» معرفی هتل » هتل های خاص جهان ؛ آشنایی با ۱۰ نمونه از هتل های عجیب و غریب دنیا
هتل گلدن کراون
معرفی هتل

هتل های خاص جهان ؛ آشنایی با ۱۰ نمونه از هتل های عجیب و غریب دنیا

۳۱ تیر ۱۳۹۸ 12۰2,148

هتل های خاص جهان از کاخی که از نمک در کویر ساخته شده تا یک بوئینگ ۷۲۷ بازسازی شده،  نمونه های منحصر به فردی هستند که تصور شما از هتل ها را متحول می کنند.

هیجان و فریبندگی را در لحظه ورود به این هتل ها حس خواهید کرد. در این ۱۰ مقصد منحصر به فرد، ماجراجویی از هتل شروع می شود. در زیر درخشش نور شفق های شمالی بخوابید، در روستای سنتی و دنج قرقیز جا بگیرید و یا رویای کودکیتان را با اقامت در یک خانه درختی در جنگل های بارانی محقق کنید.درادامه به معرفی ۱۰ مورد از هتل های خاص جهان پرداخته ایم،پس با ما همراه باشید.

هتل های خاص جهان را بشناسید

هتل مانتا، جزیره پمبا، زنزیبار (تانزانیا)

هتل های خاص جهان / هتل مانتا
هتل مانتا

هتل مانتا در هر صورت با ویلاهای ساحلی و جزیره ای دور افتاده در میان آب‌های نیلگون اقامتی منحصر به فرد است. اما رزرو اتاق زیر آب و خوابیدن در تخت دو نفرتان زیر سطح آب در حالی که ماهی های رنگارنگ را از پنجره های بزرگ اتاق می بینید چیز دیگریست که این هتل را به یکی از هتل های خاص جهان تبدیل نموده است. شب ها می توانید با روشن کردن چراغ هایی ماهی ها و اختاپوس ها را جلب کنید. طبقه همکف هتل بسیار ساده است و پاسیو پشت بام محلی خوبی برای آفتاب گرفتن و دیدن ستارگان در شب است. اگر از فضای اتاق خسته شدید، می توانید به ماساژ، غواصی و یا گشت و گزار در جزیره بپردازید.

هتل گلدن کراون لوین ایگلات، لوی، فنلاند

هتل گلدن کراون
هتل گلدن کراون

زوج ها و خانواده های می توانند با اجاره یکی از این اقامتگاه های شیشه ای از اقامت زیر نور شفق شمالی لذت ببرند. هر کدام از این کلبه های اسکیمویی دارای آشپزخانه ای کوچک با ست صبحانه، حمام و تخت خواب دو نفره با قابلیت تنظیم جای سر برای دیدن بهتر شفق قطبی است. پنجره های در مقابل سرما عایق بندی شده اند و برای حفظ حریم شخصی کرکره دارند. با شومینه کوچک داخلی خود را گرم کنید یا اگر جرات کنید می توانید در سرمای یخبندان از جکوزی بیرونی در زیر آسمان پر ستاره لذت ببرید. برای دیدن یکی از عجیب ترین هتل های خاص جهان باید به فنلاند سفر کنید.

هتل غار کوکوپلی، فارمینگتون، نیو مکزیکو

هتل غار کوکوپلی
هتل غار کوکوپلی

هتل غار کوکوپلی  به عنوان یکی دیگر از هتل های خاص جهان نام خود را از نوازنده فلوتی که نقشش قرن ها پیش توسط سرخپوستان بر صخره های جنوب شرقی آمریکا منقش شده بود گرفته است. هتل کوکوپلی اقامتگاهی در ارتفاع ۱۰۰ متری در بالای دره رودخانه لا پلاتا است. میهمانان هتل باید برای رسیدن به ورودی ۲۰ متر از قله پایین تر بروند و به غاری با مساحت ۵۲۰ متر مربع برسند که توسط بروس بلک زمین شناس که در ابتدا می خواست از آن برای دفتر کارش استفاده کند ساخته شده. بعدتر این فضا به اتاقهای هتل با جکوزی و دوشهای آبشاری به همراه آشپزخانه کامل و اتاق نشمین و شومینه با اتاق و بالکنی با منظره کویر پهناور زیرین بدل شد.

