلار هزینه کنید.

مطالب مرتبط :

سفر لوکس، سفر ارزان یا طبیعت گردی؟

چگونه ارزان سفر کنیم؟

هتل های خاص : ۱۰ نمونه از هتل های خاص جهان

برگردان شده

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×