هتل بوک اند بد توکیو، توکیو، ژاپن

هتل بوک اند بد توکیو
هتل بوک اند بد توکیو

اینجا بهشتی برای خوره های کتاب است. این هتل در نگاه اول شبیه به یک کتابفروشی قدیمی به نظر می رسد اما با کنار زدن قفسه کتاب به فضای دنجی با یک تخت ساده، نور مطالعه و پریز برق روبرو می شوید. ۳۰ عدد چارچوب ساده و با اندازه ای که یک نفر در آن جا بگیرد، به طور کاملا غیر معمولی در پشت قفسه های کتاب که حدود ۳۰۰۰ جلد کتاب انگلیسی و ژاپنی در آن جای گرفته، قرار گرفته اند. دستشوئی برای اتاق ها مشترک است و در کنار قفسه های کتاب کاناپه های برای کتاب خوانی جمعی و دورهمی تعبیه شده است. این اقامتگاه بیشتر شبیه به هاستل است تا هتل. قیمت اجاره هر شب آن چیزی حدود ۳۵ دلار است و می توانید باقی پولتان را کتاب بخرید!

هتل دورمن آن زی، هارلینگن، هلند

هتل های خاص جهان در هلند
هتل دورمن آن زی، هارلینگن، هلند

اسم این هتل به معنای “رویا کنار دریا” ست و از جمله هتل های خاص جهان است. این هتل سه مدل اقامت را پیشنهاد می دهد که در راستای فرهنگ دریایی هارلینگ است. میهمانان هاونکران در ۲۰ متری سطح زمین در جرثقیل بندری که تا سال ۱۹۹۶ برای تخلیه بار کشتی ها استفاده می شد اقامت می کنند. اتاق های کنترل به آپارتمان های شیک با نمای ۳۶۰ درجه بدل شده اند به دریای وادن دید دارد. استفاده از رنگ های روشن، امکانات تفریحی کامل، آشپزخانه، حمام و ایوان پشت بام آن را شبیه به یک قایق تفریحی لوکس کرده است. فانوس دریایی وورتورن که در سال ۱۹۲۰ ساخته شده است، اکنون دارای سه اتاق مارپیچ با نمای ۳۶۰ درجه از دریا و شهر است.

هتل کاستا ورده، ایالت پونتارناس، کاستاریکا

هتل کاستا ورده
هتل کاستا ورده

هتل کاستا ورده به خاطر خانه میهمانش که در واقع یک بوئینک ۷۲۷ بازسازی شده با دو اتاق شیک است، معروف شده. هرچند بدنه ی آن دست نخورده باقی مانده، دکور داخلی آن کاملا بازسازی شده. شما از پنجره های هواپیما نمای جنگل و اقیانوس را مشاهده می کنید و ایوان ها در بالهای آن قرار گرفته اند. اتاق ها دارای سیستم خنک کننده و دستشوئی می باشند. می توانید از آشپزخانه تان استفاده کنید یا از غذاهای محلی رستوران هتل استفاده کنید.

هتل روستای هپی نومادز، کاراکول، قرقیزستان

هتل روستای هپی نومادز
هتل روستای هپی نومادز

این هتل دارای سه اقامتگاه است که یکی از آن ها تجربه سنتی زندگی قرقیزی است. در فصل گرم هر کدام از این اقامتگاه ها با باغ های گل احاطه شده اند و به صورت سنتی ساخته شده اند. از امکانات آن می توان به گرمایش از کف و تخت های دونفره آن که در محیطی مدور برای اقامت ۵ نفر ساخته شده اند اشاره کرد. طراحی داخلی ساده با فرش های رنگارنگ و طراحی های دیواری، وای فای و پریزهای برق از دیگر امکانات آنند. حمام مشترک با دوش های زیاد و صبحانه و مربای محلی در حیاط مشترک وجود دارند. می توانید در تابستان در حیاط پشتی هتل به اسب سواری بپردازید. در زمستان نیز نی توانید به بام کاراکول برای اسکی که ۲۰ دقیقه با هتل فاصله دارد بروید.

هتل پالاسیو د سال، سالار د اویونی، بولیوی

هتل پالاسیو د سال
هتل پالاسیو د سال

شاید تا به حال راجع به هتل های یخی شنیده باشید، اما هتل پالاسیو د سال بولیوی این مفهوم را یک پله جلوتر برده و با استفاده از تخته های نمک مشهور سالار د اویونی، هتلی لوکس در دل کویر بولیوی ساخته است. تقریبا همه چیز در مساحت ۱۵۰۰۰ متر مربعی هتل از نمک ساخته شده از جمله ساختمان و اسباب آن. همه ی ۳۰ اتاق ساده اما شیک هتل، کف پارکت، حمام شخصی و سیستم تهویه هوا دارند. جنس بدنه تخت و صندلی ها از نمک است اما ملحفه و بالش و پتوی آن برای راحتی از پارچه اند! پنجره های اتاق غذاخوری نمای ۳۶۰ درجه دارند و غذای مخصوص سرآشپز آن مرغ نمکی است. از دیگر خصوصیات ان هتل تخته های نمکی اطراف آن و آسمان پر ستاره شبش است.

هتل سانتوس اکسپرس، موزل بی، آفریقای جنوبی

هتل سانتوس اکسپرس
هتل سانتوس اکسپرس

هتل سانتوس اکسپرس یک قطار مسافری در سال ۱۹۲۰ بود که در صد متری ساحل سانتوس و در فاصله ده دقیقه تا مجموعه موزه دیاس و بندر موزل بی پارک شده است. ۴ واگن مسافری که هر کدام ۵ اتاق دو تخته با منظره اقیانوس و حمام مشترکند. واگن پنجم ۱۶ تخت دو نفر دارد که برای گروههای بزرگتر و مسافرانی که می خواند ارزان سفر کنند است. کوپه ماه عسل دارای حمام خصوصی و ایوان خصوصی رو به ساحل است. واگن های دو تخته رویال هم برای خانواده و زوج هایی است که یک واگن برای خودشان می خواهند. ساحل سانتوس یکی از پاک‌ترین ساحل های آفریقای جنوبی است که برای شنا، بازدید از وال ها، غواصی و موج سواری ایده آل است و این موضوع از جمله دلایلی است که این هتل را در لیست هتل های خاص جهان قرار داده است.

هتل خانه درختی لاج ریزورت، ایکوئیتوس، پرو

هتل های خاص جهان
هتل خانه درختی

با صدای جنگل های بارانی آمازون بخوابید. تنها راه دسترسی به هتل خانه درختی یک مسیر یک ساعته با قایق از ایکوئیتوس است. تازه بعد از آن باید ۱۰ تا ۲۰ متر بالای یکی از ۸ خانه درختی گردان که در سایبان جنگل قرار دارند بروید. سقفی به قطر ۵ متر، نرده، کرکره و یک تور پشه بند تنها چیزهایی هستند که بین شما و جنگل های بارانی قرار دارند. حمامی با آب سرد در زیر طبقه اصلی قرار دارد. خانه های درختی با پله کانی معلق به یک خانه درختی مشترک در مرکز متصل می شود که غذاهای محلی سرو می کند. میمون های سنجابی، طوطی های دم بلند، تنبل ها و دیگر حیوانات جنگل های بارانی جزو ساکنین همیشگی این هتل هستند. همجواری با پوشش گیاهی و جانوری خاص آمازون از یک سو و کلبه‌های درختی جذاب این هتل از سوی دیگر باعت شده است تا اقامت در آن به عنوان یکی از هتل های خاص جهان مورد استقبال واقع شود. میهمانان راهنمای گردشگر خصوصی و برنامه فعالیت های روزانه مثل، تماشای دلفین ها و بازدید از روستاهای بومی دارند.

برگردان از National Geographic

۴/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×